۰ نفر

عرضه موبایل‌های توقیفی تا هفته‌ آینده

واردات مسافری گوشی آزاد شد

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 331070
واردات مسافری گوشی آزاد شد

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از آزاد شدن واردات گوشی به صورت مسافری از دی ماه امسال خبر داد و گفت‌: بر اساس وعده و قول مسئولان مقرر شد تا موبایل های وارداتی توقیف شده آزاد شوند و بر این اساس در اواخر هفته‌ جاری یا هفته‌ آینده این محصولات عرضه می‌شوند.

به‌ گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ‌ایسنا، ابراهیم درستی در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق اصناف، اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته و وعده مسئولان قرار شد تا موبایل‌های وارداتی توقیف شده نهایتا تا هفته‌ آینده یا اواخر هفته‌ جاری در بازار عرضه شوند که تعدادشان به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

وی افزود: از نظر قیمت تفاوت چندانی بین گوشی‌های عرضه شده با نرخ گوشی‌های وارد شده ندارد، چرا که مقرر شد تا با نرخ  ارز "نیمایی" این موبایل‌ها وارد شوند و مابه التفاوت آن تا نرخ ارز آن را از وارد کنندگان دریافت کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان این که ماهانه با حدود ۷۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز داریم، ادامه‌ داد: آزاد شدن موبایل‌های توقیفی از نظر روانی بر روی بازار تاثیر می‌گذارد، چرا که نهایتا آنها سهم یک ماه از بازار را دارند و ما به عنوان نماینده اصناف از مسئولان می‌خواهیم که هر چه‌ سریع‌تر این موبایل‌ها را آزاد کرده و در بازار عرضه کنند و از سوی دیگر نیز تقاضای ما و پیشنهادمان این بوده که موبایل‌های توقیفی را از طریق نمایندگی‌های مجاز برندهای مختلف و در سطح شهر عرضه کنند تا شاهد صف‌های طولانی و احیانا سودجویی نباشیم.

 مبنی بر این که چرا برخی از برندهای گوشی‌های تلفن همراه مشمول کاهش قیمت شده‌اند و برخی دیگر با وجود کاهش نرخ ارز در پی ماه‌های گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشته‌اند، در این باره توضیح داد: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این کالا با نرخ ارز آزاد و عمدتا به صورت مسافری وارد می‌شود و شاهد بودیم که نرخ ارز در ماه‌های اخیر حتی به ۲۰ هزار تومان هم رسید. بنابراین طبیعی است که موبایل تا حدی نوسان داشته باشد، اما مهم‌ترین عامل برای تثبیت بازار گوشی تلفن همراه به عنوان یک کالای اساسی تثبیت عرضه و تقاضا است و اگر بتوانیم تعادل آن را  برقرار کنیم و از سوی دیگر نیز نرخ ارز برای واردات آن را به ثبات برسانیم قطعا قیمت انواع موبایل در بازار متعادل تر می‌شود.