۰ نفر

متولد این ماه ها در صورت فشار عصبی زودتر ام اس می گیرند!

۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۲
کد خبر: 671145
متولد این ماه ها در صورت فشار عصبی زودتر ام اس می گیرند!

عوامل زیادی در بروز بیماری ام اس موثر است اما یکی از موارد قابل توجه ،ارتباط ماه تولد فرد به ابتلا به ام اس می باشد در این مطلب به این موضوع و سن ابتلا به ام اس پرداخته ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛اِم‌اِس Multiple Sclerosis  که با نام اختصاریِ MS شناخته می‌شود، در سال ۱۸۶۸ توسط ژان-مارتن شارکو یک عصب‌شناس و استاد آسیب‌شناسی آناتومی اهل فرانسه  توصیف شد. بیماری التهابی که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند. غلاف میلین یک لایه پروتئینی روی رشته های عصبی است که این امر باعث افزایش سرعت هدایت پیام‌های الکتریکی در طول تار عصبی می‌شود.

میلین افزون بر افزایش سرعت انتقال پیام‌های عصبی ، وظیفه نگهداری از سلول‌های عصبی را نیز به عهده دارد.این آسیب‌دیدگی می‌تواند در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد کند و باعث به وجود آمدنِ علائم و نشانه‌های زیادِ جسمی شود.

ام‌اس به چند شکل ظاهر می‌شود و علائم جدید آن یا به صورت عودِ مرحله‌ای (به شکل برگشتی) یا در طولِ زمان (به شکل متناوب) اتفاق می‌افتد.

یکی از بیماریهای خودایمنی ام اس می باشد که معمولا در سنین ۱۵ تا ۵۰ سال بروز می کند در اینجا همراه باما شوید تا درباره سن ابتلا به ام اس و علایم آن بخوانید.


سن ابتلا به ام اس

ام اس

تحقیقات جدید نشان می‌دهد سیستم ایمنی بدن، میزان ویتامین D و خطر ابتلا به اِسکلروزِ چندگانه یا اِم‌ اِس ممکن است با ماه تولد در ارتباط باشد.

یک پژوهش که در لندن انجام شده است، نشان داد: نوزادان متولد ماه می (اردیبهشت تا خرداد) سطوح پایین‌تر ویتامین D را دارند و به طور بالقوه در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به MS نسبت به نوزادان متولد شده در ماه نوامبر (آبان تا آذر) هستند.

مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری ناتوان کننده عصبی است که می تواند منجر به مشکلات بینایی، کنترل عضلات، شنوایی و حافظه شود.

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله JAMA Neurology ، این یافته‌ها نشان می‌دهد تحقیقات بیشتری برای نیاز بدن به مکمل ویتامین D در دوران بارداری نیاز است.

ماه تولد در بروز ام اس

طالع بینی

پژوهشهای انجام شده بر روی نمونه خون بند ناف گرفته شده از ۵۰ نوزاد متولد شده در ماه‌های نوامبر و ۵۰ نمونه خون گرفته شده از کودکانی که در ماه مه در بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به دنیا آمده اند نتایجی را نشان داد.

این مطالعه نشان داد سطح ویتامین D نوزادان در ماه می، ۲۰ درصد کمتر از نوزادانی است که در ماه نوامبر متولد می‌شوند.

دانشمندان دلایل قطعی برای ابتلا به این بیماری را کشف نکرده‌اند با این حال به عوامل مؤثر که نام بردیم دقت کنید و مواردی که تحت کنترل شما هستند رعایت نمایید. مثلا:

● مصرف سیگار را قطع کنید.

● از مشاغل و محیط‌های پر استرس دوری کرده و با ورزش و مدیتیشن در آرامش نسبی بمانید.

● غذا‌های ارگانیک مصرف کنید.

● اگر برایتان ممکن است در شهر‌های بزرگ که آلودگی هوا دارند زندگی نکنید.

● چاقی خود را درمان کرده و به وزن سلامت برسید.

● غذا‌هایی که دارای ویتامین D هستند مصرف کنید و از پزشک بخواهید در صورت لزوم برای شما مکمل ویتامین D تجویز کند. همچنین چند دقیقه در روز، در مقابل آفتاب مستقیم باشید.