۰ نفر

جوان‌گرایی هنوز در کشور محقق نشده است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۵۵
کد خبر: 334339
جوان‌گرایی هنوز در کشور محقق نشده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود تصویب قانون مبنی بر جوان‌گرایی، اما این مهم هنوز به‌صورت کامل در کشور محقق نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد جواد آذری‌ جهرمی دقایقی قبل در حاشیه حضور در صدا و سیمای مرکز سمنان اظهار کرد: استان سمنان پهناور است که کویر و جنگل را دل خود جای داده و گذرگاه عبور مردم ایران به مشهد مقدس است.

وی با بیان اینکه وجود کاروانسراها، صنایع‌دستی و ... نشان‌دهنده تاریخ غنی و مردم متدین و متمدن استان سمنان است، افزود: این استان با ظرفیت‌های بسیار مطلوب و مردمی باتمدن و بافرهنگ است که یادگار تاریخ کهن ایران اسلامی را به‌خوبی می‌توان در این استان ملاحظه کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: سمنان به لطف سواد بالای مردم آن، استانی بسیار ممتاز در شاخص فناوری اطلاعات است و در بخش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

آذری‌جهرمی بیان کرد: در یک سال گذشته در این حوزه سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته و 521 میلیارد ریال توسط دولت و بخش خصوصی در استان سمنان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه 132 سایت نسل سه و چهار در استان سمنان وجود دارد و در 276 روستای این استان اینترنت پرسرعت دایر شده است، تصریح کرد: مسیر جاده‌های استان سمنان این ظرفیت را دارد که تا پایان سال 1398 زیرپوشش اینترنت نسل چهار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اینترنت پرسرعت هم درون‌گرایی شده و تمام شهرهای استان سمنان از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردارند، تأکید کرد: اقدامات قابل‌توجهی در نمایشگاه توانمندی‌های استان سمنان در معرض دید عموم قرار گرفته بود که جای قدردانی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هیچ‌گاه از اعتماد به جوانان ضرر نکرده‌ایم، گفت: با وجود تصویب قانون مبنی بر جوان‌گرایی، اما هنوز این اتفاق به‌صورت کامل در کشور اجرایی نشده است.

آذری‌جهرمی با تأکید بر اینکه باید به این باور برسیم که به جوانان اعتماد کنیم، اظهار کرد: باید در کشور نهضت جوان‌گرایی را ایجاد کنیم؛ جوان‌گرایی فرآیندی است که برای تحقق اهداف آن باید برنامه و راهبرد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی کشور در حوزه آی.سی.تی هستند، افزود: یک برنامه کشوری در زمینه اشتغال داریم و تصمیم بر آن است تا با بهره‌گیری از تیم‌های فناور این مهم را به انجام برسانیم.