۰ نفر

گران ترین عروسی های تاریخ! + عکس

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبر: 677442
گران ترین عروسی های تاریخ! + عکس

عروسی یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی هر کسی است. اگرچه مراسم و سنت ها ممکن است از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت باشد، تقریباً همه عروسی ها اساساً یکسان هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عروسی یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی هر کسی است. اگرچه مراسم و سنت ها ممکن است از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت باشد، تقریباً همه عروسی ها اساساً یکسان هستند. این یک موقعیت مهم است که در آن دو نفر با هم متحد می شوند و در مقابل چشم انسان و خدا یکی می شوند.

تشریفات عروسی می تواند ساده و ظریف باشد. اما برای تعداد کمی از نخبگان، عروسی ها باید مجلل و باشکوه باشند. چنین نمایش های زیاده خواهی گاهی اوقات می تواند سقف انتظارات را بشکند و رکوردهای تمام زمان ها را به ثبت برساند. میانگین هزینه عروسی در ایالات متحده حدود ۲۵۲۰۰ دلار است. زوج های آمریکایی به طور ایده آل چیزی بین ۱۸۹۰۰ تا ۳۱۵۰۰ دلار خرج می کنند.

در این مقاله ۱۰ تا ا گرانترین عروسی های تاریخ را مشاهده می کنید:

۱۰- کریستینا آگیلرا و جردن براتمن - ۲.۲ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت کریستینا آگیلرا و جردن براتمن

کریستینا آگیلرا آژیر موسیقی و جردن براتمن مدیر لیبل موسیقی در سال ۲۰۰۵ ازدواج کردند. آگیلرا و براتمن که در آن زمان به ترتیب ۲۴ و ۲۷ ساله بودند، مراسم را در چادری برپا کردند که در وسط یک تاکستان در دره ناپا برپا شده بود. این عروسی پس از خواستگاری بسیار رمانتیک براتمن برگزار شد که در آن او اتاق هتل را با گلبرگ های رز، بادکنک ها و جعبه های هدیه پر کرد که یکی از آنها حاوی حلقه بود.

آگیلرا هنگام قدم زدن در راهرو یک لباس گران قیمت کریستین لاکروا به تن داشت. با این حال، این زوج پنج سال بعد یک مرحله پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشتند. آنها سعی کردند به خاطر پسرشان مکس، که در آن زمان دو ساله بود، آشتی کنند. اما به هر حال آنها از هم جدا شدند و در سال ۲۰۱۰ طلاق گرفتند.

۹- الیزابت هرلی و آرون نایار – ۲.۶ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت الیزابت هرلی و آرون نایار

الیزابت هرلی بازیگر مدل بریتانیایی دو بار با تاجر هندی آرون نایار ازدواج کرد. اولین بار در سال ۲۰۰۷ بود که در قلعه سودلی در انگلستان برگزار شد. بار دوم در کاخ Umaid Bhawan در جودپور بود که مطابق با سنت هندو Nayar انجام شد. این زوج حتی برای اجرا در التون جان پرواز کردند.

۴ سال بعد، این زوج از هم جدا شدند. روند طلاق بعدی احتمالا یکی از سریع ترین است. قاضی تنها ۹۲ ثانیه طول کشید تا تشخیص دهد که ازدواج آنها "به طور جبران ناپذیری از هم پاشیده است".

۸- پل مک کارتنی و هدر میلز - ۳.۶ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت پل مک کارتنی و هدر میلز

پل مک کارتنی اسطوره موسیقی و هدر میلز کارآفرین در سال ۲۰۰۲ در قلعه ای در ایرلند با هم ازدواج کردند. این مراسم با حضور ۳۰۰ مهمان برگزار شد که پس از آن مجبور شدند در پذیرایی مجلل بعد از آن منوی گیاهی را تحمل کنند.

این ازدواج دوام چندانی نداشت زیرا این زوج چهار سال بعد از هم جدا شدند و سرانجام در سال ۲۰۰۸ به ازدواج خود پایان دادند. بدترین آن این است که طلاق گرانتر از خود عروسی بود، به طوری که دادگاه مک کارتنی را به پرداخت حدود ۲۷ میلیون دلار به میلز محکوم کرد. بدون پرداخت و ۱۳ میلیون دلار دیگر دارایی.

۷- الیزابت تیلور و لری فورتنسکی - ۴ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت

الیزابت تیلور، اسطوره هالیوود، با کارگر ساختمانی لری فورتنسکی در یک مرکز توانبخشی ملاقات کرد و هر دو برای مشکلات مواد مخدر خود بررسی شدند. در یک داستان عاشقانه جالب و منحصر به فرد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد، این زوج در سال ۱۹۹۱ در مزرعه نورلند مایکل جکسون ازدواج کردند. این مراسم با حضور افراد مشهوری مانند لیزا مینلی، ادی مورفی، و مکالی کالکین در میان مهمانان مراسم پر ستاره بود.

قبل از عروسی، فورتنسکی توافقنامه پیش از ازدواج را امضا کرد که در صورت جدایی زوج، فقط یک میلیون دلار دریافت می کرد، مشروط بر اینکه این ازدواج ۵ سال طول بکشد. پس از گذشت پنج سال، آن دو از هم جدا شدند اما تا زمان مرگ تیلور در سال ۲۰۱۱ دوستان خوبی باقی ماندند. این بازیگر ۸۰۰۰۰۰ دلار برای فورتنسکی به عنوان وصیت نامه خود به جای گذاشت.

۶- لیزا مینلی و دیوید گست – ۴.۲ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت لیزا مینلی و دیوید گست

لیزا مینلی، خواننده مشهور، دیوید گست، در مراسمی عجیب در خیابان پنجم نیویورک در سال ۲۰۰۲ با مروج کنسرت ازدواج کرد. مهمانان شامل کل جکسون فایو بودند و مایکل جکسون بهترین مرد بود. الیزابت تیلور پیشوای افتخار بود. برایان می، گیتاریست کوئین، لیام نیسون، جوآن کالینز، گلوریا گینور، آنتونی هاپکینز، میا فارو از جمله سوپراستارهایی بودند که در مراسم عروسی مفصل شرکت کردند.

هر چند این زوج دوام نیاوردند، زیرا در کمتر از یک سال از هم جدا شدند. آنها پنج سال بعد درخواست طلاق دادند که به عنوان "کثیف ترین" در هالیوود شناخته شد. گست شکایت کرد که لیزا پس از مصرف بیش از حد الکل او را کتک می‌زند.

۵- چلسی کلینتون و مارک مزوینسکی - ۵ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت چلسی کلینتون و مارک مزوینسکی

اگر شما دختر رئیس جمهور سابق ایالات متحده و وزیر خارجه سابق ایالات متحده هستید، به احتمال زیاد عروسی شما بسیار ساده نخواهد بود. و این دقیقاً در مورد چلسی کلینتون، دختر بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه و سناتور سابق، صادق است. چلسی در سال ۲۰۱۰ در یک مراسم عروسی باشکوه در Astor Courts با بانکدار سرمایه گذاری مارک مزوینسکی ازدواج کرد. این مکان منظره ای آرام و رمانتیک از رودخانه هادسون ارائه می کرد.

چندی پیش این زوج اعلام کردند که در انتظار اولین فرزندشان هستند.

۴- وین رونی و کولین مک لافلین - ۸ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت وین رونی و کولین مک لافلین

فوتبالیست وین رونی از منچستریونایتد و کولین مک لوفلین در سال ۲۰۰۸ در کلیسای سروارا در نزدیکی جنوا در ایتالیا عهد و پیمان خود را بستند. گروه پسر ایرلندی Westlife که هزینه آن ۶۷۰۰۰۰ دلار بود، سرنای این زوج و مهمانان بود. رونی پنج جت خصوصی اجاره کرد تا ۶۴ نفر از مهمانان خود را به مراسم عروسی برساند. در حالی که مراسم مجلل بود، این زوج کمک چندانی در پرداخت صورتحساب نداشتند زیرا یک مجله ۴.۲ میلیون دلار برای حقوق انحصاری عکس های عروسی پیشنهاد داد. امروزه وین و کولین از زندگی زناشویی خود راضی هستند و اکنون دو پسر بزرگ می کنند.

۳- شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون - ۳۴ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون

اولین عروسی از دو عروسی سلطنتی در این لیست، شاهزاده ویلیام، کیت میدلتون را در سال ۲۰۱۱ در مراسمی که "عروسی قرن" نامیده شد، همسر خود کرد. این مراسم که به شیوه سلطنتی شایسته پادشاه و ملکه آینده انگلیس بود، در کلیسای وست مینستر برگزار شد. پس از آن، این زوج با یک کالسکه اسب در خیابان های لندن رژه رفتند.

۲- وانیشا میتال و آمیت باتیا - ۶۶ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت وانیشا میتال و آمیت باتیا

وانیشا میتال دختر لاکشمی میتال، یکی از ثروتمندترین مردان جهان است. جای تعجب نیست که عروسی او با آمیت باتیا یکی از عجیب ترین عروسی های تاریخ است. این عروسی در سال ۲۰۰۴ در قلعه تاریخی قرن هفدهم شتو لو ویکامت در نزدیکی پاریس برگزار شد. مراسم نامزدی قبل از عروسی در کاخ ورسای برگزار شد.

کایلی مینوگ، هنرمندان و هنرپیشه بین‌المللی ضبط، برای اجرای تنها نیم ساعت، ۳۳۰ هزار دلار دستمزد دریافت کرد. پس از آن، نمایش آتش بازی از برج ایفل به فضا پرتاب شد. این ازدواج چندان دوام نیاورد زیرا این زوج در اوایل سال ۲۰۱۳ آن را ترک کردند.

۱- شاهزاده چارلز و دایانا - ۱۱۰ میلیون دلار

عروسی های گران قیمت شاهزاده چارلز

اگرچه عروسی آنها چندین دهه پیش برگزار شد، اما هیچ عروسی دیگری به عروسی شاهزاده چارلز و پرنسس دایانا نزدیک نشده است. عروسی سلطنتی بین شاهزاده چارلز و پرنسس دایانا در سال ۱۹۸۱ که ۳۵۰۰ نفر شخصا شاهد آن بودند و برای ۷۵۰ میلیون بیننده تلویزیونی از سراسر جهان پخش شد، صرفاً گرانترین عروسی تاریخ است.

لباس عروسی پرنسس دایانا با ۱۰۰۰۰ مروارید پوشیده شده بود و یک قطار ۲۵ فوتی داشت. او را با یک اتوبوس شیشه ای از محل خود تا کلیسای جامع سوار کردند. با این حال، از آنجایی که کرلز و دایانا هر دو در معاشقه با افراد دیگر شرکت کردند، ازدواج بسیار متضرر شد. این زوج سلطنتی در سال ۱۹۹۶، یک سال قبل از اینکه دیانا به همراه معشوقش، تاجر مصری دودی فاید، پایان غم انگیز خود را در یک تصادف رانندگی ببیند، طلاق گرفتند