مردم کشور نروژ، به طور سرانه بیشترین میزان زباله الکترونیکی در جهان را تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، با توجه به دیجیتالی شدن سراسر جهان، مشکل زباله‌های الکترونیکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است. در حالی که گوشی‌های هوشمند جایگزینی برای وسایل دیجیتال دیگر همچون پخش‌کننده موسیقی (MP3 players) و دوربین‌های عکاسی که توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گرفتند شده است، بسیاری از این وسایل به زباله‌های الکترونیکی تبدیل شده‌اند.

میزان زباله‌های الکترونیکی به طور مداوم در حال افزایش است؛ به عنوان مثال در سال 2016، به میزان 44.7 میلیون تن زباله الکترونیکی از وسایلی همچون یخچال‌فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و... تولید شد که تنها 20درصد از آنها بازیافت شدند.

اگرچه ایالات متحده و چین به طور سالیانه میزان زیادی زباله‌های الکترونیکی بازیافت می‌کنند اما این آمار در سطح سرانه بسیار متفاوت است.

طبق آمار ارائه شده توسط سازمان نظارت جهانی بر زباله‌های الکترونیکی که اخیرا گزارشی در OECD منتشر کرد، کشور نروژ جایگاه اول را در تولید سرانه زباله الکترونیکی دارد. در سال 2017، هر نروژی به طور متوسط 28.5کیلیوگرم زباله الکترونیکی تولید کرد، به دنبال آن، بریتانیا با تولید سرانه 24.9کیلوگرم زباله الکترونیکی در رتبه دوم قرار دارد.

جالب توجه است که میزان سرانه تولید زباله الکترونیکی توسط هر فرد در کشورهای در حال توسعه بسیار پایین است.

در نمودار ارائه شده، کشورهایی که به طور سرانه بیشترین مقدار زباله الکترونیکی تولید کرده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2019-03-03 at 04.49.28