۰ نفر

کدام اپلیکیشن‌ها اطلاعات کاربران را می‌دزدند؟

۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴
کد خبر: 335098
کدام اپلیکیشن‌ها اطلاعات کاربران را می‌دزدند؟

به گفته کارشناسان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری، برخی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه آنلاین اپ استور اپل بدون کسب اجازه از کاربران به جمع آوری اطلاعات آنها می‌پرداختند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به اهمیت روزافزون امنیت سایبری و حفاظت از حریم شخصی کاربران، بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه با بررسی‌های مختلف سعی دارند که آسیب پذیری و مشکلات امنیتی موجود در اپلیکیشن و سرویس‌های مختلف اینترنتی را کشف کرده و با اعلام آن، به کاربران هشدار دهند که از آنها استفاده نکرده و شرکت‌های توسعه دهنده برنامه‌های مذکور نیز به برطرف کردن مشکلات و نقص‌های امنیتی مربوطه بپردازند.

حالا به تازگی برخی از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری با انتشار گزارشی جدید به کاربران آیفون هشدار داده‌اند که مراقب نصب و استفاده از برخی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه آنلاین اپ استور اپل باشند چراکه این برنامه‌ها بدون کسب مجوز به تمامی اطلاعات شخصی گوشی آنها دسترسی پیدا کرده و برای اهداف خود از این اطلاعات استفاده می‌کنند.

به گفته آنها، بسیاری از این نرم افزارها با هدف تبلیغات و کارهای تحقیقاتی به جمع‌آوری اطلاعات کاربران اقدام می‌کنند که البته در صورتی که با تمایل و کسب اجازه از کاربران باشد، مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند و حریم خصوصی آنها را به مخاطره نخواهد انداخت.

بر اساس گزارش وب سایت mashable، از جمله مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی که بدون کسب اجازه از کاربران به موقعیت مکانی و سایر اطلاعات شخصی گوشی آیفون آنها دسترسی پیدا می کرده‌اند، می‌توان به اپلیکیشن‌های ایرکانادا (Air Canada )، هولیستر (Hollister)، اکسپدیا (Expedia) و هتل دات کام (Hotels.com) اشاره کرد.