۰ نفر

قیمت دستگاه سندبلاست فلز چقدر است؟

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 665993
قیمت دستگاه سندبلاست فلز چقدر است؟

در عصر علم و صنعت انجام تمامی کارها رنگ و بوی دیگری گرفته و لذت انجام کارهای مختلف با جدیدترین دستگاه های روز دنیا دو چندان شده است! استفاده از سندبلاست همان لذتی است که حین کار با آن می توان تجربه کرد!

این ابزار کاربردی صنعتی به یک بخش جدایی ناپذیر از امور مختلف صنعتی تبدیل شده است. با بادرو همراه باشید تا شما را با این دستگاه منحصر به فرد آشنا نموده و به راحتی بتوانید دستگاه مورد نظر خود را خریداری نمایید.

دستگاه سندبلاست چیست؟

قیمت دستگاه سندبلاست فلز چقدر است؟

واژه ی سندبلاست در واقع یک واژه انگلیسی است که از دو بخش سند (Sand) به معنای ماسه و بلاست (Blast) به معنای انفجار و پرتاب تشکیل شده است. بنابراین سندبلاست (Sandblast) به به دستگاهی گفته می شود که از آن برای سیلیس پاشی، ماسه پاشی و یا به طور کلی پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار زیاد هوا استفاده می شود.

دلیل استفاده از سندبلاست

فلزات هنگامی که در مجاورت هوا قرار می گیرند با اکسیژن ترکیب شده و طی واکنشی که اتفاق می افتد یک لایه از اکسید روی فلزات ایجاد می گردد. در صورتی که این لایه اکسید روی فلزات باقی بماند، سطح فلزات کاملا پوسیده شده و کارایی و کیفیت آن ها کاهش پیدا می کند.

در چند سال اخیر با روی کار آمدن دستگاه سندبلاست این مشکل حل شده و در ابعاد وسیع برای جلوگیری نمودن از پوسیده شدن فلزات و نیز از بین بردن لایه اکسید روی آن ها، از دستگاه سندبلاست فلز استفاده می کنیم.

روش کار دستگاه سندبلاست

قیمت دستگاه سندبلاست فلز چقدر است؟

به طور کلی اساس کار تمامی دستگاه های سندبلاست به یک شکل است. این دستگاه ها ماسه سیلیس ریز آسیاب شده را به عنوان ماده اولیه نیاز دارند. از این مواد اولیه برای تمیز کردن و یا ساییدن یک سطح از زنگ زدگی، رنگ و سایر موارد استفاده می کنند.

برای این کار یک اسلحه فشار مجهز به هوا در این دستگاه تعبیه شده است. بنابراین با استفاده از این شیلنگ، شن و ماسه مورد نظر با سرعت بسیار زیاد به سطح مورد نظر شلیک می گردد. تمامی دستگاه های سندبلاست از یک اسلحه تحت فشار برای شلیک کردن شن و ماسه استفاده می نمایند.

این اسلحه ها دارای بشکه سرامیکی یا یک پوشش داخلی مقاوم هستند که آن ها را از فرسایش به مرور زمان محافظت می نمایند.

موارد استفاده سندبلاست

اگر قصد خرید دستگاه سندبلاست را دارید و یا آن که دستگاه سندبلاستی دارید که به طور کامل از ویژگی های آن آگاه نبوده و یا می خواهید کاربردهای دقیق دستگاه سندبلاست را بشناسید، می توانیم موارد زیر را نام ببریم که از کاربردهای این دستگاه منحصر به فرد هستند:

  • زنگ زدایی، ماسه زدایی و رنگ برداری از سطوح مختلف داخلی و خارجی قطعات
  • پولیش مات و نیز تمیز کاری انواع قالب های صنعتی
  • زبر کردن انواع سطوح مختلف قطعات با استفاده از ساینده های مخصوص برای بهینه انجام شدن عملیات های مختلف
  • آماده سازی سطوح قطعات مختلف برای انجام انواع آبکاری های صنعتی، رنگ یا تزیینی
  • مات کاری، تمیزکاری و نیز آماده کردن قطعات مختلف برای ارائه به بازار
  • از این دستگاه می توان برای هک کردن نوشته و نقش های مختلف و نیز گودبرداری و یا برجسته کاری بر روی سطوح مختلف شیشه ای، چوبی، MDF، کاشی، سرامیک، طلق (برای انجام امور تجاری)، تبلیغاتی و تزیینات دکور استفاده کرد.
  • پاک کردن سریع سطوح مختلف و لایه برداری آن ها
  • برطرف کردن اکسیداسیون و خوردگی سطوح مختلف
  • یک دستگاه تسریع کننده فرایند سنگ زنی اشیا
  • با استفاده از این دستگاه می توان به مکان ها و فضاهای کوچک یعنی شکاف ها دسترسی کامل داشت.
  • صرفه جویی در زمان و انرژی
  • امکان استفاده مجدد از ماشین آلات، فلزات و اشیا

وسایل مورد نیاز دستگاه سندبلاست چه هستند؟

قیمت دستگاه سندبلاست فلز چقدر است؟

دستگاه سندبلاست به مجموعه ای از وسایل نیاز دارد که لیست کامل آن ها به شرح زیر است:

  1. دیگ دستگاه سندبلاست
  2. کمپرسور باد دستگاه سندبلاست
  3. شیلنگ دستگاه سندبلاست
  4. کلاه دستگاه سندبلاست
  5. نازل دستگاه سندبلاست

وسایل نام برده شده مجموعه ای از وسایلی هستند که دستگاه سندبلاست به آن ها نیاز دارد اما در صورتی که عملیات مورد نظر شما به تامین هوای فشرده ثابت نیز نیاز داشته باشد، می توانید روی کمک دستگاه کمپرسور اسکرو حساب کنید!

یک نکته طلایی در فرایند سندبلاست

همان گونه که ذکر کردیم در فرایند سندبلاست از ذرات سیلیس و ماسه استفاده می شود. این ذرات به علت سختی آن ها به عنوان مواد سایشی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید حتماً دقت نمود که در فرایند سندبلاست از ذراتی با سختی بالا استفاده کرد.

زیرا که استفاده از ذرات نرم سبب می شود که در فشار بالا هنگامی که دستگاه مواد مورد نظر را پرتاب می نماید، ذرات نرم به سطح مورد نظر بچسبند. به همین علت تاکید می شود که هنگام انتخاب مواد سایشی از ذراتی با سختی بالا استفاده نمایید.

با مواد ساینده متداول برای اجرای عملیات سندبلاست آشنا شوید!

انتخاب کردن مواد ساینده برای عملیات سندبلاست بسیار سخت و مهم است. هر کدام از ساینده ها دارای میزان سختی متفاوت، شکل و وزن مخصوص به خود هستند. انواع ساینده هایی که می توان برای اجرای عملیات سندبلاست از آن ها استفاده کرد به شرح زیر هستند:

  • مسباره
  • ماسه سیلیس
  • ماسه سرامیک
  • ذرات شیشه ای
  • اکسید آلومینیوم
  • ذرات ریز فولادی
  • گلوله های فولادی

خرید دستگاه سندبلاست فلز

ممکن است برای اجرای عملیات صنعتی خود به درایر نیاز پیدا کنید. در این صورت برای خرید این وسیله کاربردی به سراغ کدام فروشگاه خواهید رفت؟ بدون شک سری به فروشگاه های خواهید زد که در زمینه خرید و فروش انواع تجهیزات صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

امروزه کمپانی های بسیاری شکل گرفته اند که مشغول به تولید و عرضه انواع تجهیزات صنعتی می باشند. آیا تمامی محصولات تولید شده توسط کمپانی های مختلف از کیفیت کافی برخوردار بوده و استانداردهای لازم را دارا می باشند؟

قطعا پاسخ منفی خواهد بود! بنابراین سوال بعدی که ایجاد می شود آن است که از کجا دستگاه سندبلاست فلز با کیفیت خریداری نماییم؟ برای خرید انواع تجهیزات صنعتی از جمله درایر تبریدی و سندبلاست به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

بادرو کمپرسور با ارائه برترین محصولات صنعتی روز دنیا و سابقه بیش از چهار دهه تلاش و تجربه در ارائه مشاوره و خرید و فروش انواع تجهیزات صنعتی در کنار شما هم وطنان عزیز است تا بتوانید یک خرید حرفه ای را انجام دهید.

قیمت دستگاه سندبلاست فلز چقدر است؟

در این مقاله یاد گرفتیم که سندبلاست یکی از ابزار های صنعتی است که به منظورهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. سندبلاست با توجه به امکانات و کاربردهایی که دارد دارای قیمت متفاوتی بوده و عنوان نمودن یک قیمت ثابت برای تمامی دستگاه های سندبلاست امری غیر حرفه ای به نظر می رسد.برای اطلاع از قیمت دستگاه سندبلاست فلز می توانید به وب سایت بادرو مراجعه کرده و نیز برای کسب مشاوره های رایگان با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. اگر خرید دستگاه سندبلاست با کیفیت با قیمت مناسب از معیارهای شما است هم اکنون برای خرید این دستگاه به بادرو مراجعه نمایید.

سخن پایانی

سندبلاست یک بخش جدایی ناپذیر از ابزارها و تجهیزات صنعتی به شمار می رود که بسیاری از کارها را برای ما آسان کرده و دنیای بدون آن را نمی توان تصور کرد! اگر این ابزار فوق العاده خاص و منحصر به فرد نیز بخش جدایی ناپذیر از کار شما است، هم اکنون برای سفارش آن به وب سایت بادرو مراجعه کنید تا با کیفیت ترین آن را با قیمت مناسب در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است