۰ نفر

در مراسم رونمایی از اولین توکن طلا مطرح شد؛

تهدید تلگرام برطرف شد/ حمایت 4بانک از ایجاد توکن‌های مبتنی بر طلا

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶
کد خبر: 332899
تهدید تلگرام برطرف شد/ حمایت 4بانک از ایجاد توکن‌های مبتنی بر طلا

در مراسمی باحضور مدیران بانک‌ها، مدیرعامل ققنوس و معاون مرکز آمار قوه قضاییه بستر اقتصاد دیجیتال ققنوس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام شهریاری، معاون مرکز آمار قوه قضاییه در مراسم رونمایی از از اولین توکن با پشتوانه طلا در بلاک‌چین ضمن اشاره به نگرانی‌هایی که در ابتدای ورود اینترنت به ایران پیش آمده بود، گفت: من اسم آن‌ اتفاق را سونامی اطلاعات گذاشتم، اما سونامی دوم با ورود تلگرام، فیسبوک، ویکی‌پدیا و... وارد کشور شد و سونامی سوم هم که من آن‌ را سونامی بلاک چین می‌نامم که اگر درست مدیریت نشود ممکن است مشکلاتی از قبیل آنچه تلگرام در کشور ایجاد کرد، به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه تهدید تلگرام برطرف شده است و اگر تلگرام باشد یا نباشد، ما آن را مدیریت کرده‌ایم، تصریح کرد: فناوری بلاک چین می‌تواند به تهدیدی برای تاسیسات بانکی، آماری و آژانس‌های معاملات تبدیل شود که باید مدیریت شود.

با استفاده از بلاک چین تورم ایجاد نمی‌شود

در این مراسم، فاطمی مدیرعامل ققنوس نیز تاکید کرد: سال گذشته که اراده تشکیل این کنسرسیوم با حمایت  ۴بانک ملی، پاسارگارد، پارسیان و ملت شکل گرفت تصور اینکه در عرض یکسال به این پیشرفت برسیم سخت بود.

وی ادامه داد: توکن‌های اولیه که برمبنای طلا است وسیله‌ای برای حفظ دارایی‌های مردم است اما هدف ما توکنایز کردن دارایی‌های ملکی و سایر دارایی‌های بانکی است.

مدیر عامل ققنوس توکن را ابزاری دانست که می‌تواند مثل یک کیف پول موبایلی در دست مردم قرار بگیرد و گفت: ما امیدواریم با علاقه‌ای که در مردم ایجاد می‌کنیم بتوانیم دارایی‌های منجمد مردم را وارد بازار کنیم.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص ایجاد تورم با استفاده از این فناوری وجود دارد، گفت: ما تصمیمات خود را با بهره‌گیری از نظرات اقتصادی اتخاذ می‌کنیم و به دنبال این هستیم که نگرانی‌های پیش‌ آمده را حل کنیم.