۰ نفر

سه مربای خوشمزه و خانگی برای طعم دادن به سفره صبحانه شما

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶
کد خبر: 679693
سه مربای خوشمزه و خانگی برای طعم دادن به سفره صبحانه شما

انواع مرباهای ایرانی از مرباهای با مزه ترش و شیرین گرفته تا مرباهای شیرین، از سالیان گذشته تا به امروز پای ثابت تمامی صبحانه‌های شیک، رسمی و لاکچری ایرانیان هستند.

 البته که داستان استفاده از انواع مربا به سرو یک صبحانه خوشمزه محدود نشده بلکه از آن‌ها برای تهیه انواع شیرینی، کیک و ... نیز استفاده می‌شود. مربای آلبالو، توت فرنگی، گل محمدی و ... همه نمونه‌‌هایی از پرطرفدارترین مرباهای ایرانی هستند. مرباهایی که رنگ و طعم دل نشینی را به سفره‌های صبحانه ما می‌دهند.

انواع مربا

مربای هویچ، مربای خوشمزه‌ای با طرز تهیه بسیار آسان

مربای هویچ یکی از ساده‌ترین مرباهای خوشمزه ایرانی است که دستور تهیه پیچیده‌ای ندراد. مربایی که می‌توان شیشه حاوی آن را در یخچال اکثر ایرانیانی که علاقه زیادی به خوردن مربا با کره در وعده صبحانه خود دارند، پیدا کرد. مربایی که برای تهیه آن به هویچ تازه، شکر، آب، گلاب، هل و یا در صورت تمایل چوب دارچین، زعفران دم کرده و ... نیاز پیدا خواهید کرد.

برای تهیه این مربای بسیار خوشمزه نیز باید ابتدا هویچ‌ها را شسته و با دقت پوست بگیرید و سپس آن‌ها را رنده کنید. هویچ‌های رنده شده را همراه با 2 لیوان آب داخل یک قابلمه بپزید تا به جوش بیایند. در نهایت نیز بعد از به جوش آمدن آب هویچ پخته شده، شکر را به آن‌ها اضافه کنید و بعد از به قوام و غلظت کافی رسیدن مربا نوبت آن است گلاب و زغفران دم شده را اضافه کنید. با گذشت 30 دقیقه بعد از اضافه کردن گلاب، مربای هویچ خانگی شما آماده شده و شما می‌توانید آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای از پیش استریل شده بریزید.

انواع مربا

مربای گل محمدی، خوشمزهِ خوش عطر

مربای گل محمدی یکی دیگر از پرطرفدارترین مرباهای ایرانی بوده که در کنار طعم خوب خود دارای عطر فوق العاده‌ای نیز است. برای تهیه مربای گل محمدی یا گل سرخ، شما به موادی همچون شکر، آب لیمو و یا جوهر لیمو، شکر، گل محمدی تازه و آب نیاز پیدا خواهید کرد. برای تهیه این مربا نیز کافی است گلبرگ‌های گل‌های محمدی را از هم جدا کنید. آب و شکر را درون یک قابلمه به صورت جداگانه بجوشانید و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی گلبرگ‌های از هم جدا شده را به آن‌ها اضافه کنید. بعد از گذشت مدت زمانی در حدود 30 دقیقه که گلبرگ‌ها پخته شدند، آب لیمو و یا جوهر لیمو را اضافه کنید. با اضافه کردن این مواد، مربای گل محمدی شما آماده شده  و شما می‌توانید آن را به عنوان یک صبحانه خوشمزه نوش جان کنید.

در کنار این مربای خوشمزه با عطر فوق العاده شما می‌توانید طرز تهیه مرباهای دیگری همچون طرز تهیه انواع مربارا در مجله اسنپ اکسپرس به عنوان یکی از مجلات اینترنتی فارسی مطالعه کرده و آن را برای تدارک یک صبحانه رسمی و لاکچری در کنار عزیزان خود تهیه و نوش جان کنید.

انواع مربا

مربای توت فرنگی، مربایی خوشمزه با شهرت جهانی

مربای توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین مرباهای فصل تابستان بوده که در بین مردم جهان طرفداران پروپاقرص بسیاری دارد. مربایی که برای تهیه آن به توت فرنگی، شکر و لیمو ترش احتیاج است. دستور تهیه این مربای خوشمزه نیز بسیار آسان است. شما برای تهیه و سرو این مربا کافی است توت فرنگی‌ها را خوب شسته و آبکشی کنید. بعد از آبکشی کردن توت فرنگی‌ها و خشک کردن آن‌ها، شکر را بر روی توت فرنگی‌ها بپاشید و ظرف حاوی آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا خوب آب بی‌اندازد. با آب انداختن توت فرنگی‌ها آن‌ها را روی شعله حرارت ملایم قرار دهید تا مدت 20  دقیقه خوب به جوش بیاید. با جمع شدن کف روی قابلمه، ظرف را از روی شعله حرارت بردارید و در جای خنکی قرار دهید تا سرد شود و لعاب بی‌اندازد. مربای شما  آماده شده و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

انواع مربا

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.