۰ نفر

این اشتباهات گیاهان شما را می کشد

۳ مهر ۱۴۰۱، ۰:۱۴
کد خبر: 670265
این اشتباهات گیاهان شما را می کشد

بسیاری از افراد نمی‌توانند از گیاهان آپارتمانی به خوبی نگهداری کنند و در مدت کوتاهی گیاهان آن‌ها پژمرده و خشک می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نگهداری از گیاهان در خانه یکی از راه‌هایی است که به سلامت روح و روان شما می‌کند. پس باید به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید. در این مطلب  به بیان اشتباهات نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌پردازیم.

تابش بیش از حد نور آفتاب

پیدا کردن مکان مناسب برای نگهداری از گیاه همواره چالش بزرگی است. بسیاری از افراد نمی‌دانند که گیاه آن‌ها سایه‌دوست است یا آفتاب‌دوست. به‌همین دلیل اغلب گیاهان را به‌طور مستقیم در برابر آفتاب می‌گذارند که این باعث آسیب رساندن به آن می‌شود.

با شناسایی درست گیاه خود می‌توانید انتخاب کنید که آن را در کدام بخش از خانه خود قرار دهید. داخل اتاق یا بیرون و در تراس؟ این مورد به شما کمک می‌کند با مدت زمان و شدت تابش نور خورشید هم آشنایی بهتری داشته باشید.

آبیاری بیش از حد گلدان

گیاه آپارتمانی

یکی دیگر از اشتباهات نگهداری از گیاهان آپارتمانی آب دادن بیش از اندازه به آن‌ها است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که باید به‌طور مرتب به گیاهان آب بدهند. بهتر است بدانید که نیاز گیاهان مختلف به آب متفاوت است و شما قبل از خریداری گیاه باید به این موضوع توجه کنید.

نکته مهم دیگر در استفاده از گلدان است. تمام ظروف مورد استفاده برای کاشت گیاهان باید دارای سوراخ باشند تا از جمع شدن آب در گلدان جلوگیری شود. همچنین آب نباید در نزدیکی ریشه‌ها نشست کند، زیرا این روند می‌تواند مانع رسیدن اکسیژن به ریشه‌ها و باعث پوسیدگی آن‌ها شود.

تغذیه مناسب برای گیاه

بسیاری از افرادی که تجربه‌ای در نگهداری از گیاه ندارند، تصور می‌کنند که گیاهان فقط به نور خورشید و آب نیاز دارند، که طبیعتاً درست نیست. گیاهان علاوه‌بر این دو عامل مهم به حدود ۱۶ عنصر مغذی مختلف از خاک همچون نیتروژن یا ازت، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، گوگرد، آهن، منگنز، روی، مس، بور، مولیبدن و کلر هم نیاز دارند. در این میان بهترین راه برای تقویت کردن خاک گیاهان، استفاده از انواع مختلف کودهای موجود است. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی رنگ‌هایی زیبا و جذاب دارند سر بزنید.

گلدان

یکی از اشتباهات نگهداری از گیاهان آپارتمانی تعویض نکردن گلدان در طول رشد گیاه است. این که تصور کنید وقتی یک گل را با گلدان می‌خرید، گل تا آخر عمرش به یک اندازه باقی می‌ماند و به فضای بیشتری احتیاج ندارد، سخت در اشتباه هستید. گلدان به مثابه محل زندگی گل باید دارای شرایط مساعد و استانداردی باشد تا گیاه شما در بهترین شرایط رشد کند. گلدان‌ها از جنس‌های مختلفی از جمله سفالی، بتنی، سرامیکی و غیره ساخته می‌شوند که هرکدام بنا به نوع گیاه کاربرد متفاوتی دارند.

آفت زدن گیاهان

همه ما عاشق گیاهان سالم و باطراوت هستیم و وجود آفت کابوس هر گیاه و گیاه‌دوستی است. برای این اشتباه رایج و خطرناک تنها راه‌حل، رسیدگی روزانه به گیاه خواهد بود. به این منظور اگر زمان بگذارید و هر روز گلدان خود را چک کنید، می‌توانید آفات را زودتر تشخیص داده و از شر آن‌ها خلاص شوید. برای این کار ابتدا باید روزانه برگ‌های گیاه خود را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید تا از آلودگی‌های محیطی جلوگیری شود و سپس در صورت مشاهده آفت و بیماری با اسپری کردن گاه به گاه گیاهان با آفت‌کش‌های آلی، از سلامت گیاه خود اطمینان پیدا کنید.