۰ نفر

۷ نکته مهم که باید درباره انتخاب کفش مجلسی متناسب با لباس خود بدانید

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبر: 672495
۷ نکته مهم که باید درباره انتخاب کفش مجلسی متناسب با لباس خود بدانید

معمولا انتخاب یک کفش مجلسی که متناسب و هماهنگ با لباس شما باشد؛ کمی دشوار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، البته فاکتورهای مختلفی را می توانید در انتخاب کفش هماهنگ با لباس مجلسی در نظر بگیرد. برای مثال رنگ، اسپرت یا رسمی بودن و غیره. در این زمینه معمولا کفش پاشنه بلند، مدل محبوب اکثر خانم ‌ها و دختر خانم‌ ها است. در کنار زیبایی که این مدل کفش به تیپ و استایل شما می‌ دهد، خطراتی هم برای پا و زانوی شما خواهد داشت بنابراین باید به چند نکته در ارتباط با انتخاب کفش دقت داشته باشید.

۱.توجه به پاشنه کفش

این موضوع که هر چه پاشنه کفش بلندتر باشد، زیباتر است را فراموش کنید. پاشنه کفش شما باید هماهنگ و متناسب با لباس و پای شما باشد و برای مکانی که می خواهید بروید هم گزینه خوبی باشد. هر چه فاصله بین پاشنه تا کفی پنجه کفش بیشتر باشد، تحمل وزن بر روی پاشنه پا سخت تر می شود و کنترل تعادل سخت ‌تر خواهد بود. به همین دلیل هم باید حواستان باشد که محور پاشنه کفش باید در مرکز پاشنه پا قرار بگیرد.

علاوه بر این، هرچه سطح مقطع پاشنه شما وسیع تر باشد کنترل بیشتری هم خواهید داشت. به خصوص برای راه رفتن طولانی و سطوح ناهموار بهتر است از کفش هایی با پاشنه های پهن استفاده کنید. کفش های پاشنه باریک عمدتا برای مجالس کوتاه مدت و ست کردن با یک پیراهن مجلسی زنانه زیبا مدل شیک و مناسبی خواهند بود. به شرط آن که برای طولانی مدت با آنها راه نروید. انواع جدید ایرانی این کفش ها در صورت خرید اینترنتی  قیمت  ارزان و به صرفه تری خواهند داشت.

۲.توجه به کفی کفش

کفی کفش

علاوه بر توجه به پاشنه کفش، شما باید در انتخاب کفش مجلسی به کفی آن هم توجه کنید. کفی های مناسب به شما این امکان را می دهند که در هنگام قدم برداشتن کنترل بیشتری داشته باشید. جنس کفی کفش بسیار مهم است و بهتر است از نوع منعطف باشد. معمولا کفش های چرمی انعطاف زیادی در کفی خود دارند. هنگامی که کفی کفش منعطف است شما این امکان را دارید که بر روی سطوح ناصاف به راحتی قدم بردارید و تعادل خود را از دست ندهید. همچنین این کفی‌ها سرعت قدم زدن شما را هم بیشتر خواهند کرد.

۳.کفش تخت و لباس اسپرت

اگر مجالسی که شرکت می کنید حالت غیر رسمی دارند می توانید از کفش های تخت به همراه لباس اسپرت هم استفاده کنید. این کفش ‌ها با انواع مدل لباس مجلسی جدید و پیراهن ‌های کوتاه ست می‌ شوند. البته این کفش ‌ها برای همه قدها مناسب بوده و تنها مختص خانم های قد بلند نیستند. شما می توانید انواع کفش تخت را با شیک ترین مدل های تونیک دخترانه ست کنید. شیک ترین  مدل تونیک جدید  خانگی  از جنس نخی  را می توانید به صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

۴.استفاده از بوت و چکمه

اگر شما می خواهید در مهمانی شرکت کنید که در فصل زمستان برگزار می ‌شود و لباس مجلسی بلند و چاک ‌دار را به عنوان لباس خود انتخاب کرده ‌اید بهترین انتخاب برای شما بوت و چکمه های زیبا در طرح ‌های مختلف است. بهتر است بدانید که این استایل در مد و فشن بسیار مورد استقبال قرار می ‌گیرد و اغلب بازیگران از آن استفاده می کنند.

۵. سایز کفش

توجه کردن به سایز کفش هم از دیگر نکاتی است که باید جزو دغدغه های مهم شما در هنگام خرید کفش باشد. هیچ گاه به این حرف که کفش جا باز می کند، اعتماد نکنید. بنابراین در این صورت به سراغ کفشی بروید که اندازه پای شما است. کفش های با سایز بسیار کوچک و بسیار بزرگ می توانند آزار دهنده بوده و پای شما را دچار مشکل کنند. این کفش ها موجب کمر درد و عوارض بلند مدتی نیز خواهند شد.

۶.توجه به فصل

توجه به فصل

برای خرید یک کفش مجلسی باید دقت کنید که در چه فصلی آن را خریداری می کنید. برای مثال شما در فصل بهار می توانید کفش های زمستانی یا حتی تابستانی بپوشید. در فصل پاییز که هوا سردتر می شود بهتر است به سراغ نیم بوت ها بروید. در تابستان استفاده از صندل گزینه جذاب تری خواهد بود و در زمستان معمولا استفاده از بوت و نیم بوت می تواند استایل شما را برای رفتن به مهمانی جذاب تر کند.

۷. کفش لژدار یا پاشنه مبلی

اگر شما می خواهید با انتخاب کفش، ظاهرتان در کنار رسمی بودن زیبا هم باشد و در طول مراسم احساس پا درد و یا کمر درد نکنید بهتر است که به سراغ کفش ‌های لژدار یا پاشنه یک سره بروید. همچنین کفش‌ های پاشنه مبلی به دلیل پاشنه سراسری که دارند بدون ایجاد هیچ گونه دردی به زیباتر شدن استایل شما کمک می کنند و استفاده از آنها نیز راحت تر است.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است