۰ نفر

۵ معیار برای اعتماد به دیگران

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 665959
۵ معیار برای اعتماد به دیگران

همه دوست دارند یک رابطه سالم، فوق‌العاده، قوی و دوست‌داشتنی داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همه دوست دارند یک رابطه سالم، فوق‌العاده، قوی و دوست‌داشتنی داشته باشند. اما ساختن یک رابطه مطمئن و اعتماد کردن به شریک زندگی‌تان به زمان نیاز دارد، به خصوص اگر قبلاً آسیب دیده‌ باشید. اعتماد در روابط بسیار مهم است .خیانت باعث میشود که اعتماد به عشق جدید سخت شود.

یاد بگیرید که گذشته را رها کنید و به راه خودتان ادامه دهید .

۱.شفافیت و صداقت

یکی از ویژگی های افرادی که میتوانید به آنها اعتماد کنید ، صداقت است . کسی که به شما دروغ نمیگوید و حرف دلش را به شما میزند، فردی قابل اعتماد است. کسی که بتوانید در کنار او خود واقعیتان باشید و با او در مورد حقایق خوب، بد و زشت و دیدگاه هایتان تبادل نظر کنید. البته هرگز فراموش نکنید که این فقط یکی از نشانه ها است و کسی که قابل اعتماد باشد باید هر ۵ نشانه را داشته باشد.

۲.عمل متقابل

اعتماد باید متقابل باشد و هر عملی، عکس العملی دارد. ابراز احساسات خوب است اما خیلی از افراد احساساتشان واقعی نیست. وقتی کسی بدون ترس از قضاوت شدن احساسات خودش را با شخص دیگری در میان بگذارد، یعنی فرد قابل اعتمادی است.

۳. درک

افراد قابل اعتماد به خوبی شما را درک میکنند و دلسوزانه به حرف های شما گوش میدهند. افرادی مانند درمانگرها، در درک و تأیید رفتارها ماهر هستند. دوستی هم که چندین سال شما را می‌شناسد می‌تواند شما را درک کند.

۴. امنیت

افراد، قابل اعتماد امن هستند. آنها ازعمیق ترین اسرار شما محافظت میکنند. آنها هرگز از کلمات شما علیه خودتان استفاده نمی کنند. آنها از شما حمایت و به شما کمک میکنند و در صورت نیاز به شما خواهند کرد. افراد قابل اعتماد همیشه حقیقت را می گویند. آنها ارزش های اخلاقی خاصی دارند که باعث میشود، منافع دیگران را بر منافع خودشان ترجیح دهند.

۵. زمان

مدیریت زمان یک معیار قابل اعتماد است. زندگی کوتاه است. افرادی که قابل اعتماد هستند به زمانی که برایشان میگذاریم اهمیت میدهند و قدردانی و تشکر میکنند. آنها زمان خودشان را در زندگی شخصی و محل کارشان به خوبی مدیریت می کنند.

آنها برای گوش دادن به حرف های همسرشان وقت می گذارند.. آنها برای رشد فیزیکی، عاطفی و معنوی خود وقت مشخصی تعیین میکنند.

سخن آخر، افراد قابل اعتماد را با یک یا دو نشانه نمیتوان شناخت. افرادی هستند که برای رسیدن به خواسته هایش به گونه ای نقش بازی میکنند که هرگز نمیتوانیم فکر کنیم آنها دروغ میگویند.