۰ نفر

چند میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه می شود؟

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 675336
چند میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه می شود؟

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن بیان آخرین جزییات از طرح رتبه بندی معلمان، گفت: با رتبه بندی فرهنگیان حدود ۵ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان در جمع رؤسای آموزش و پرورش استان مازندران که در شهر آمل برگزار شد، گفت: افتخار اعضای کمیسیون آموزش این است که همگی معلم هستیم و در همه رده های علمی تدریس کرده ایم و علاقه زیادی هم به مقام شامخ معلم داریم و جایگاه والای معلمان باعث شد که در مجلس یازدهم اقدام به اجرای بند بسیار مهمی در سند تحول به نام رتبه بندی کنیم.

وی افزود: برای ۸۰۴ هزار معلم رتبه بندی در نظر گرفته شده است و قطعا این یک تحول بسیار مهمی است که پس از یکصدسال در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاده است و با چنین اقدامی در سال های آتی شاهد ارتقای کیفیت آموزشی خواهیم بود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با اجرایی کردن رتبه بندی فرهنگیان عنصر رقابت وارد آموزش و پرورش می شود و قطعا با این اقدام جایگاه معلم تغییر پیدا می کند. همچنین باید گفته شود که در دولت گذشته ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده بود اما در سال ۱۴۰۱، ۳۸ هزار میلیارد تومان برای عملیاتی شدن لایحه رتبه بندی فرهنگیان اختصاص یافت.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: باید از شورای نگهبان تقدیر و تشکر به عمل آورد که باعث شد تا این لایحه به تصویب برسد و همچنین از وزیر آموزش و پرورش هم که مساعدت های لازم را در این باره داشتند تشکر می کنم ضمنا باید گفته شود برای ۷۲۰ هزار معلم مبالغی به صورت علی الحساب واریز شد و مابقی نیز مثل معلمان طرح مهرآفرین هم مشمول رتبه بندی فرهنگیان می شوند.

منادی سفیدان تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای تصویب لایحه رتبه بندی فرهنگیان تلاش کرد و ما به دنبال این بودیم که این لایحه مصوب شود که خدا را شکر این اتفاق نیز افتاد و با رتبه بندی فرهنگیان حدود ۵ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه خواهد شد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: سرمایه گذاری روی معلم باعث می شود تا کشوری آباد داشته باشیم و قطعا رتبه بندی فرهنگیان سبب خواهد شد تا اینکه آموزش و پرورش ما به سمت تعالی حرکت کند. دشمن اذعان می کند که جمهوری اسلامی ایران در طول این سال های اخیر به اندازه ۳۰۰ سال رشد علمی داشته است که همه این ها از وجود با عظمت معلم است.