۰ نفر

وزیر ارتباطات؛

٧١میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 334548
٧١میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلخی های شبکه های اجتماعی واقعیتی از دنیای حقیقی ما است و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد در این شبکه ها جلوه می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی عصر چهارشنبه در نشست با فعالان و نخبگان حوزه فناوری ارتباطات سمنان در سالن همایش های مدیریت و برنامه ریزی استانداری سمنان افزود: اگر برخی از مشکلات مردم در جامعه برطرف شود، بسیاری از مشکلات در شبکه های اجتماعی هم رفع خواهد شد و این 2 از یکدیگر تاثیر می پذیرند. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نمی توان مانع ورود فناوری به کشور شد و باید نقاط ضعف و قوت شبکه های اجتماعی را در کنار هم دید. 
وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر تخلف یکی از شرکت های ارتباطی در کشور را شاهد بودیم که تمام مدیریت آن در داخل ایران انجام می شود‌. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اکنون پلیس فتا فعالیت این شرکت ارتباطی را لغو کرده است، با اینکه مدیریت در داخل کشور انجام می شد اما بازهم تخلف صورت گرفت. 
آذری جهرمی گفت: نمی توان تخلف های شبکه های اجتماعی را به پای نحوه مدیریت آن در داخل یا خارج از کشور نوشت، در هر 2 صورت‌ امکان تخلف وجود دارد. 

**کلید توسعه کشور توجه به فناوری ارتباطات است 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آن چیزی که دولت در توسعه فناوری ارتباطات باید انجام دهد انقلاب در این بخش و توجه به توانمندی ها است. 
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: کلید توسعه کشور توجه به فناوری ارتباطات و هدف از رشد و توسعه در این بخش ایجاد اشتغال است. 
وی اضافه کرد: در بسیاری از موارد بخش خصوصی و سرمایه گذاران در اجرای تولید نرم افزارهای ارتباطی و فناوری قوی تر از دولت هستند، در دولت دوازدهم به نحوه برنامه ریزی و دستاوردهای این متخصصان توجه زیادی شده است. 
آذری جهرمی ادامه داد: برای دیجیتالی کردن کشور باید با برنامه ریزی جلو برویم و کشور نمی تواند یک شبه به توفیق های زیاد در این بخش دست یابد. 

** ساختار اداری کشور نیازمند تحول اساسی است 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ساختار اداری کشور به دلیل زمان بر بودن استعلام ها و فرایندهای اداری در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری نیازمند تحول اساسی است. 
وی افزود: نحوه استعلام های ارایه مجوز فعالیت در بخش های مختلف در کشور بسیار زمان بر و سختگیرانه است که در این بخش باید تحولات اداری قابل توجهی در کشور انجام شود. 
وی خاطرنشان کرد: باید پرسید چرا برای واردات ماهی به چهار مجوز نیاز است اما برای راه اندازی یک واحد پرورش ماهی از سرمایه گذار 40 دستگاه اجرایی استعلام می گیرند. 
آذری جهرمی تصریح کرد: با مشاهده این فرایندهای اداری مشخص می شود که ساختار مشکل دارد و باید با کاهش کاغذبازی های مرسوم به فکر توسعه کشور باشیم. 

**71 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد 
آذری جهرمی ادامه داد: 71‌ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و اکنون پهنای باند آنتن دهی تلفن همراه در کشور 100 درصد است. 
وی اضافه کرد: از سال 92 تا 96 اولویت کاری دولت توجه به اجرای دقیق «شهروند دیجیتال» بود و در اجرای این طرح به موفقیت های قابل توجهی رسیدیم. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون 58 درصد از جاده ها و 66 درصد روستاهای کشور از اینترنت برخوردار هستند. 

** 84 تا 92 سال های رکود فناوری ارتباطات کشور بود 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه چندانی در بخش فناوری ارتباطات در سال های 84 تا 92 در کشور شاهد نبودیم و فاصله ایران با جهان در این بخش در این فاصله زمانی به شدت افزایش یافت. 
وی اضافه کرد: تا سال 92 تنها 400‌ نرم افزار در کشور تولید شده بود که این رقم اکنون به بیش از 130‌ هزار نرم افزار رسیده است. 
وی تصریح کرد: 200‌ هزار شغل در چند سال گذشته در کشور به واسطه تقویت فناوری های ارتباطی ایجاد شد و حفظ و افزایش این مشاغل با تمام تلاش در دستور کار قرار دارد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دشمنان همواره برای تقویت خدمات دهی در بخش فناوری ارتباطات تلاش می کنند و در ایران هم برای خنثی سازی توطئه های دشمنان این رویکرد مهم باید انجام شود. 

** سهم 2.5‌ درصدی فناوری ارتباطات در تولید ناخالص ملی 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال 1400‌سهم فناوری های ارتباطی در کشور از سهم تولید ناخالص ملی 2.5 درصد باشد. 
آذری جهرمی تصریح کرد: برای تحقق این برنامه اجرای 2 طرح حمایت و برداشتن موانع از سوی دولت و همچنین تلاش مضاعف متخصصان این بخش ضروری است. 
وی اضافه کرد: دولت و متخصصان حوزه فناوری ارتباطات با هم افزایی و برنامه ریزی اصولی می توانند برای توسعه استان سمنان تلاش کنند. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دولت چهار برنامه اساسی برای توسعه بخش فناوری ارتباطات کشور در نظر گرفته است که با برنامه ریزی و هم افزایی این طرح ها عملیاتی می شود. 

** تجهیز پارک علم و فناوری حوزه ارتباطات سمنان مشکلی ندارد 
آذری جهرمی گفت: مناقصه ساخت ساختمان پارک علم و فناوری حوزه ارتباطات استان سمنان انجام شده است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: اکنون برای راه اندازی این پارک نبود مکان مناسب یکی از‌موانع است و با رفع این مساله، دولت آمادگی تجهیز پارک علمی و فناوری حوزه فناوری ارتباطات استان سمنان را دارد. 
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور شرکت در نشست شورای اداری و افتتاح همزمان طرح های حوزه فناوری اطلاعات، افتتاح گام دوم دانشکده عمران سمنان و بازدید از نمایشگاه توانمندی های استان در قالب سفر 2 روزه به شهرستان سمنان سفر کرد. 
در دهه فجر امسال 669 طرح با چهار هزار و 180‌میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح و همچنین عملیات اجرایی 98 طرح به ارزش سه هزار و 660 میلیارد ریال آغاز می شود.