طبق جدیدترین آمار ارائه شده، در حال حاضر، بیش از نیمی از جمعیت آنلاین جهان ( افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند)، عضو شبکه اجتماعی فیسبوک هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، در کمتر از 15 سال گذشته، در تاریخ 4فوریه 2004، دانشجوی 19ساله دانشگاه هاروارد به نام مارک زاکربرگ، همراه با تعدادی از هم‌کلاسی‌های خود، وب‌سایت کوچکی به نام Thefacebook را راه‌اندازی کرد. زاکربرگ و دوستانش این برنامه را با جملاتی مانند: "دوستان مدرسه‌ای خود را پیدا کنید"، "عکس‌های خود را به اشتراک بگذارید" به تدریج در میان سایر دانشجویان گسترش دادند.  این سرویس به مرور، در دانشگاه‌های دیگر نیز طرفدار پیدا کرد تا جایی که در پایان سال 2004 بیش از یک میلیون کاربر از Thefacebook استفاده می‌کردند.

گفتنی است که شبکه اجتماعی فیسبوک، در طی سه سال، 350میلیون کاربر به خود اضافه کرد و در تابستان 2012، با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه ، در جایگاه برترین سرویس آنلاین قرار گرفت.

با توجه به آمار ارائه شده، تعداد کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی فیسبوک به 2.38میلیارد نفر افزایش پیدا کرده است؛ به این معنی که بیش از نیمی از جمعیت آنلاین جهان، از این برنامه ساخته شده توسط یک نوجوان استفاده می‌کنند.

در نمودار رائه شده، تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه اجتماعی فیسبوک، از سال 2004 تا سه ماهه نخست 2019 را مشاهده می‌کنید؛

فیسبوک چه تعداد کاربر دارد؟