۰ نفر

۹ عادتی که بیل گیتس را به موفقیت رساند

۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 671158
۹ عادتی که بیل گیتس را به موفقیت رساند

امروزه بیل گیتس مترادف با بشردوستی است، اما زمانی که او برای اولین بار مایکروسافت را راه اندازی کرد، عادت ناسالم و عجیبی هم داشت!

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروزه بیل گیتس مترادف با بشردوستی است، اما زمانی که او برای اولین بار مایکروسافت را راه اندازی کرد، عادت ناسالم و عجیبی هم داشت!

۱. او همیشه در حال یادگیری است.

گیتس به خاطر انصراف از دانشگاه هاروارد معروف است، اما تنها دلیلی که او انصراف داد این بود که او و پل آلن فرصتی برای راه اندازی شرکت نرم افزاری خود دیدند. در واقع، گیتس عاشق یادگیری است و اغلب در کلاس هایی که در آن ثبت نام نکرده بود می نشست. این چیزی است که او با استیو جابز مشترک بود، که پس از ترک کالج رید، روی زمین می خوابید تا بتواند در کلاس هایی شرکت کند که به او علاقه مند بود.

بیل گیتس

۲. او همه چیز را می خواند.

پدر گیتس در مصاحبه ای گفت: «تقریباً هر نوع کتابی را می خواند - دایره المعارف ها، داستان های علمی تخیلی. اگرچه والدین او از اینکه پسرشان چنین کتاب‌خوانی است هیجان‌زده بودند، اما مجبور بودند قانون ممنوعیت مطالعه سر میز شام را وضع کنند. این عشق به مطالعه ادامه دارد و گیتس فهرستی از کتاب های سال مورد علاقه خود را منتشر می کند. خواندن زیاد یک عادت عالی برای پرورش است. فقط هنگام شام با خانواده خود این کار را نکنید.

۳. به دیگران اعتبار می دهد

وقتی در مصاحبه ای از گیتس خواسته شد که بهترین تصمیمات تجاری که تا به حال گرفته است را نام ببرد، گیتس پاسخ داد: "من می گویم بهترین تصمیمات تجاری من واقعاً به انتخاب افراد مربوط می شود." با وجود اینکه او و آلن رابطه پیچیده ای داشتند، او ادامه داد که انتخاب آلن به عنوان شریک تجاری در صدر این لیست قرار دارد. همه ما باید در تبلیغ خودمان خوب عمل کنیم، اما هوشمندانه است که در صورت امکان به افرادی که با آنها کار می کنید اعتبار بدهید.

۴. به قضاوت خودش اعتماد دارد

اگر همیشه به نظرات و پیش‌بینی‌های دیگران گوش دهید، می‌توانید حرفه واقعاً خوبی داشته باشید. اما برای داشتن حرفه ای مانند گیتس یا جابز، باید به حرف خود گوش دهید . حتی اگر تمام دنیا به شما بگویند که اشتباه می کنید. این همان اتفاقی بود که گیتس و آلن مایکروسافت را راه اندازی کردند. در یک سخنرانی، گیتس گفت که راه اندازی این شرکت «بر اساس این ایده بود که هیچ کس دیگری با آن موافق نبود - اینکه تراشه‌های کامپیوتری آنقدر قدرتمند می‌شوند که رایانه‌ها و نرم‌افزارها به ابزاری تبدیل می‌شوند که روی هر میز و در هر خانه وجود دارد. " همه گفتند اشتباه کردند، به هر حال راه انداختند و بقیه اش تاریخ است.

۵. او با پول نقد محافظه کار است

او در سال ۱۹۹۸ به یک مصاحبه‌کننده گفت، هیچ پرداختی دریافت نمی‌کنید، و من تقریباً در تمام مدت به آن صادق هستم!

۶. از اشتباهاتش درس می گیرد

در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸، گیتس بخشی از موفقیت مایکروسافت را مدیون توانایی خود و تیم رهبری اش در تشخیص سریع یک اشتباه دانست. بگویید "اوه، این کار نمی کند" و روش دیگری را امتحان کنید. او مطمئناً در طول این سال ها اشتباهات زیادی مرتکب شده است که می تواند از آنها درس بگیرد. ویندوز ویستا را به خاطر دارید؟

۷. او به اندازه کافی می خوابدبیل گیتس2

همه ما می دانیم که خواب چقدر مهم است. گیتس به جای لاف زدن در مورد اینکه چقدر دیر کار می کند و چقدر کم خواب است، مطمئن می شود که هفت ساعت در شبانه روز را بخوابد زیرا می گوید در غیر این صورت نمی تواند خلاق باشد. این قطعا یک عادت خوب است که همه باید از آن پیروی کنند.

 

۸. او واقعاً روی کاری که انجام می دهد تمرکز می کند

بسیاری از ما به راحتی حواسمان پرت می شود و در انجام چند کار مقصر می شویم، حتی اگر می دانیم که به طرز وحشتناکی ناکارآمد است. گیتس نه تنها در برابر وسوسه انجام چند کار مقاومت می کند، بلکه تمرکز بسیار عمیقی نیز از خود نشان می دهد. اگر خسته شود یک ساعت می خوابد و بعد از خواب بیدار می شود و درست از جایی که کار را رها کرده است ادامه می دهد.

۹ - بیل گیتس شماره پلاک کارمندانش را حفظ کرد

امروزه بیل گیتس مترادف با بشردوستی است، اما زمانی که او برای اولین بار مایکروسافت را راه اندازی کرد، عادت ناسالمی داشت مثلا شخصاً با به خاطر سپردن شماره پلاک آنها، بررسی می کرد که چه کسی و چه زمانی در محل کار است.

گیتس در مصاحبه ای اعتراف کرد که در روزهای اولیه او آخر هفته‌ها کار می‌کرد و «واقعاً به تعطیلات اعتقاد نداشت». اما در حالی که او گفت که «باید کمی مراقب بود تا معیارهای من را برای سخت‌کوشی [دیگران] اعمال نکند»، او همچنان مراقب آمدن و رفتن آن‌ها بود.