۰ نفر

در ارائه پیشنهاد ازدواج خاص باشید + چند روش رمانتیک

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبر: 668917
در ارائه پیشنهاد ازدواج خاص باشید + چند روش رمانتیک

درخواست ازدواج یک لحظه به یاد ماندنی و خاطره انگیز در ذهن هر زنی است به همین خاطر برخی از آقایان دوست دارند تا بهترین و رمانتیک ترین پیشنهاد ازدواج را به فرد مورد علاقه خود و همسر آینده شان بدهند.

روش های رمانتیک و عاشقانه برای دادن پیشنهاد ازدواج

به گزارش اقتصاد آنلاین، پیشنهاد ازدواج اولین قدم برای شروع یک رابطه است که در صورتی که درست باشد می تواند مسیر شما را بهتر پیش ببرد و تصور و ذهنیت بهتری راجع به شما در ذهن فرد مقابلتان ایجاد کند. برای بیشتر خانم ها این موضوع بسیار جذاب و دوست داشتنی است که یک درخواست ازدواج رویایی و عاشقانه باشند و این موضوع می تواند برای آن ها نشان دهنده بعد شخصیتی و احساسات مرد مقابلشان نیز باشد.

معرفی چند روش جذاب برای دادن پیشنهاد ازدواج

پیش از هر چیز باید بدانید که برای ارائه یک درخواست ازدواج نباید بدون مقدمه و برنامه ریزی عمل کنید زیرا این موضوع می تواند تمام نقشه های شما را خراب کند. در حقیقت برنامه ریزی برای درخواست ازدواج از یک فرد به این معنا است که شما باید بدانید که چه چیزی می خواهید بگویید و قصد دارید تا تقاضای خود را در چه مکانی و چگونه بیان کنید؟

ایجاد فضای مناسب:

اگر می خواهید درخواست ازدواج شما عاشقانه و احساسی باشد باید ابتدا فضای مناسب برای انجام این کار را انتخاب نمایید. این فضای مناسب می تواند رستوران و یا کافی شاپ باشد که دور از محیط عمومی و شلوغ باشد و راحت تر بتوانید پیشنهاد ازدواج خود را بیان کنید.

خواستگاری

موسیقی:

چه بهتر که آهنگ مورد علاقه همسرتان را انتخاب کنید تا فضای احساسی تری را ایجاد کنید موسیقی بر روی عواطف و احساسات افراد به شدت تاثیر دارد و این می تواند فضای مناسب جهت یک خواستگاری عاشقانه را فراهم کند.

اعتماد به نفس:

اعتماد به نفس چگونه می تواند بر روی درخواست ازدواج شما تاثیر بگذارد؟ اغلب زنان از مردان جسور و شجاع استقبال می کنند و زمانی که زنی در شما اعتماد به نفس می بینید جذابیت خاصی برای او خواهد داشت.

زمانی که شما درخواست خود را با اعتماد به نفس بیشتری بیان می کنید در حقیقت احساسات فرد مقابل را نسبت به خود تحریک می کنید و این امر پیشنهاد شما را جذاب و خاص می کند.

در تفریح:

اگر شرایط فراهم باشد می توانید درخواست و پیشنهاد خود را در یک روز تفریحی یا به همراه جمعی از دوستان انجام دهید زیرا این کار تعجب بیشتری برای فرد دارد و می تواند بسیار سورپرایز کننده باشد.

انتخاب روز به خصوص:

 می توانید در یک ایده جالب یک روز خاص و ویژه را برای درخواست ازدواج از فرد مورد علاقه تان انتخاب کنید روز ولنتیان، روز تولد و روزهای عید می تواند مناسب ترین زمان برای انجام این کار باشند.

خرید گل:

وجود گل در هر فضایی نشان دهنده موجی از عواطف و احساسات رمانتیک است خرید گل و هدیه دادن آن قبل از بیان درخواست خواستگاری نیز یکی دیگر از ایده های عاشقانه و رمانتیک است و چه بهتر است که گل مورد علاقه فرد را برای این هدیه انتخاب نمایید.

نوشتن جملات عاشقانه بر روی دیوار:

این ایده جالب برای افرادی است که موقعیت فرهنگی انجام چنین کاری برای آن ها فراهم باشد و انجام این کار موجب ناراحتی فرد مقابل و از بین رفتن آبروی او نباشد. شاید این کار رمانتیک در صورتی می تواند موثر باشد که خانواده ها در جریان این موضوع باشند و شما از این طریق پیشنهاد ازدواج خود را بازگو کنید.

امید داشتن :

در صورتی که فرد مورد نظرتان به شما جواب منفی داد، امیدتان را از دست ندهید، زیرا شما با صداقت و از روی علاقه وارد این مسیر شده اید و با شنیدن پاسخ منفی طرف مقابلتان، اطمینان یابید که وی علاقه ای به این رابطه نداشته و یا اینکه شناخت کافی از هم پیدا نکرده اید.

نکاتی که باید به هنگام درخواست دادن ازدواج باید مورد توجه قرار گیرند :

اولین گام در جهت تشکیل زندگی مشترک، درخواست ازدواج می باشد، از این رو برای دریافت نتیجه دلخواه خود، قبل از هر نوع درخواست ازدواج، تمام جوانب را ارزیابی نمایید، زیرا گاهی مواقع نحوه نامناسب بیان درخواست، نتیجه نا امید کننده ای را به دنبال دارد، این مساله در امر ازدواج که امری مبتنی بر عواطف و احساسات می باشد، دارای حساسیت بیشتری خواهد بود، حال به منظور رفع ضعف شخصیتی و بالا بردن اعتماد به نفس لازم برای درخواست ازدواج می توانید از تکنیک های روانشناسی توصیه شده برای این منظور کمک بگیرید. در ادامه شما را با برخی نکات لازم که به هنگام دادن درخواست ازدواج باید مورد توجه قرار گیرند، آشنا می کنیم :

در نظر گرفتن زمان مناسب برای درخواست ازدواج

تمرین نحوه بیان

مشورت با دیگران به منظور مطرح کردن درخواست ازدواج

صبور بودن برای دریافت جواب

آماده بودن برای جواب نه شنیدن از پیشنهادتان

توصیه‌هایی در رابطه با درخواست ازدواج

درخواست ازدواج از جمله تصمیمات مهم زندگی فرد که معمولا از سوی آقایان صورت می گیرد, محسوب می شود، از این رو لازم است قبل از مطرح کردن این مساله با طرف مقابلتان، خوب در مورد آن فکر کنید تا بی گدار به آب نزده باشید، امروزه آداب خواستگاری کردن بسیار متفاوت تر از گذشته است، در قدیم اغلب نجابت و یا حتی خجالت مرد در هنگام مطرح کردن درخواست ازدواج مدنظر بوده و یک حسن تلقی می شده است، اما امروزه اعتماد به نفس و جسارت آقایان از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به عنوان پشتوانه ای قوی در زندگی مشترک محسوب می شود، از این رو مردان دارای جسارت و شهامت در نگاه خانوم ها بیشتر پذیرفته می شوند.