۰ نفر

واتس‌آپ مختل شد

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 331376
واتس‌آپ مختل شد

گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران حاکی است که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ شب گذشته با اختلالات گسترده‌ای مواجه شده و آنها نمی‌توانستند از این پلتفرم برای ارسال پیام‌های خود استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد که خیل عظیمی از کاربران اروپایی و آمریکایی شب گذشته در مدت زمان نسبتا طولانی در استفاده از این اپلیکیشن پیام رسان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده بودند و نمی‌توانستند در این پلت‌فرم به ارسال پیام و برقراری تماس صوتی یا ویدیویی اقدام کنند.

بعد از اینکه گزارش‌های زیادی از سوی کاربران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد، کارشناسان بسیاری نیز با مراجعه به وب سایت down detector دریافته و تایید کردند که احتمالا سرورهای این شرکت در بخش هایی از اروپا و آمریکا با مشکل مواجه شده است و بخاطر همین امر نیز تنها کاربرانی در این مناطق در استفاده از آن به مشکل برخورده اند.

بر اساس گزارش ndtv، واتس‌اپ هنوز در واکنش و تشریح علت این اختلالات گسترده بیانیه‌ای صادر و منتشر نکرده است اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این پیام‌رسان نیز درست همانند بسیاری دیگر از اپلیکیشن های مشابه همچون تلگرام، هر از گاهی به دلایل مختلفی همچون قطعی برق و یا حملات سایبری در قسمت سرورهایش با مشکلات و چالش‌های موقتی و زودگذری روبرو می‌شود که با تلاش متخصصان فنی این شرکت به زودی برطرف خواهند شد.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است .طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption  End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،  iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.