۰ نفر

چجوری میشه تارعنکبوت در خانه را از بین برد؟

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱:۳۱
کد خبر: 671129
چجوری میشه تارعنکبوت در خانه را از بین برد؟

وجود تار عنکبوت در منزل یکی از معضلاتی است که اغلب افراد با آن روبرو شده اند که با چند ترفند ساده می توانید این مشکل را رفع کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ داشتن خواب خوب برای عملکرد مناسب و کارکرد بهتر بدن ضروری است. وقتی یک عنکبوت را در رخت خواب خود پیدا می کنید؛ قطعا خواب تان مختل می شود. اگرچه این عنکبوت ها ریزبوده و ترسناک نیستند اما اغلب باعث ناراحتی خواهند شد. به همین دلیل، در این قسمت از رازهای خانه دارینمناکروش هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها این عنکبوت های ریز را از اتاق خواب خود دور کنید.

چنانچه در مطلب " اسپری مخصوص برای دفع فوری عنکبوت ها" کامل توضیح دادیم روش های خانگی و مقرون به صرفه زیادی وجود دارند که می توانید برای پیشگیری از ورود عنکبوت به اتاق خواب انجام دهید اما قبل از آن لازم است بدانید که آن ها چگونه به اتاق خواب شما آمده اند؟

علت ورود عنکبوت به اتاق خواب چیست؟

تارعنکبوت


در این زمینه بخوانید؛

در خانه با پوست گردو رنگ مو درست کنید

با تفاله قهوه چیکار کنیم؟ + ۲۰ راه استفاده مجدد از تفاله قهوه

چجوری تو میوه فروشی میوه خوب و مرغوب تشخیص بدیم؟


همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ به همین دلیل لازم است بدانید که این عنکبوت ها چگونه به اتاق خواب شما آمده اند سپس باید در وهله اول از آن کارها اجتناب کنید و براساس آن؛ اقدامات معرفی شده در ذیل را انجام دهید.

برخی از این علل عبارتند از:

    زباله های خانگی

    آب راکد

    میوه های بیرون یخچال

    گرما

    باغچه ای نامرتب

    جعبه و کارتن های اضافی موجود در انباری

    گاراژها یا زیرزمین های مرطوب

    انبوهی از روزنامه ها و مجلات قدیمی

    تجمع تار های عنکبوت اطراف لوله های زیر ظرفشویی آشپزخانه یا حمام

    گیاهان آپارتمانی

    شکاف دیوار، پنجره یا درها

عنکبوت ها در مکان هایی زندگی می کنند که بهداشت آن ها ضعیف است. این می تواند شامل اتاق های کثیف و زیرزمین های مرطوب باشد که به ندرت دیده می شوند بنابراین اگر گوشه ای از خانه را کثیف یا بدون نظافت بگذارید همیشه در معرض خطر نیش عنکبوت هستید.۰

چگونگی دور کردن عنکبوت ها از اتاق کار و خواب شما

پیشگیری از ورود عنکبوت به اتاق خواب برای اطمینان از خوابی آرام بسیار مهم است. شما می توانید برای از دور کردن عنکبوت از اتاق خواب خود از متخصصین کمک بگیرید یا برخی از راه حل های خانگی گفته شده در این بخش از نمناک را استفاده کنید، گفتنی است برخی از این روش ها برای دور کردن عنکبوت از همه جای خانه کاربرد دارد.

۱- استفاده از دستگاه الکترونیکی دفع آفات

استفاده از دستگاه الکترونیکی دفع آفات بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را به یک پریزبرق متصل کنید. آن ها نه تنها عنکبوت ها را دفع می کنند بلکه حشرات، سوسک حمام، جوندگان و موش ها را نیز دفع خواهند کرد.

این دستگاه بسیار مقرون به صرفه بوده و از امواج فراصوت و الکترومغناطیسی برای دور نگه داشتن آفات استفاده می کند. گذشته از موثر بودن این روش، باید آن ها را به دور از کودکان قرار دهید.

درمان حملات قلبی با زهر عنکبوت تار قیفی

۲- استفاده از اسپری دفع حشرات

این نوع اسپری ها اقدامی فوری برای دفع حشرات محسوب می شوند و فقط کافیست آن را اسپری کرده و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید که نه تنها تمام عنکبوت های موجود و سایرحشرات را ازبین میبرد بلکه به شما کمک می کند تا خوابی راحت و آرام داشته باشید.

۳- خودداری از قرار دادن وسایل زیر تخت

اگر عادت دارید وسایل خود اعم از جعبه کفش، جعبه های اضافه ی وسایل، لحاف و ... را زیر تخت بگذارید ؛ باید بدانید که محل تجمع عنکبوت ها را مهیا می کنید. عنکبوت در محیط های کثیف یافت می شود بنابراین زیر تخت نگهداشتن وسایل فکر بدی خواهد بود.

۴- اسپری کردن سرکه سفید

تارعنکبوت

از سرکه می توان به عنوان حشره کش طبیعی برای دور کردن عنکبوت استفاده کرد زیرا حاوی اسید استیک است. با مخلوط کردن آن با آب و اسپری کردن اطراف اتاق خواب می توانید عنکبوت ها را دور نگه دارید و علاوه براین، استفاده از سرکه در اطراف کودکان نیز بی خطر است.

۵- استفاده از روغن نعناع فلفلی

روش مقرون به صرفه دیگر برای دور نگه داشتن عنکبوت از رخت خواب، روغن نعناع فلفلی است. این ماده یک حشره کش طبیعی محسوب می شود و استفاده از آن، مزیت های دیگری نیز دارد زیرا سایر خزنده های ترسناک را نیز دفع می کند.

در مقایسه با سموم شیمیایی استفاده از این روغن هنگام خواب، ایمن و مطمئن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن نعناع فلفلی را با مقداری آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری ریخته و در هر جایی که عنکبوت پیدا می شود اسپری کنید.

۶- افزایش فاصله بین تخت و زمین

حتما باید اطمینان حاصل کنید که تختخواب شما به دیوار نچسبیده باشد و نزدیک به گوشه های خانه نباشد، زیرا باعث می شود که عنکبوت ها بیش از همیشه وارد رختخواب شوند.

همچنین می توانید از پایه های مخصوص بلند کردن ارتفاع تخت استفاده کنید تا از زمین فاصله داشته باشد. در نتیجه کار عنکبوت ها برای طی کردن ارتفاع و رسیدن به تخت سخت می شود. همین افزایش ارتفاع به اندازه کم، از وارد شدن عنکبوت ها به تخت خواب و ملحفه جلوگیری می کند.

۷- استفاده از شمع مرکبات

عنکبوت ها به دلیل بیزاری از بوی مرکبات از نزدیک شدن به آن خودداری می کنند بنابراین یک گزینه موثر می باشد زیرا عنکبوت ها و سایر حشرات را از اتاق خواب دور نگه میدارد. علاوه براین، باعث می شود از بوی بد اتاق خواب نیز خلاص شوید.

۸- غذا نخوردن در رختخواب

خوردن غذا در رخت خواب باعث می شود تا عنکبوت ها را به اتاق خواب خود دعوت کنید بنابراین بهتر است در آشپزخانه غذا بخورید تا ذرات را از روی تخت خواب خود دور نگه دارید.

۹- شستشوی مرتب ملحفه ها

حال که در رخت خواب خود غذا نمی خورید به معنای تمیز بودن ملحفه های تخت خوابتان نیست. شما هنوز هم باید محلفه های خود را به صورت هفتگی بشویید و از روغن های گیاهی مانند روغن درخت چای در مواد شوینده خود استفاده کنید تا به عنوان ماده حشره کش طبیعی عمل کند. از شستن ملحفه های خود غافل نشوید زیرا سلول های مرده پوست، آلودگی، رطوبت و عرق هنوز روی آن ها وجود دارد.

۱۰- جارو کردن

تارعنکبوت

عنکبوت ها و حشرات بسیار ریز هستند و می توانند به راحتی وارد اتاق خواب شوند. شکاف های کوچک زیر در یا پنجره ها راهی آسان برای ورود عنکبوت به اتاق خواب میباشد. با استفاده از یک جارو یا تی عنکبوت ها و حشرات ناخواسته را از خانه و اتاق خواب خود دور کنید.

۱۱- گردگیری

با استفاده از یک دستمال خشک و اتصال آن به انتهای دسته جارو یا حتی یک تی، تارعنکبوت را از سقف و گوشه های دیوار دور نگه دارید.

۱۲- استفاده از روغن های گیاهی

همانطور که گفتیم روغن نعناع فلفلی برای پیشگیری از عنکبوت بسیار موثر است. روغن های گیاهی دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای پیشگیری از عنکبوت ها و سایر حشرات از آن ها استفاده کنید.

به راحتی با مخلوط کردن روغن مورد نظر و آب؛ آن را در فضایی که عنکبوت و تار عنکبوت بیشتری وجود دارد اسپری کنید. همچنین می توانید از این روغن ها به همراه مواد شوینده برای شستن محلفه های خود هم استفاده کنید. برخی از این روغن ها عبارتند از:

    گل سرخ

    اسطوخدوس

    دارچین

    لیمو

    نعناع فلفلی

    درخت چای

    اکالیپتوس

فواید روغن درخت چای

۱۳- استفاده از روغن سدر

سدر روغن دیگری است که عنکبوت ها را دور نگه میدارد. بسیاری از محصولات شوینده حاوی این روغن هستند. همچنین چوب طبیعی درخت سدر نیز وجود دارد و کشو ها و کابینت هایی که درز دارند و محل عنکبوت هستند را با روغن یا چوب سدر می توانید مصون از عنکبوت ها نگه دارید.

۱۴- استفاده از دافع سم

وقتی راهکارهای فوق موثر واقع نشود ممکن است زمان استفاده از سم رسیده باشد. گاهی اوقات حتی جاور و گردگیری و روغن های گیاهی نیز جواب نمی دهد و استفاده از سمپاش آخرین گزینه است. این راهکار گران است بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به این گزینه تمام گزینه های ذکر شده در این مطلب را استفاده کنید.

۱۵- استفاده از گردو

قرار دادن گردو روی درب پنجره و دیگر گوشه های خانه به دور کردن عنکبوت ها کمک می کند. البته هیچ دلیل علمی برای این قضیه وجود ندارد بنابراین بهتر است که موارد دیگر را هم در نظر بگیرید.

۱- آیا ویکس عنکبوت ها را دور نگه می دارد؟

بخور ویکس در دور نگه داشتن عنکبوت ها موثر است. بوی تند آن باعث می شود عنکبوت ها از نزدیک شدن خودداری کنند. استفاده از آن نیز بسیار موثر و آسان است.

۲- آیا نفتالین عنکبوت ها را دور نگه میدارد؟

از نفتالین برای ازبین بردن شاپرک و شب پره استفاده می شود اما در مورد عنکبوت ها نیز بسیار موثر است. تنها مشکلی که حین استفاده از این روش وجود دارد، ناسازگار بودن آن با محیط زیست میباشد بنابراین نمی توان آن را در اتاق خواب و یا در حضور کودکان استفاده کرد. یک مکان امن پیدا کنید تا حداقل ۶ ماه از وجود عنکبوت خلاص شوید.

۳- عنکبوت ها از چه چیزهایی نفرت دارند؟

اگر از مواد دافع صحیح اطلاع داشته باشید پیشگیری از ورود عنکبوت ها آسان خواهد بود. برخی از این مواد عبارتند از:

    پوست پرتقال

    سم های طبیعی دافع عنکبوت

    سرکه سفید

    روغن نعناع فلفلی

    زردچوبه

    پیاز

از هرچیزی که برای دفع عنکبوت ها استفاده کنید اما آن ها مزایایی نیز دارند که باید در نظر بگیرید. عنکبوت ها با طعمه قرار دادن آفات و حشرات؛ به ازبین بردن شان کمک می کنند همچنین مزایای پزشکی نیز دارند. از نیش عنکبوت برای پیشگیری از آسیب دائمی مغز در قربانیان سکته مغزی استفاده می شود.

علاوه براین، ابریشم تولید شده توسط عنکبوت ها در بسیاری از دستگاه های نوری از جمله ابزارهای آزمایشگاهی استفاده می شود. همانطور که گفته شد، کسی وجود عنکبوت ها در رخت خوابش را دوست ندارد. راهکار های فوق را اجرا کنید تا از شر آن ها خلاص شوید.