۰ نفر

فرانسه از وضع مالیات بر غول‌های فناوری چقدر درآمدکسب کرد؟

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹
کد خبر: 339782
فرانسه از وضع مالیات بر غول‌های فناوری چقدر درآمدکسب کرد؟

وزیر دارایی فرانسه گفت: وضع مالیات اضافی بر روی شرکت‌های بزرگ فناوری می‌تواند تا ۵۰۰ میلیون یورو به بودجه این کشور تزریق کند.

به گزارش راشاتودی، برنو مایر وزیر دارایی فرانسه گفت: وضع مالیات اضافی بر روی شرکت های بزرگ فناوری از قبیل آمازون، اپل، گوگل و فیس بوک می تواند تا ۵۰۰ میلیون یورو (۵۶۸.۳ میلیون دلار) به بودجه سالانه فرانسه بیافزاید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وضع مالیات جدید بر روی آن دسته از شرکت های دیجیتالی که حداقل درآمد آنها ۷۵۰ میلیون یورو و شرکت های فرانسوی با حداقل درآمد ۲۵ میلیون یورو است. قرار است این لایحه در روز چهارشنبه قبل از ارائه آن به پارلمان به کابینه دولت تحویل داده شود.

مایر گفت: نظام مالیاتی فرانسه برای قرن بیست و یکم است که باید به روز شود. وی افزود: وضع ۳ درصد مالیات اضافی در حداقل ۳۰ شرکت اعمال خواهد شد که بیشتر آنها کمپانی های آمریکایی از قبیل اوبر، ایربنب و بوکینگ هستند.  

البته در این بین شرکت های چینی، آلمانی، اسپانیایی و بریتانیایی در کنار شرکت Criteo فرانسه قرار دارند. وزیر دارایی فرانسه گفت: این اقدام در جهت عدالت مالی است و بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط اروپایی در حال حاضر ۱۴ درصد بیش از شرکت های بزرگ دیجیتال مالیات پرداخت می کنند.

مالیات جدید مشمول درآمد شرکت هایی که اقدام به فروش محصولات خود در وب سایت هایشان می کنند، نمی شود. مقامات فرانسه مالیات بر روی فروش اطلاعات شخصی با هدف تبلیغات وضع خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، وضع مالیات اضافی بر روی شرکت های بزرگ فناوری از جمله مطالبات اصلی جلیقه زردها یا همان معترضین به سیاست های امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه است. وضع مالیات جدید منجر به مخالفت شدید ایرلند و لوکزامبورگ شده و آلمان هم روی خوش به آن نشان نداده است. فرانسه به عنوان بهشت مالیاتی برای شرکت های بزرگ فناوری شناخته می شد.