۰ نفر

هشدار هواشناسی؛ این استان ها منتظر بارش باشند

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۱
کد خبر: 680419
هشدار هواشناسی؛ این استان ها منتظر بارش باشند

سازمان هواشناسی با هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه جدید به کشور از بارش باران و برف تا سه‌شنبه آینده در ۲۷ استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین البرز، تهران، غرب استان‌های اصفهان و فارس بارندگی گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.

در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز بارش باران روی می‌دهد. در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و لرستان، شمال و شرق خوزستان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

 فردا شنبه از شدت بارش‌ها در این مناطق کاسته شده و در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق و شمال شرق رگبار باران گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

یکشنبه آینده در شرق دریای خزر، شمال شرق‌، ارتفاعات کرمان، یزد و هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، قم، لرستان و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

دوشنبه بارندگی در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان پیش بینی شده و در سایر مناطق جو آرام همراه با آسمان صاف مستقر خواهد شد. سه‌شنبه آینده با گذر موج میانی از نوار شمالی کشور به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و احتمال بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. احتمال بارش در تهران طی امروز ۳ درصد است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه جدید

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۲۰: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، ایلام، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، نیمه غربی اصفهان، قم، قزوین، البرز و دامنه و ارتفاعات تهران.

شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۱: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، تهران، قم، البرز و غرب و جنوب سمنان.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۲: مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه نیمه شمالی کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد و شمال و شرق اصفهان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز.