۰ نفر

کشف هزار دستگاه قاچاق تولید ارز دیجیتال

۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲
کد خبر: 362944
کشف هزار دستگاه قاچاق تولید ارز دیجیتال

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد :این دستگاههای ماینر که برای تولید ارز دیجیتال استفاده می شده، قاچاق بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، رحیمی زاده با اشاره به اینکه این دستگاه ها قاچاق بوده ومتخلفان در پوشش دو کارخانه  تعطیل شده و با استفاده از برق صنعتی تعرفه دار به تولید ارز دیجیتال درطول شبانه روز می پرداخته اند .

وی  با اشاره به اینکه کشف هزار دستگاه ماینر اولین پرونده قضایی در این زمینه  است افزود : تولید ارز دیجیتال برخلاف مقررات پولی و بانکی است و پشتوانه ای ندارد و بعضا پوششی برای پول شویی است. 

نواب مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت : دو مزرعه تولید ارز دیجیتال پلمپ شده با  یکهزاردستگاه ماینر  یک مگا وات برق  صنعتی تعرفه دار را مصرف کرده اند.

نواب افزود :این دستگاه ها موجب هدر رفتن انرژی برق شهری و صنعتی شده و بعضاً باعث کاهش انرژی در کارخانه های تولیدی شده اند . 

هرندی مقدم کارشناس فناوری و اطلاعات گفت : بیت کوین یکی از رایج ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می شود و از طریق دستگاه هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می شود.

به گفته مسئولان وزارت نیرو هزینه استخراج هر بیت کوین برابر با مصرف برق 24 واحد مسکونی است.