۰ نفر

نحوه صحیح استفاده از کانسیلر+ آموزش،رنگ و نوع مناسب

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۵۷
کد خبر: 666309
نحوه صحیح استفاده از کانسیلر+ آموزش،رنگ و نوع مناسب

برای اینکه با نکات و ترفندهای کاربردی و حرفه ای برای کانسیلر زدن آشنا بشید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

منطقه ممنوعه صورت برای استفاده از کانسیلر

به گزارش اقتصاد آنلاین، جوش و آکنه ، لکه های پیری و سیاهی دور چشم قسمت طبیعی زندگی پوست هستند و وجود این لکه ها بر روی پوست به هیچ عنوان نباید باعث خجالت در شما بشه. اما برای زمان هایی که تمایل دارید یک پوشش صاف و یکدست و بدون عیب و نقص برای پوستتون به وجود بیاد، کانسیلر (concealer) میتونه مثل یک عصای جادویی عمل کنه و تمام لکه ها و تغییرات رنگ پوست رو به خوبی بپوشونه و ظاهری صاف و یکدست برای پوست به وجود بیاره.

این روزها تنوع خیلی زیادی در بافت و رنگ محصولات آرایشی وجود داره و این موضوع در رابطه با کانسیلر هم هست و شما میتونید مدل های مختلف کانسیلر که دارای رنگ و بافت متناسب با پوست شما هستند رو انتخاب کنید و هر مشکل و مساله ای که بر روی پوست رو مخفی کنید و ظاهری بی عیب و نقص برای پوستتون به وجود بیارید.

در ادامه با ما همراه باشید و با نکات و ترفندهای عالی و کاربردی برای کانسیلر زدن آشنا بشید و از این طریق یک آرایش عالی و شیک داشته باشید.

کانسیلر

1. ابتدا رنگ مناسبی از کانسیلر را انتخاب کنید

برای اینکه آرایش شما ظاهری کاملا طبیعی و زیبا داشته باشه لازمه که ابتدا رنگ مناسبی از کانسیلر رو انتخاب کنید: 

کانسیلر با رنگ هلویی (Peach shade) : برای پوشش دادن لکه های آبی رنگ پوست و همچنین لکه های تیره ناشی از آفتاب سوختگی یا پیر شدن مناسب هست.

کانسیلر با رنگ سبز : بهترین انتخاب برای پوشش دادن لکه های قرمز روی پوست هست.

کانسیلر  رنگ زرد : برای اصلاح رنگ پوست و صاف و یکدست کردن رنگ پوست که دارای لکه های قرمز و لکه های قهوه ای و سیاه پوستی (هایپرپیگمانتاسیون) هست.

2. بهترین فرمول کانسیلر را انتخاب کنید

کانسیلر نیز مانند سایر محصولات آرایشی دارای فرمولاسیون و بافت مختلفی هست که هر کدام از این کانسیلرها برای نوع خاصی از پوست مناسب هستند و برای اینکه آرایش عالی و بی عیب و نقص داشته باشید باید کانسیلر با فرمول مناسب برای پوستتون رو انتخاب کنید:

کانسیلر مدادی یا استیکی : این مدل از کانسیلر همونطور که از اسمش مشخص هست شبیه به مداد طراحی شده و برای استفاده دقیق روی پوست و پوشش دادن لکه های پوستی و جای زخم کاربرد داره و یک پوشش دقیق و عالی رو برای پوست به وجود میاره. این نوع از کانسیلرها معمولا دارای بافت کرمی و ضخیمی بوده و پوشش سنگین روی پوست ایجاد می کنند و نیازی به ترکیب شدن زیاد با پوست رو ندارند و جز انتخاب های خیلی عالی برای پوست خشک یا ترکیبی خواهند بود. 

کانسیلر کرمی یا کاسه ای : کانسیلر کرمی یا کاسه ای معمولا پوشش خیلی خوب و زیادی رو برای پوست به وجود میاره و میتونه جز انتخاب های مناسب برای افرادی باشه که دارای پوست چرب هستند. این نوع از کانسیلر معمولا بافت ضخیم تری داره و برای پوشش بهتر لکه های پوستی و سایر مشکلات پوست مناسبه. بافت و ضخامت این نوع از کانسیلر رو میتونید به راحتی با مقداری مرطوب کننده کمتر و نازک تر کنید و پوشش ملایم تری برای پوست به وجود بیارید. برای اینکه این نوع از کانسیلر حداکثر پوشش رو برای پوست داشته باشه بهتره که از قلم مو یا براش مخصوص کانسیلر استفاده کنید و یا برای ایجاد ظاهر طبیعی تر برای پوست از انگشتان دست برای پخش و محو کردن کانسیلر روی پوست استفاده کنید.

کانسیلر مایع : این نوع از کانسیلر معمولا برای انواع پوست مناسب هست و همچنین جز انتخاب های عالی برای پوست خشک محسوب میشه. زیرا مایع بودن فرمولاسیون این کانسیلر باعث میشه تا پوست کمی هیدارته شده و خشکی پوست رو بدتر نمیکنه. بهتره این کانسیلر رو با استفاده از اپلایکاتور مخصوصی که داره مستقیما روی پوست بمالید و بعد با استفاده از انگشت ، اسفنج آرایشی یا براش مخصوص کانسیلر روی پوست پخش کرده و محو کنید.  

3. قبل از کانسیلر ابتدا محصولات پایه و فاندیشن یا کرم پودر بزنید

قبل از اینکه نوبت به استفاده از کانسیلر برسه باید ابتدا مرطوب کننده ، پرایمر و کرم پودر یا فاندیشن رو بر روی پوست بزنید و به طور کلی هر محصول آرایشی که به عنوان بیس و پایه آرایش استفاده میکنید رو بر روی پوست بزنید و بعد به سراغ کانسیلر برید.

زیرا بعد از کرم پودر زدن ، معمولا ظاهر لکه های پوستی تا حد زیادی پوشش داده بشن و دیگه نیازی به استفاده زیاد و بیش از حد از کانسیلر نخواهید داشت و با مقدار کمی کانسیلر میتونید پوشش دهی خیلی خوبی رو برای پوست داشته باشید.

4. چگونه با کانسیلر حلقه های تیره در اطراف چشم را روشن کنیم

گاهی اوقات ممکنه در اثر کم خوابی یا بیدار ماندن طولانی مدت در شب ، حلقه های تیره ای در اطراف چشم ایجاد بشه و یا این حلقه های به شکل ژنتیکی در اطراف چشم وجود داشته باشند. برای اینکه چهره و پوست شما بعد از ارایش کردن یکدست و یک رنگ باشه لازمه ابتدا این حلقه های تیره در اطراف چشم رو روشن کنید:

ابتدا به دنبال کانسیلری باشید که دارای فرمولاسیون radiant یا luminizing که حالت درخشنده دارند باشید. معمولا محصولاتی که دارای فرمولاسیون مایع هستند این ویژگی رو دارند و برای پوست نازک اطراف چشم مناسب هستند. اما کانسیلرهای کرمی و استیکی از انجایی که دارای بافت ضخیم تری هستند ممکنه بعد از استفاده در اطراف چشم خطوط ریز و چین و چروک اطراف چشم رو بیشتر نمایان کنند. بنابراین برای پوشش سیاهی زیر چشم از کانسیلر کرمی یا استیکی استفاده نکنید.

در هنگام انتخاب رنگ کانسیلر بهتره به سراغ محصولی برید که دارای رنگ روشن تری نسبت به رنگ پوست طبیعی شما باشه و از این طریق پوشش مناسبی رو برای حلقه های تیره اطراف چشم به وجود بیارید و این تیرگی ها رو به بهترین شکل ممکن پنهان کنید.

برای پوشش دادن سیاهی زیر چشم بهتره که کانسیلر رو به شکل مثلث برعکس زیر چشم بزنید تا پوشش خیلی عالی و طبیعی برای زیر چشم ایجاد بشه. بهترین کار این هست که کانسیلر رو به ارومی و با ضربات ممتد انگشت حلقه در زیر چشم پخش و محو کنید و یا از براش سایه چشم که دارای اندازه کوچکی هست برای پخش کردن کانسیلر استفاده کنید. بهتره این براش رو خیلی آروم و ممتد زیر چشم بزنید تا کانسیلر کاملا روی پوست محو بشه.

5. چگونه با کانسیلر حالت پف کرده چشم ها را پنهان کنیم

اگرچه ارایش کردن نمیتونه فرم طبیعی و پف کرده اطراف چشم رو تغییر بده اما میتونه توهماتی ایجاد کنه و باعث بشه تا این پف در اطراف چشم به بهترین شکل ممکن پنهان شده و ظاهری طبیعی برای پوست ایجاد بشه. 

بهتره کانسیلری که دارای فرمولاسیون مایع هست رو برای این منظور انتخاب کنید. زیرا این کانسیلر درخشش و روشنی خیلی خوبی رو برای پوست اطراف چشم به وجود میاره.

رنگ کانسیلر رو به گونه ای انتخاب کنید که حداقل 1 تا 2 درجه از رنگ کرم پودر شما روشن تر باشه. 

مقداری کانسیلر با رنگ روشن رو درست در قسمت بالا و پایین قسمت پف کرده صورت اضافه کنید. وقتی قسمت بالا و پایین نواحی پف کرده صورت روشن تر بشن ، این نواحی بیشتر مورد توجه قرار میگیره و پف صورت و اطراف چشم کمتر دیده خواهد شد.

6. لکه های ناشی از جوش و آکنه را چگونه با کانسیلر پوشش دهیم

گاهی اوقات ممکنه حتی با مراقبت از پوست و درمان هایی که برای حذف لکه های ناشی از جوش و آکنه وجود داره باز هم این لکه ها بر روی پوست دیده بشن و ظاهر نازیبایی رو برای صورت ایجاد کنند. شما میتونید با استفاده از این ترفندها ، لکه های جوش و آکنه رو به بهترین شکل ممکن پوشش بدید:

کانسیلری با فرمولاسیون و بافت ضخیم تر و سنگین تر رو انتخاب کنید.

کانسیلر رنگ سبز یا زرد تاثیر خوبی در پوشش دادن و خنثی کردن لکه های قرمز پوست دارند و این لکه ها رو به خوبی پوشش میدن. سپس یک کانسیلر کرمی و همرنگ با پوست استفاده کنید.

بهتره با استفاده از یک براش نوک تیز ، این کانسیلر رنگی رو به شکل نقطه ای رو لکه ها و جای جوش و آکنه بزنید تا دقیقا روی لکه های پوستی قرار بگیرند. 

لبه های اطراف کانسیلر رو به آرومی با براش یا اسفنج روی پوست پخش و محو کنید تا یک ترکیب بی نظیر روی پوست ایجاد بشه.

7. چگونه با کانسیلر لکه های تیره پوست را پوشش دهیم

لکه های تیره پوستی به دلایل مختلفی ممکنه روی پوست صورت ایجاد بشن و ظاهر یکدست و یکنواخت پوست رو از بین ببرند. برای پوشش این لکه های پوستی میتونید به ترتیب زیر عمل کنید:

یک کانسیلر کرمی یا کاسه ای که دارای فرمولاسیون ضخیمی هست رو انتخاب کنید. زیرا نوع از کانسیلرها دارای پوشش سنگین تری هستند و بعد از فیکس شدن دقیقا در جای خود باقی می مانند و لکه های تیره پوست رو استتار میکنند.

شما میتونید رنگ کانسیلر رو مطابق با رنگ کرم پورد خود انتخاب کنید. اما اگه احساس میکنید لکه های تیره پوست دارای رنگدانه زیادی هستند و ممکنه از زیر کرم پودر و کانسیلر باز هم دیده بشن بهتره کانسیلری که دارای رنگ هلویی هست رو انتخاب کنید. زیرا رنگ هلویی تاثیر خیلی خوبی در خنثی شدن لکه های قهوه ای و تیره پوست داره.

ابتدا پرایمر و کرم پودر رو بر روی پوست بزنید و سپس با توجه به توضیحاتی که در بالا گفته شد ، کانسیلر مناسب رو انتخاب کرده و برای ایجاد حداکثر پوشش بر روی لکه های پوستی بزنید. برای اینکه خشکی پوست کاهش پیدا کنه بهتره از محصولی که دارای فرمولاسیون آبرسان و هیدارته کننده هست به جای محصول مات استفاده کنید.

8. روش پوشش دادن جای زخم و اسکار با کانسیلر

اگه روی پوست صورت جای زخم و اسکار وجود داره و قصد این جای زخم رو به بهترین شکل ممکن پوشش بدید از روش زیر استفاده کنید:

برای پوشش دادن زخم و اسکار کوچک ، استفاده از کانسیلر مدادی یا استیکی بهترین گزینه هست. اما اگه جای زخم و اسکار بزرگ بود بهتره به سراغ استفاده از کانسیلر کرمی یا کاسه ای برید. زیرا این نوع کانسیلر دارای بافت ضخیم و پوشش دهی سنگینی هست و به خوبی روی جای زخم و اسکار رو پوشش میده. اما کانسیلر مایع ممکنه بر روی پوست حرکت کنه و فرمولاسیون آن برای مخفی کردن جای زخم و اسکار به اندازه کافی ضخیم و سنگین نیست.

بهتره کانسیلری رو انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوست طبیعی شما مطابقت داشته باشه و بعد از ترکیب شدن روی پوست ظاهر یکدست و یکنواختی رو ایجاد کنه.

بهتره کانسیلر رو با براش مخصوص کانسیلر بر روی زخم و اسکار بزنید و بعد با انگشت یا براش ، این کانسیلر رو بر روی جای زخم و اسکار پخش و محو کنید. 

9. برای افزایش ماندگاری کانسیلر حتما از پودر فیکساتور تا تثبیت کننده ارایش استفاده کنید

وقتی کار با کانسیلر تموم شده بهتره با استفاده از پودر فیکساتور یا تثبیت کننده ارایش ، کانسیلر رو بر روی پوست فیکس کنید تا آرایش شما حالت کیکی و غیر طبیعی پیدا نکنه. برای اینکار ابتدا یک لایه نازک از دستمال کاغذی رو جدا کنید و به آرومی روی پوست قرار بدید تا چربی اضافی محصولات ارایشی از روی پوست جذب بشن.

اگه پوست چرب دارید حتما از پودر فیکساتور برای تثیبت کردن آرایش خود استفاده کنید. بهتره پودر شفاف و مخصوص فیکس کردن ارایش رو با براش مخصوص و کمی ضربه زدن روی پوست بزنید. اینکار کمک میکنه تا کانسیلر ماندگاری بیشتری پیدا کنه و در طول روز در جای خود باقی بمونه.

سخن آخر

کانسیلر یکی از محصولات آرایشی فوق العاده ای هست که میتونه به عنوان بهترین پنهان کننده تیرگی زیر چشم و پوشش دهنده لکه های پوستی ، جای جوش و غیره باشه و ظاهری یکدست و یکنواخت رو برای پوست به وجود میاره. در واقع استفاده از یک کانسیلر مناسب و باکیفیت می تونه کلید یک آرایش بی نظیر و بدون عیب و نقص باشه به شرطی که چگونگی استفاده از کانسیلر رو یاد بگیرید و از بهترین و مناسب ترین کانسیلر برای پوست خود استفاده کنید.