امروزه شاهد پیشرفت چشمگیری در صنعت گوشی‌های هوشمند و به موازات آن دوربین‌های این گوشی‌ها هستیم، که همین مسئله سبب کاهش قابل توجه فروش دوربین‌های عکاسی در سراسر جهان شده است.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی جدیدترین گوشی آیفون، مدل XS، کیفیت بالای دوربین عکاسی آن است.  اکثر داوران اذعان داشتند که دوربین این گوشی تلفن همراه، با بهبود کارایی، نتایج بسیار بهتری را در عکاسی، نسبت به مدل‌های پیشین آن، به بار آورده که باعث شده دیگر نیازی به دوربین‌های عکاسی به همراه لنزهای گران‌قیمت و تعویض‌شدنی نباشد.

این مسئله تنها در مورد آیفون صدق نمی‌کند، در طول چند سال گذشته، دوربین گوشی‌های هوشمند به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. به سبب آن، افراد بسیاری در سراسر جهان، دیگر ضرورتی برای خرید و حمل دوربین‌های حرفه‌ای نمی‌بینند. در حالی که عکاسان حرفه‌ای برای شغل خود، نیاز به دوربین‌ها و لنز‌های با کیفیت بالا دارند، دوربین تلفن‌های همراه هوشمند، عکس‌هایی می‌گیرند که برای تقاضای مشتریان، کافی و مناسب است.

قابل ذکر است که این پیشرفت چشمگیر در صنعت دوربین‌های تلفن همراه، سبب کسادی قابل توجه بازار دوربین‌های عکاسی شده است. به گفته انجمن دوربین و صنایع تصویری (CIPA)، میزان فروش گروه صنعتی دوربین‌های عکاسی ژاپن در سراسر جهان، با اعضایی همچون Canon، Olympus و Nikon، در بین سال‌های 2010 تا 2018، 84 درصد کاهش داشته است. همانطور که اشاره شد، این افت فروش، عمدتا به دلیل پیشرفت روز به روز دوربین گوشی‌های تلفن همراه هوشمند صورت گرفت.

در نمودار ارائه شده، میزان فروش دوربین‌های عکاسی، از سال 1951 تا 2018 را مشاهده می‌کنید؛

گوشی‌های تلفن همراه چه بر سر دوربین عکاسی آورد؟