۰ نفر

5چهره پولدار ایرانی در اینستاگرام

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۵۶
کد خبر: 330961
5چهره پولدار ایرانی در اینستاگرام

خوشمان بیاید یا نه، شبکه‌های اینستاگرامی از چند‌سال قبل به دست سلبریتی‌های فضای مجازی افتاد که بعضی‌هایشان با لودگی و ادا و اطوار یک‌شبه به فالوورهایی میلیونی رسیدند و حالا به‌عنوان اینفلوئنسر با مبلغ‌های میلیونی برای صفحاتشان تبلیغ می‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، در میان آنها اما هستند کسانی که بساط خود را در همان‌جا پهن کردند و عاقبت به خیر شدند، چون یک سروگردن از بقیه بالاتر ایستاده‌اند، ایده طنز دارند و روی کارهای تبلیغاتی خود جدی‌تر کار می‌کنند و حتی به سینما و تلویزیون راه پیدا کرده‌اند.

رویای رسیدن به سینما

محمدامین کریم‌پور، یکی از همین افراد است که از سه سال قبل تا حالا در اینستاگرام ده‌ها صفحه هواداری دارد. با بیش از ٣‌میلیون فالوور. شهرت او به ‌حدی رسید که چندماه قبل به برنامه "من و شما" و "ایرانیوم" دعوت شد و همانجا تأیید کرد که برای ساخت هر ویدیو در اینستاگرام حداقل ١٠‌میلیون تومان دریافت می‌کند و حالا یکی از اصلی‌ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام است.  کریم‌پور تحصیلات غیرمرتبط با هنر دارد اما تمام انگیزه‌اش از ساخت ویدیوهای یک‌دقیقه‌ای این است که روزی به سینما وارد شود. کریم‌پور تابستان امسال به همراه عرفان علیرضایی از دیگر شاخ‌های مجازی، یک شوی خنده در اهواز برگزار کرد، آنها البته قبلا هم در نمایش کمدی "سفر در زندان" سابقه همکاری با هم را داشتند.  

از تئاتر تا اینستاگرام

سهیل مستجابیان یکی دیگر از اینفلوئنسرهایی است که به قول خودش از ٢٠‌سال قبل سابقه کار در تئاتر دارد. او هم فعالیت خود را در حیطه ساخت و انتشار دابسمش‌های طنز با تأکید بر میمیک صورتش شروع کرد و به علت کیفیت قابل قبولی که داشت، طرفداران زیادی به هم زد. مستجابیان حالا حدود ٨٨٠‌هزار فالوور دارد و ویدیوهایش بین یک تا ٣‌میلیون‌بار بازدید می‌خورد. او در ماه‌های گذشته حتی از سوی سینماگران هم پیشنهاد گرفت و در فیلم "بی‌حسی موضعی" به تهیه‌کنندگی حبیب رضایی بازیگری را تجربه کرد. او در صفحه اینستاگرام خود جمله جالبی نوشته است: "پدر می‌خندید و می‌خنداند." خودش در توضیح این جمله می‌گوید: "پدرمن نه یک بازیگر بود نه یک کمدین، اما یک طناز به تمام معنا بود و اگر من می‌توانم اطرافیانم را بخندانم، قطعا آن را از پدرم دارم. پدرم همیشه می‌خندید و می‌خنداند. ۱۹ دی‌ماه ‌سال گذشته پدرم را از دست دادم. وقتی که من خارج از ایران بودم و یک روز بیشتر از سفرم باقی نمانده بود که به ایران برگردم و شنیدن خبر فوت پدرم یک شب مانده به بازگشت برای من خیلی‌خیلی سخت بود."

شهرت با لهجه مشهدی

محمدامین کریم‌پور با ساخت کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای مشهور شد و سهیل مستجابیان با میمیک جالب صورتش اما جواد خواجوی با لهجه مشهدی و دیالوگ‌های بامزه‌اش به شهرت رسید. او هم سابقه تئاتر و هم نوازندگی دارد. سابقه حضورش در فضای مجازی به یک‌سال قبل برمی‌گردد اما درهمین مدت یک‌ساله هم توانست فالوورهای خود را به یک‌میلیون نفر برساند و به یک شخصیت محبوب مجازی تبدیل شود. یکی از کارهای تاثیرگذارش  ویدیوی "خداحافظی ترامپ و کیم" بود که یک هفته‌ای کل فضای مجازی را در سیطره خود درآورده بود. او تحصیلات مرتبط و البته نصفه نیمه‌ای در سینما دارد و در ماه‌های قبل توانست خود را در برنامه‌های تلویزیون بگنجاند و در تابستان هم همکاری‌اش را با سریال "سرباز" به کارگردانی‌ هادی مقدم‌ شروع کرد.

صدای نجات‌دهنده

محمدرضا ژاله از دیگر کسانی است که این روزها نه‌تنها صفحات مجازی را قبضه کرده بلکه حتی شهرتش به رسانه‌ها هم رسیده است و درچند ماه گذشته به علت ساخت کلیپ معروف و پربازدید "ول کنم به چشات اتصالی کرده" بارها سوژه مصاحبه‌ها شد. در همان روزهای نخست انتشار این کلیپ خیلی‌ها فکر می‌کردند که ژاله هم از هیچ و پوچ به چنین شهرتی رسیده است اما او در پاسخ به رسانه‌ها گفت که تحصیلات مرتبط با سینما دارد، ضمن داشتن سابقه گویندگی، صداپیشگی، قصه‌گویی و نویسندگی در چند تئاتر و فیلم هم نقش داشته است.

طنازی با طعم تبلیغ فیلم

زودنیوز هم نام شبکه طنز دیگری است که به سرپرستی مجتبی شفیعی، درحال ساخت کلیپ‌های طنز هستند و در این مدت توانسته‌اند به جز تبلیغ کالاها برای فیلم‌هایی چون خاله قورباغه و میلیونر میامی تیزر تبلیغاتی بسازند و البته آن‌طور که خودشان گفته‌اند، هر استوری در اینستاگرام آنها کمتر از یک‌میلیون تومان آب می‌خورد. به هر ترتیب در این روزها که یک‌نفر با خودکشی ساختگی خود در لایو اینستاگرام، به نمایش‌گذاشتن هیکل عضله‌ای یا مثلا فحش‌دادن به دشمنان شما در اینستاگرام به شهرت رسیده‌اند، کسانی هم هستند که کمی حرفه‌ای‌تر نسبت به بقیه خود را به این شبکه مجازی سنجاق کرده‌اند.