۰ نفر

باور محدودکننده ثروتمند شدن چیست؟ / ۵ قانون تا رسیدن به میلیاردها پول

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۱۲
کد خبر: 667448
باور محدودکننده ثروتمند شدن چیست؟ / ۵ قانون تا رسیدن به میلیاردها پول

راه سریع میلیاردر شدن، آسان ترین راه میلیاردر شدن، ثروتمندی با دعا، ثروتمند شدن سریع، پول در آوردن راحت، کسب درآمد یک روزه، ساده ترین راه پول در آوردن و… اینها عباراتی هستند که بیشترین جستجو را در گوگل دارند اما لذت پول دقیقاً چیست که انسان همیشه به دنبال آن می دود؟ آیا قوانینی برای دستیابی به پول و ثروت وجود دارد؟

قانون اصلی ثروتمند شدن لو رفت

به گزارش اقتصاد آنلاین، به موضوع ثروت باید به عنوان مهارت کلیدی نگاه کنید؛ خیلی از افراد ممکن است بگویند که چیزهای زیادی وجود دارد که برای آنها از ثروت مهمتر است اما حقیقت این است که اگر ثروت داشته باشید، هر چیزی در زندگی شما بهتر می شود، مثل داشتن سلامتی، توانایی تأمین نیازهای خانواده، تفریح خوب، رابطه عالی و خیلی چیزهای دیگر. به همین دلیل ثروتمند شدن و به تبع آن استقلال مالی موضوع مهمی است!

راهنما و در واقع چک لیستی که در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار می گیرد را باید به دقت بخوانید و سعی کنید تغییرات لازم را ایجاد کرده و برخی باورهای محدودکننده خود را دور بیاندازید. در غیر اینصورت شما فقط یک سری از مطالب زبیا را خوانده اید که هیچ نتیجه ای برای شما ندارد.

توصیه ما به شما عزیزان این است که سعی کنید این مطالب را زمانی بخوانید که هیچگونه دغدغه فکری یا نگرانی نداشته باشید و هیچ چیز و هیچ کسی هم مزاحم شما نشود، تا تأثیر بیشتری داشته باشد. همچنین باید اضافه کنیم که تمرین و تکرار معجزه می کند و باعث ایجاد باورها و عادت های جدید می شود. پس یکبار برای همیشه جهت تغییر نگرش و موفقیت در زندگی با ما همراه باشید.

میلیاردرها

آزمونی برای شناخت باورهای محدودکننده درباره ثروتمند شدن

در اولین گام از شما می خواهیم جملات زیر را بخوانید و از ۰ تا ۱۰ به هر کدام نمره بدهید:

۱- برای همه شغل و درآمد کافی وجود دارد.

۲- توانایی مدیریت پولم را دارم.

۳- من لیاقت یک زندگی مرفه را دارم.

۴- دارایی اطرافیانم مطابق با اهداف مالی من در آینده است.

۵- من می توانم از کار مورد علاقه ام، پول در بیاورم.

۶- من لیاقت ثروتمند شدن را دارم.

۷- من می توانم درآمد میلیاردی داشته باشم.

۸- من پول زیاد را در کنار زندگی متعادل دارم.

۹- پول حلال مشکلات من است.

۱۰- تلاش بیشتر باعث درآمد بیشتر می شود.

این جملات باورهای رایج ما در مورد ثروت هستند. باورهای شما در جملاتی که به آنها نمره ۸ تا ۱۰ دادید، باورهای مثبت بوده و باروهایی که به آنها نمره ۰ تا ۳ دادید، باورهای محدود کننده یا اصطلاحاً باورهای مانع نسبت به ثروت می باشند.

حالا به ۱۰ سوال بعدی پاسخ دهید:

۱- درباره وضعیت مالی خودم نگران هستم.

۲- افراد ثروتمند خیلی سخت کار می کنند.

۳- نگهداری از پول برایم کار سختی است.

۴- پول باعث اختلاف در روابط می شود.

۵- ثروت در تضاد با ارزش های اخلاقی است.

۶- ترجیح می دهم به کسی پول قرض ندهم.

۷- از جمله «پول کافی ندارم» زیاد استفاده می کنم.

۸- جزئیات وضعیت مالی ام را از دیگران پنهان می کنم.

۹- افراد ثروتمند از حقوق دیگران خورده اند.

۱۰- از شرایط مالی حال حاضرم راضی هستم.

در ۱۰ سوال دوم به جملاتی که از ۸ تا ۱۰ نمره دادید، باورهای مانع برای ثروتمند شدن شما هستند و اما اگر از ۰ تا ۳ دادید، خوب است و شما باورهای مثبت برای رسیدن به ثروت دارید.

فلسفه باورهای محدود کننده دقیقاً چیست؟

باید بدانید هر کدام از این باورهای محدود کننده یا باورهای مانع، شبیه یک سوراخ کوچک در ذهن شما می باشد. مثل اینکه شما یک سطل آب داشته باشید که یک سوراخ درون آن قرار داشته باشد. مطمئناً آن سطل هیچوقت پر نمی شود و همیشه در حال چکه کردن است. باورهای مانع تا این حد می توانند مخرب باشند و شما را از دستیابی به ثروت دور نگه دارند.

باورهای محدود کننده

معمولاً افراد در ابتدای هر شغل و کسب و کار جدید، هیجان زده هستند و به خودشان می گویند من ثروتمند می شوم! تا چند ماه انگیزه دارند و بعد از یک مدت وقتی به آن چیزی که می خواهند نمی رسند و شکست می خورند، به خودشان می گویند: دیگر بس است… از دویدن دنبال پول و تلاش برای پول دار شدن خسته شدم!

آنها به این فکر می کنند که پول چیز بی ارزشی است و زیادی آن خوشبختی نمی آورد. آنها با این طرز تفکر، به روال قبلی خودشان باز می گردند و برای اینکه دلیلی برای تلاش نکردن داشته باشند، به معنویت روی می آورند و به خودشان می گویند: پول خوشبختی نمی آورد!

نکته مهم این است که باید به هر دو جنبه مادی و معنوی زندگی اهمیت دهید و هیچوقت به این فکر نکنید که پولدار بودن و معنویت، نمی توانند در کنار هم قرار بگیرد. از آنجاکه هیچکس به ما یاد نداده که معنویت و ثروت می تواند توأمان باشد، ما این دو را دو معقوله متفاوت و کاملاً جدا از هم می دانیم. همه به ما گفته اند که پول بد است، مردم پولدار بدجنس هستند، نمی توانید هم پولدار باشید و هم معنوی.

وقتی بتوانید قوانین معنوی را با قوانین مادی ترکیب کنید، به ثروت و استقلال مالی می رسید. خیلی از مردم، این طرز تفکر اشتباه را دارند که باید یکی از این ۲ راه را برگزینند. به بیان دیگر، یا خیلی معنوی باشند یا فقط فکر کسب و کار، پول و ثروت باشند. چرا نتوانید همزمان ثروت و معنویت را باهم داشته باشید؟ ما یکبار زندگی می کنیم و البته که باید سالم باشیم، البته که باید یک زندگی خانوادگی خوب داشته باشیم، البته که باید یک مادر و پدر لایق باشیم، البته که باید انسان بامحبت و مهربان باشیم. چرا نتوانید یک خانه زیبا، یک ماشین خوب و یک تفریح خوب داشته باشید؟ چرا باید پول کافی نداشته باشید تا بخواهید کارهایی که دوست دارید را انجام دهید و به مردمی که نیاز به دست یاری بخش شما دارند، کمک کنید؟

شما می توانید در حین حال که بسیار ثروتمند هستید، به قوانین معنوی اعتقاد داشته و آنها را در زندگی تان به کار بگیرید. بسیاری این اعتقاد را دارند که ثروتمند شدن و پولدار بودن، بد است و مردم پولدار آدم های خودخواهی هستند و ثروتشان را از راه نادرست بدست آورده اند. وقتی افراد یا شخصی را با ماشین مدل بالا می بینند، می گویند این ثروت را از کجا بدست آورده؟ حتماً دزدی کرده و مال حرام خورده است.

قطعاً این طرز تفکر، یک نوع نفرت نسبت به ثروت ایجاد می کند، حتی اگر از راه حلال و انسانی بدست آمده باشد. و فکر آدم هایی است که ذهن فقیری دارند، چرا؟ چون در فیلم ها دیده اند که قاچاقچیان و دزدان، ماشین های مدل بالا دارند و این باعث شده ذهنیت نادرست نسبت به ثروت داشته باشند.

خب بگذارید با پرسش این سوالات، یک تمرین باهم انجام دهیم و به یک نتیجه مطلوب برسیم:

آیا فکر می کنید در بین افراد پولدار، آدم های بدی وجود دارند؟

آیا فکر می کنید در بین افرادی از قشر متوسط، آدم های بدی وجود دارند؟

آیا فکر می کنید در بین افراد فقیر، آدم های بدی وجود دارند؟

به احتمال زیاد جواب شما به هر ۳ سوال فوق، مثبت است. خوب و بد بودن آدم ها واقعاً هیچ ربطی به پول ندارد. در ذهن تان داستان نسازید! برای اینکه نسبت به بی پولی خودتان حس خوبی داشته باشید و برای دیگران کار کنید، این افکار را در ذهن شما جای داده اند که پولدارها بد هستند. اگر ذره ای به این ذهنیت اعتقاد داشته باشید که آدم های پولدار، آدم های بدی هستند؛ شما هیچ وقت نمی توانید ثروتمند شوید. وقعاً چگونه می توانید، پولدار شوید وقتی باور دارید که پولدارها آدم های بدی هستند.

امام علی (ع): اگر فقر به خانه ای وارد شود، ایمان از آن خانه میرود.

۲ نکته طلایی تکان دهنده درباره کسب ثروت

۱- شما در طول روز بر روی چه چیزی توجه و تمرکز دارید؟ (روی خواسته هایتان یا ناخواسته هایتان)

ممکن است تشخیص ندهید که خواسته ها و ناخواسته هایتان با یکدیگر فرق دارند! در این شرایط، گاهی اوقات تصور خواهید کرد که روی خواسته هایتان تمرکز دارید؛ در حالی که تمرکز شما روی خلاف آن بوده است. مثلاً بعضی ها باور دارند که روی سلامتی جسمشان تمرکز دارند ولی در واقع آنها روی ترس از بیمار نشدن تمرکز دارند. شما فکر می کنید روی ثروتمند شدن تمرکز دارید، ولی در واقعیت تمرکز شما روی این است که فقیر نباشید. یعنی تمرکز شما روی فقر است نه ثروت!

اگر شما بخواهید به ثروت برسید، به طور کلی باید افکار و گفتار شما روی خواسته هایتان متمرکز باشد. مثلاً بیایید جمله «من آدم ثروتمندی هستم» را با جمله «من می خواهم فقیر نباشم» مقایسه کنیم. در جمله اول توجه روی خواسته یعنی رسیدن به ثروت است ولی در جمله دوم توجه روی ناخواسته یعنی فرار از فقر است. در این شرایط، گاهی اوقات ما تصور می کنیم که بر روی ثروتمندشدن تمرکز داریم درحالی عکس این قضیه صادق است.

۲- اگر کسی را می بینید که خانه زیبا یا ماشین خوبی دارد، آن را تحسین می کنید؟ (دقیقاً چه چیزی را تحسین می کنید؟)

متأسفانه اکثر ما از شنیدن یا دیدن چیزهای خوب، یا لذت نمی بریم و یا درباره آن فکر منفی می کنیم. یادتان باشد تحسین کردن هر چیزی باعث می شود که آن چیز، بیشتر در زندگی شما جاری شود. روی هر چیزی تمرکز کنیم، آن بسط و توسعه می یابد.

مسیر رسیدن به موفقیت یا ثروت، شبیه مسیری است که برف طی می کند تا به دریا برسد. برف در قله کوه به آب تبدیل شده و به سمت پایین کوه جاری می شود و به رودخانه و در نهایت به دریا می رسد. فرض کنید یک شاخه کوچک در رودخانه می افتد، شاخه به کجا خواهد رسید؟ اگر شاخه مسیر رود را دنبال کند به رود بزرگتری می افتد و بعد به دریاچه و در نهایت به دریا خواهد رسید. اما اگر مانعی در مسیر داشته باشد متوقف خواهد شد.

شما هم همان شاخه هستید و دریا همان ثروت یا موفقیت است. باید بدانید که رسیدن به دریا (ثروت و موفقیت) یک روند طبیعی است. شما بطور طبیعی به این دنیا آمدید که موفق باشید، شبیه همان شاخه ای که به دریا می رسد، مگر اینکه مانعی وجود داشته باشد که شما را از روند طبیعی ثروتمند بودن دور کند. بدانید و آگاه باشید که این موانع همان باورهای محدود کننده ذهنی شما هستند.

۵ قانون پول درآوردن و ثروتمند شدن

تا اینجا بطور کامل توضیح دادیم که شما می توانید با ترکیب قوانین معنوی و مادی، بدون هیچ منافاتی به ثروت برسید. در این قسمت می خواهیم در مورد قوانین معنوی پول با شما صحبت کنیم. این قوانین ۵ بخش دارد که دانستن آنها یک شتاب دهنده برای رسیدن به پول و ثروت می باشد.

این قوانین از آموزش های آقای هارو اکر تاجر سرشناس بین المللی، سخنران انگیزشی و مؤلف کتاب «رازهای ذهن ثروتمند» و آقای دیپاک چوپرا نویسنده، پزشک آمریکایی و مؤلف کتاب «هفت قانون معنوی پول» گردآوری شده است.

قانون اول: پول، معنویت و عشق

جملات رایج بین افراد فقیر عبارتند از: مردم پولدار بد هستند، افراد پولدار نمی توانند معنوی باشند، پول منشأ همه بدی ها است. باید بدانید که تفاوت زیادی بین جمله «پول منشأ همه بدی ها است» و جمله «عشق به پول منشأ همه بدی ها است» وجود دارد. اگر عاشق پول هستید و پول برایتان همه چیز است، شما حتماً مشکلی دارید، چون ما فکر نمی کنیم که پول همه چیز باشد. هرچند باید یادآور شویم که پول در مواردی که به ما خدمت می کند، خیلی مهم است.

خیلی از مردم فکر می کنند که نمی شود هم یک فرد معنوی بود و هم یک فرد پولدار! یادمان باشد پول در زمینه هایی که کاربرد دارد بسیار مهم است و در زمینه هایی که کاربرد ندارد، اهمیتی ندارد. مسلماً برای ساخت یک بیمارستان شما نمی توانید از معنویات استفاده کنید.

همچنین سوال اکثر آدم ها این است که پول مهم است یا عشق؟ آنها می گویند پول به اندازه عشق مهم نیست! این مقایسه خیلی ساده لوحانه است. وقتی شما می پرسید پول مهمتر است یا معنویت یا عشق؟ مثل این است که شما بپرسید چشم مهمتر است یا گوش یا دهان؟ هر کدام در جای خودشان اهمیت دارند.

تصور کنید که مقداری عشق دارید و با آن به بانک می روید تا مقداری از عشق تان را در بانک سپرده گذاری کنید. به سمت متصدی بانک می روید و بعد از سلام به او می گویید می خواهید مقداری عشق سپرده گذاری کنید! متصدی بانک احتمالاً یک نگاه عاقل اندر سفیهی به شما می کند و به احتمال زیاد سریعاً به فوریت های اجتماعی زنگ بزند که بیایند و شما را ببرند.

هر چیزی جای خودش را دارد، در جامعه پول جایگاهی دارد و ما می خواهیم این ذهنیت را در شما نهادینه کنیم که ثروتمند شدن و پول درآوردن بد نیست و چیز بسیار خوبی است. علاوه بر اینکه شما با پول می توانید به زندگی خودتان کمک کنید، همچنین می توانید در زندگی دیگران هم تأثیرگذار شوید.

بی شک همه از این موضوع آگاهند که فقر، زندگی کردن را سخت می کند.

قانون دوم: پول و شایستگی

پول تنها چیز مهم زندگی نیست، همه چیز هم نیست، اما نقش بسیار اساسی در زندگی ما دارد. پول مثل وسیله ای همانند چکش است چون می توانید با چکش چیزی را بسازید و یا چیزی را خراب کنید. آیا ساختن و خراب کردن، تقصیر چکش است؟ مسئولیت با کسی است که چکش را در دست دارد. آیا بد بودن آدم ها تقصیر پول است؟ خوب کاملاً معلوم است که خیر!

پول یک وسیله است که می شود هم به طرز درست و هم می شود به طرز نادرست از آن استفاده کرد. پس پول هیچ ربطی به بد بودن و خوب بودن آدم ها ندارد.

بیشتر مردم ناخواسته احساس بی ارزشی و نالایق بودن می کنند و این یک بیماری شایع در جامعه است. بیشتر از ۹۰ درصد افراد، خود را شایسته رسیدن به ثروت نمی دانند. به نظر شما این احساس خود کم بینی از کجا می آید؟ بله درست حدس زدید، ریشه آن در دوران کودکی و تربیت ما نهفته است. شنیدن بارها و بارها کلمه نه در مقابل کلمه بله!

شنیدن این جمله که «تو اشتباه کردی» بجای اینکه برای انجام کارهای خوبمان تحسین و تعریف شویم، و یا شنیدن جمله معروف «تو هیچ چیزی نمی شوی» باعث شده در ذهن ناخودآگاه خود فکر کنید که واقعاً بی ارزش هستید یا اینکه لیاقت موفقیت و ثروت را ندارید. این نگرش مخرب از جانب دیگران یا رسانه ها به شما القا شده اما این اطمینان را به شما می دهیم که اینها همه یک داستان ساختگی است.

فارغ از همه اتفاقات دوران کودکی، اگر شما به خودتان بگویید که من آدم با ارزشی هستم و لیاقت ثروتمند شدن را دارم، قطعاً اینگونه خواهد بود. اگر هم بگویید من آدم بی ارزشی هستم پس بی ارزش هستید و در هر دو صورت، خود شما هستید که شایستگی ثروتمندشدن را به خودتان می دهید.

هنری فورد: چه بگویی میتوانی و چه بگویی نمی توانی، در هر صورت حق با شماست.

بیل گیتس: اگر فقیر به دنیا بیایی تقصیر تو نیست، اما اگر فقیر از دنیا بروی تقصیر خودت است.

قانون سوم : پول، تعادل و لذت از زندگی

می خواهم بین زندگی و کار تعادل داشته باشم، می خواهم از زندگیم لذت ببرم، نمی خواهم تنها به پول و کسب و کار فکر کنم، چطور می شود این مسائل را مدیریت کرد؟ با این همه استرس و رقابت چطور می شود در طول مسیر کسب ثروت، از زندگی لذت برد؟ کلید رسیدن به همه این سوالات، شادی است زیرا شادی طبیعت شما است. شما می توانید با یادگیری یک سری از مهارت ها در حالی که پول می سازید، تعادل هم داشته باشید و از مسیر زندگی و از مسیر ثروتمند شدن هم لذت ببرید.

اصلاً موضوع این نیست که شما یا باید زندگی متعادلی داشته باشید و یا سخت کار کنید و ثروتمند شوید! لطفاً این و آن را کلاً فراموش کنید. از این به بعد باید مهمترین کلمه در زندگی شما هر دو باشد. بله شما می توانید موفق و پولدار باشید و در عین حال از زندگی لذت ببرید. در اینجا می خواهیم به یک نکته جالب اشاره کنیم: امروز علم ثابت کرده که همه چیز در دنیا انرژی است و پول هم انرژی است، انرژی زیاد پول زیاد، انرژی کم پول کم! خب حالا برای اینکه به پول زیاد برسید باید انرژی زیاد داشته باشید یا انرژی کم؟ جواب معلوم است.

برای اینکه پول زیاد داشته باشید، چه کاری باید بکنید؟ باور عمومی این است که باید انرژی زیادی صرف کنید و این یعنی کار زیاد! درست است که برای پول زیاد، باید انرژی زیاد داشته باشید و در نهایت کار زیادی انجام دهید اما واقعیت این است که لزوماً قرار نیست همه ی این انرژی برای رسیدن به پول زیاد را، شخص شما صرف کنید. شما می توانید با استفاده از اهرم ها، انرژی زیاد برای رسیدن به ثروت را تأمین کنید و لازم هم نیست سخت کار کنید بلکه باید هوشمندانه کار کنید و یاد بگیرید که کسب و کار برای شما کار کند، نه شما برای کسب و کار!

حالا اهرم ها چه می توانند باشند؟ این اهرم ها می توانند نیروی انسانی (افرادی که برای شما کار می کنند)، استفاده از تکنولوژی و بسترهای دیجیتال، سرمایه گذاری هوشمندانه و یا استفاده از سرمایه دیگران باشد.

رابرت کیوساکی: طوری زندگی کنید به جای اینکه شما برای پول کار کنید، پول برای شما کار کند.

قانون چهارم: پول و مدیریت

مردم می گویند: من از بودجه بندی کردن متنفرم، وقتی میخواهم پولم را مدیریت کنم دچار سردرگمی و کلافگی می شوم!

به نظر شما کار مدیران مالی چیست؟ نظارت بر درست مصرف کردن پول! قطعاً همه شما کلمه نظارت را شنیده اید، مثل ناظر منابع طبیعی؛ پول هم یک منبع است و شما باید روی آن نظارت داشته باشید. افراد ثروتمند باهوش تر از افراد فقیر نیستند، بلکه آن ها به گونه ای تربیت شده اند که پول را خوب اداره می کنند یا اینکه آموزش دیده اند که چطور پول را مدیریت کنند و راه ثروتمند شدن را در پیش بگیرند.

خیلی از مردم به ۲ دلیل دوست ندارند تا پولشان را مدیریت کنند:

۱- فکر می کنند پول کافی برای اداره کردن ندارند.

تفکر این قشر از مردم این است که بعد از پول در آوردن کافی، اداره کردن آن را شروع کنند. این تفکر مثل شخصی است که اضافه وزن دارد و می گوید به محض اینکه ۲۰ کیلو لاغر شدم، شروع به ورزش و رژیم خواهم کرد.

۲- احساس می کنند با مدیریت کردن پول، آزادی از آنها سلب می شود.

باید به این قشر از مردم بگوییم که اداره کردن پول یعنی استقلال مالی، یعنی دیگر مجبور نیستید بخاطر پول کاری کنید. مهم نیست درآمد کم یا زیادی داشته باشید، اگر شما مدیریت مالی را به خوبی بلد باشید، قطعاً به استقلال مالی می رسید و بلعکس؛ شما می توانید پول زیادی داشته باشید ولی با مدیریت بد، هرگز به استقلال مالی نخواهید رسید. مهم نیست که چقدر درآمد دارید، تا زمانی که نشان ندهید پول موجودتان را می توانید حفظ کنید، به هیچ عنوان پول بیشتری به دست نمی آورید و این یک اصل است.

حفظ پول، از کسب پول مهمتر است.

قانون پنجم: پول، هدف و علاقه

هدفمند زندگی کردن، معنوی ترین کار یا شاید مهمترین کاری است که شما می توانید در طول عمر خود انجام دهید. شما با یک هدف بزرگ به دنیا آمده اید که در قلب، روح و ذات شما است. آدم های فقیر در بازی پول، به جای حمله، دفاع می کنند. اگر شما در هر ورزشی فقط به دفاع کردن مشغول باشید، فکر می کنید شانس شما برای برد چقدر است؟ قطعاً خیلی کم و شاید هم هیچ شانسی برای برد نداشته باشید.

هدف بیشتر مردم از داشتن پول چیست؟ اولین هدف آنها به جای پیشرفت و ثروتمند شدن، حفظ بقا و فقیر نماندن است. هدف آدم هایی که به معنای واقعی ثروتمند هستند، داشتن دارایی و خیر و برکت زیاد است و هدف آدم های فقیر این است که از عهده پرداخت هزینه های خود بربیایند.

این قانون می گوید: وقتی تصمیم تان این باشد که به اندازه ای پول داشته باشید که فقط بتوانید هزینه های خودتان را بپردازید، همان مقدار هم به دست می آورید، نه حتی یک ریال بیشتر! پس هدف تان را ثروتمندشدن قرار بدهید. آدم های ثروتمند، متعهد به ثروتمند و پولدار شدن هستند و آدم های فقیر در آرزوی ثروتمند شدن!

یک سوال کلیدی: می دانید بزرگترین مانع شما برای رسیدن به ثروت چیست؟ ترس!

ترس بزرگترین مانع برای رسیدن به ثروت است و ما را در ناحیه امن نگه می دارد. ما حاضریم فقر را بپذیریم و از این ناحیه امن خارج نشویم. همه ما ترس هایی داریم، مثلاً به خود می گوییم که من می توانم این کار را انجام دهم یا خیر؟ قبلاً چند بار سعی کرده ام ولی نتوانسته ام! بارها برای پول درآوردن تلاش کرده ام ولی نمی شود!

برای رسیدن به موفقیت، قرار نیست از دست ترس های خودمان خلاص شویم. بهتر است بدانید آدم های ثروتمند و موفق هم، ترس و نگرانی های خود را دارند اما اجازه نمی دهند این احساسات آن ها را متوقف کند. افکار ما باعث پیدا شدن احساسات ما می شود و احساسات ما باعث اعمال ما می شود و اعمال ما نتیجه ها را رقم می زنند و خلق می کنند.

صرفاً با تجسم و تصور نمی توانید پول به دست بیاورید بلکه لازم است برای کسب پول، دست به اقدام بزنید. اگر اقدام کردن این همه مهم است، چه چیزی باعث می شود اقداماتی که میدانیم باید انجام دهیم را انجام نمی دهیم؟! جوابش ترس است. آدم های ثروتمند با وجود ترس، تمایل به عمل کردن دارند. اینکه شما در مسیر ثروتمند شدن، متوقف بشید یا خیر، انتخاب با شماست! اما ۳ راه غلبه بر ترس چیست:

باید الگوی ذهنی و آدرس درست داشته باشیم. (خود درست)

اطلاعات درست داشته باشیم.

ابزار درست داشته باشیم.

نگران نباشید؛ ترس یک چیز طبیعی است، همه می ترسند! هر زمانی که سعی می کنید یک کار جدید انجام دهید، ذهن ترسو و شرطی شما در مکانیزم نجات و محافظت به مغز شما می گوید که مراقب باش، احتیاط کن! هر وقت خواستید کاری را شروع کنید و ترس به سراغ شما آمد، آن کار را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و بعد انجام دهید. این تکنیک باعث می شود شما هر روز یک گام هرچند کوچک برای رسیدن به ثروتمند شدن بردارید.

و اما حرف آخر

ما در این مطلب، باورهای محدودکننده برای رسیدن به پول و ثروت را در ۵ قانون طبقه بندی کردیم. کاری که ما از شما می خواهیم انجام دهید این است که دوباره به سوالات ابتدای این متن که جواب دادید برگردید و با توجه به آنچه که به شما آموزش دادیم، یکبار دیگر به خودتان امتیاز بدهید و امتیازهای جدیدتان را با امتیازهای قبلی مقایسه کنید. چه اتفاقی می افتد؟ قطعا بعضی از این امتیازها تغییر می کند.

اگر این آموزش ها باعث شده که در ۱۰ سوال اول، امتیازات شما از ۱، ۲ و ۳ به ۸، ۹ و ۱۰ برسد و در ۱۰ سوال دوم، امتیازت شما از ۱۰، ۹ و ۸ به ۳، ۲ و ۱ تغییر یابد. پس تأثیرگذار بوده ایم و راه را درست پیش رفته ایم. مجموعه ایران فاندر آرزوی شادی و ثروت برای همه شما عزیزان دارد، موفق و پیروز باشید.