۰ نفر

چگونه حساب کاربری خود را در واتس‌اپ حذف کنیم؟

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۷
کد خبر: 352775
چگونه حساب کاربری خود را در واتس‌اپ حذف کنیم؟

از آنجاکه یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران اپلیکیشن واتس اپ چگونگی حذف حساب کاربری آنها یا قابلیت delete account است، این گزارش به آموزش چگونگی انجام این کار می‌پردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت.

واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت techadvisor، همواره یکی از سوالاتی که کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند، چگونگی حذف حساب کاربری یا دیلیت اکانت (delete account) است که حالا در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

کاربران با طی مراحل زیر قادر خواهند بود حساب کاربری یا اکانت خود را به صورت کامل از پلتفرم این اپلیکیشن حذف کنند:

۱. پیام‌رسان واتس‌اپ را باز کنید

۲. وارد قسمت تنظیمات ( setting) شده و به بخش حساب کاربری ( account) مراجعه کنید

۳. در این قسمت، روی گزینه delete my account کلیک کنید

۴. در این بخش، شماره تلفن خود را باید وارد کنید تا حساب کاربری شما به صورت کامل حذف شود

 

 

این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمامی اطلاعات و تصاویر پروفایل کاربر حذف شده، از تمامی گروه‌های عضو خارج شده و تاریخچه تمام مکالمات آنها نیز که به صورت ابری ( cloud ) در واتس‌اپ ذخیره‌سازی شده است، پاک شود.

البته لازم به ذکر است که کاربران بعد از حذف حساب کاربری خود در واتس‌اپ باید به نکات و موارد جدیدی توجه کنند که یکی از مهم‌ترین آنها عدم دسترسی و بازگشت اطلاعات حساب کاربری بعد از دیلیت اکانت است.

همچنین ممکن است حذف کامل اطلاعات اکانت کاربران تا مدت ۹۰ روز به طول بینجامد که در این حین، در صورت مشاهده فعالیت‌های مشکوک به کلاهبرداری و سایر کارهای غیرقانونی و همچنین گزارش‌های خرابی ممکن است شرکت واتس‌اپ برخی از اطلاعات آنها را به منظور ردیابی حقوقی و همچنین تحویل به مراجع قضائی مربوطه نگه داری و ذخیره سازی کند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴ معادل ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون میزبان حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.