۰ نفر

هشدار هواشناسی؛ در این استان ها برف و باران می بارد

۴ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبر: 683734
هشدار هواشناسی؛ در این استان ها برف و باران می بارد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش باران و باران در شمال غرب و غرب خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از خوزستان،‌ غرب اصفهان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های ایلام، کرمانشاه،‌ غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است. فردا شنبه ۵ آذرماه بارش‌های در این مناطق ادامه دارد و یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز بارش پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش و وزش باد در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود. روز دوشنبه بارش در سواحل شمالی تشدید شده و در شرق اردبیل و شمال خراسان شمالی بارش پراکنده روی می‌دهد.

سه‌شنبه هفته آینده در شمال غرب، برخی مناطق غرب و استان‌های مازندران،‌گیلان و ارتفاعات خراسان شمالی بارش پیش بینی می‌شود. طی این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف است.

یکشنبه هفته آینده در استان‌های اردبیل و گیلان و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی  و خراسان رضوی دما ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. از بعدازظهر یکشنبه غرب و مرکز خلیج‌فارس و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج است. همچنین از اواخر وقت یکشنبه آینده تا بعدازظهر سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری در روز و ابری به‌تدریج ابری همراه با غبار محلی و احتمال بارش پراکنده باران در شب پیش بینی شده است. احتمال بارش باران در پایتخت طی امشب ۵۹ درصد است.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو و آلودگی هوا

نوع مخاطره: سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی

منطقه اثر: کرج و تهران

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.