۰ نفر

برگزاری کلاس های درس از سال آینده تغییر می کند

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۹
کد خبر: 679647
برگزاری کلاس های درس از سال آینده تغییر می کند

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در سال تحصیلی جاری گفت: اگرچه امسال کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شوند اما این احتمال وجود دارد که کلاس‌ها در سال تحصیلی آینده به صورت ترکیبی برگزار شوند. اگر کلاس‌های درس به صورت ترکیبی برگزار شوند، فناوری‌های نوین برای دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها به‌کار گرفته‌می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاسم عموعابدینی با بیان اینکه تدوین آیین‌نامه استفاده از فناوری جدید برای اهداف آموزشی در دست بررسی است، تصریح کرد: کارگروهی به منظور تدوین آیین‌نامه استفاده از فناوری‌های جدید تشکیل شده، به طور قطع، این کارگروه برای با اساتیدی که از سیستم‌های نوین آموزشی استفاده می‌کنند مشوق‌هایی درنظر گرفته‌است.

وی با بیان اینکه شناسایی"سرآمدان آموزشی" را جزو برنامه‌های اصلی معاونت آموزشی وزارت علوم قرار داده‌ایم، تصریح کرد: شاخص‌هایی برای این موضوع درنظر گرفته‌‍ایم. تصمیم بر این است، افرادی که مشمول شاخصه‌های مدنظر می‌شوند یکبار در سال مورد تقدیر قرار بگیرند. سرآمدان آموزشی در کانون توجه معاونت آموزشی وزارت علوم قرار دارد و این معاونت برای اجرای آن بسیار جدی است.

عموعابدینی در پاسخ به این پرسش که "هنگام برگزاری اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌ها به پیشنهاد کوتاه‌شدن دوره کارشناسی‌ارشد اشاره شد. این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد؟" توضیح داد: بسیاری از مباحث دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد باید مورد بررسی قرار گیرند، زیرا برخی از دروس و محتواهایی که در این مقاطع ارائه می‌شوند، برای دانشجویان ضرورتی ندارند.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: هنگامی که در ارتباط با واحدهای درسی دانشجویان و چرایی ارائه دروس، پرسش‌هایی مطرح می‌شود، پاسخ می‌شنویم چون دانشجو قرار است در مقطع کارشناسی‌ارشد درس بخواند یک سری واحد درسی خاص به وی ارائه‌ می‌شود. در حالی که دروسی باید در دانشگاه‌ها ارائه شوند که دانشجویان با تحصیل در آنها بتوانند در بازارکار مشغول فعالیت شوند. لذا باید دروس متناسب با مطالبات بازارکار در اختیار دانشجویان قرارگیرد، در این راستا احتمال کاهش واحد های درسی و در نتیجه کاهش طول دوره‌ کارشناسی‌ارشد و کارشناسی وجود دارد.

وی درباره زمان احتمالی اجرای طرح کوتاه‌شدن مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد گفت: اگر طرح‌های آموزشی مرتبط با این موضوع تصویب شوند، طرح یک‌سال پس از تاریخ تصویب، اجرا می‌شود.