با توجه به آمار اخیر ارائه شده در خصوص قیمت گوشی آیفون XS در کشورهای مختلف جهان، بالاترین قیمت، در کشور برزیل به چشم می‌خورد.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ با توجه به قیمت‌ گوشی‌های آیفون در سراسر جهان، باید اشاره کرد که با اینکه این قیمت‌ها در ایالات متحده هم ارزان نیست، اما نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر است. برای مثال، آمریکایی ها برای خرید یک گوشی آیفونXS 256گیگابایتی، باید مبلغ 1.250 دلار پرداخت کنند.

با توجه به آخرین گزارش ارائه شده توسط بانک دویچه، در خصوص "بازنمایی قیمت‌های جهانی" ، باید اشاره کرد که قیمت گوشی آیفون XS در برزیل، که پنجمین کشور پرجمعیت جهان است، 2.050 دلار اعلام شده که گران‌ترین محل برای خرید گوشی آیفون به شمار می‌رود. با نگاهی به سرانه تولید ناخالص داخلی برزیل ( 8.968 دلار بر اساس گزارش صنوق بین‌المللی پول) که یک ششم سرانه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (62.606 دلار) است، قیمت این گوشی لوکس برای مصرف‌کنندگان این کشور بسیار بالا است.

در ادامه، قابل ذکر است، در حالی که اپل همواره گوشی‌های با کیفیت بالا روانه بازار کرده است اما اخیرا با توجه به موفقیت ده‌ها گوشی‌های اندروید دیگر، به نظر می‌رسد که جذابیت و فروش اپل مانند گذشته نباشد.

در نمودار ارائه شده، قیمت گوشی آیفون مدل XS (256 گیگابایت)، در کشورهای مختلف در سال 2019 را مشاهده می‌کنید؛

گوشی آیفون در کدام کشورها گران‌تر است؟