۰ نفر

یک مسئول وزارت صنعت:

واردات تلفن همراه مسافری به کشور منع ندارد

۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 340686
واردات تلفن همراه مسافری به کشور منع ندارد

مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره شرایط رجیستری گوشی‌های وارداتی از طریق مسافری گفت: رجیستری گوشی های همراه مسافری باید با پرداخت حقوق و عوارض و ثبت در سامانه گمرک انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد قبله» افزود: رجیستری گوشی تلفن همراه تغییری را تجربه نکرده و عملیات رجیستری همچنان در حال انجام است.
وی درباره دلایل اختلال ایجاد شده در این بازار گفت: از حدود یک هفته پیش سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی به یکدیگر وصل شد تا از این طریق هویت واقعی مسافران مشخص شود.
قبله درباره اختلال رخ داده در بازار گوشی تلفن همراه و انتشار شایعاتی درخصوص توقف رجیستری گوشی‌های مسافری خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به سرعت موضوع را مورد بررسی قرار داد، زیرا عملیات رجیستری به هیچ عنوان متوقف نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزهای پایان سال فصل خرید گوشی است، به گمرک اعلام شد تا زمانی که عملیات ارتباط این 2 سامانه (یعنی سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی) به شکل کامل اتفاق نیفتاده، وضعیت به روال سابق ادامه یابد.
این مسئول تاکید کرد: پیاده ‌سازی عملیات از زمانی آغاز می‌شود که مشکلات در این بخش برطرف شده باشد.
قبله ادامه داد: پس از ثبت مشخصات گوشی در سامانه گمرک، این مشخصات به سامانه «همتا» (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) برای رجیستری اعلام می‌شود.
سیزدهم اسفندماه تعدادی از فروشندگان گوشی تلفن همراه در حوالی بازارهای موبایل چارسو و علاءالدین اعتراض خود را درباره آنچه مشکل رجیستری گوشی خواندند، اعلام کردند که با حضور مسئولان متولی اتحادیه و تشریح اقدام های در حال انجام برای حل مشکلات این بخش، به محل کسب خود بازگشتند.