۰ نفر

طرز تهیه شیرینی لطیفه در خانه / نوستالژی شیرین

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 667571
طرز تهیه شیرینی لطیفه در خانه / نوستالژی شیرین

شیرینی لطیفه یکی از انواع شیرینی های خامه ای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شیرینی لطیفه جزو شیرینی‌ های سبک، خوش طعم و خوش عطری است که طرفداران زیادی دارد و برای تهیه کردن آن نیازی نیست که حتماً به قنادی ها مراجعه کرده و حاضر آماده تهیه کنید.

بلکه با فراهم کردن مواد لازم برای تهیه شیرینی لطیفه می توانید آن را با استفاده از دستور پخت شیرینی لطیفه که در ادامه شرح می دهیم در خانه خود درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای ۱۵ تا شیرینی لطیفه
نشاسته ذرت
۳ قاشق غذاخوری سرخالی
شکر
¾ لیوان
تخم مرغ
۳ عدد
بکینگ پودر
½ قاشق چایخوری
وانیل
¼ قاشق چایخوری
نمک
۱ پنس
پودر قند و پودر پسته
برای تزیین
خام فرم گرفته
به مقدار کافی

دستور پخت شیرینی لطیفه

مرحله اول

ابتدا آرد سفید را به همراه نشاسته ذرت، نمک و بکینگ پودر با هم مخلوط می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم و زرده و سفیده های آنرا از هم جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را در یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی می زنیم تا کاملا کف کند، سپس نصف شکر را اضافه می کنیم و هم زدن را تا جایی که سفیده کاملا فرم بگیرد ادامه می دهیم ( وقتی ظرف سفیده را برگردانیم نباید بریزد)

مرحله سوم

حالا سفیده تخم مرغ را در یخچال قرار می دهیم و زرده را به همراه باقیمانده شکر در یک ظرف مناسب به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا کشدار و کرم رنگ شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم و به ظرف حاوی زرده اضافه می کنیم.

شیرینی لطیفه

مرحله چهارم

پس از اضافه کردن زرده به آرامی مواد را با لیسک فولد می کنیم تا پف سفیده نخوابد. پس از اینکه زرده مخلوط شد، مخلوط آرد را کم کم اضافه می کنیم و به صورت دورانی فولد می کنیم تا مایه شیرینی شکل بگیرد و مواد به خوبی ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس مایه شیرینی را داخل قیف با ماسوله ساده می ریزیم، داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و روی آن مایه شیرینی را به صورت دایره های یکسان با فاصله قیف می زنیم.

شیرینی لطیفه

مرحله ششم

پس از اینکه قیف زدن تمام شد مقداری پودر قند روی مایه شیرینی درون سینی فر الک می کنیم. در ادامه شیرینی ها را به مدت ۱۰ دقیقه درون فر که از قبل کاملا گرم شده است قرار می دهیم تا شیرینی ها پف کنند و بپزند.

مرحله هفتم

زمانی که کف شیرینی طلایی شد و به خوبی پف کردند، آنها را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند. حالا خامه فرم گرفته را داخل قیف با ماسوله شکوفه می ریزیم و بین شیرینی ها را به مقدار دلخواه خامه می زنیم.

مرحله هشتم

پس از خامه زدن یک کپسول کاغذی دور شیرینی قرار می دهیم و شیرینی ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم. در آخر شیرینی ها را با پودر قند و پودر پسته یا شکلات ذوب شده تزیین می کنیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند.

شیرینی لطیفه

نکات پخت شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه در مایکروفر

برای تهیه شیرینی لطیفه در مایکروفر ابتدا مایکروفر را با حرارت ۱۶۰ تا ۱۶۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس شیرینی ها را به مدت ۱۰ دقیقه درون مایکروفر قرار می دهیم تا طلایی شوند، سپس شیرینی ها را از مایکروفر خارج می کنیم و خامه می زنیم.