۰ نفر

افرادی که موفق هستتند این کارها را نمی کنند

۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴
کد خبر: 665798
افرادی که موفق هستتند این کارها را نمی کنند

بسیار مهم است که ساعت به ساعت هر روز را تجزیه و تحلیل کنیم و به دنبال راه هایی باشیم تا باهوش تر عمل کنیم و تمام کارهایی که موجب هدر رفتن زمان می‌شوند را حذف کنیم.

کارهایی که افراد قدرتمند موفق هرگز انجام نمی دهند

به گزارش اقتصاد آنلاین، پس برای شروع، این ۸ کاری است که افراد موفق و بهره ور با انجام ندادنشان وقتشان را حفظ می‌کنند:

۱. افراد موفق درگیر شبکه های اجتماعی نمی‌شوند.

در شبکه های اجتماعی حضور داشتن، چک کردن فیس بوک، جستوجو در اینستاگرام، خواندن متن ها در توییتر و هر چیز دیگری، جزوی از کارهای هر روز زندگیتان است. اما اگر به زمانی که برای آنها صرف می‌کنید دقت نداشته باشید، زمان به سرعت می‌گذرد و شما قادر نخواهید بود تا کارهای مهم را به سرانجام برسانید. پس برای انجام این کارها محدودیتی قائل شوید. مثلا یک آلارم تنظیم کنید که با زنگ زدن آلارم متوجه شوید که باید دست از این کار بکشید و مشغول کار مهمتری شوید. می‌توانید بعد از انجام کارهای مهم خود نیز از این امکانات استفاده کنید. از شبکه های اجتماعی به عنوان جایزه استفاده کنید. در زمان هایی که مهم است مشغول انجام کارهای مهم باشید، استفاده از شبکه های اجتماعی را به حداقل برسانید.

زن قدرتمند

۲. افراد موفق بدون برنامه پیش نمی‌روند.

افراد موفق دارای یک هدف هستند و دارای یک برنامه بسیار متمرکز از تمام چیزهایی هستند که باید در یک روز خاص به آنها برسند. من به نوشتن کارها عقیده دارم، اما لیستی که می‌سازم باید شامل حداکثر ۳ اولویت باشد نه یک لیست بلند بالا.برترین اولویت های خود را یادداشت کنید و آنها را به بخش های کوچک تری تقسیم کنید تا پیشرفت خود را در به انجام رساندن این کارها مشاهده کنید.

۳. افراد موفق کاری را انجام نمی‌دهند که به احساسات آنها صدمه وارد کند.

اگر واقعا قصد دارید تا در مسیر یک زندگی موفق گام بردارید، باید روی چیزهایی در زندگی تان تمرکز کنید که از مثبت بودن سرچشمه می‌گیرند. افراد بهره ور و موفق وقت خود را با انجام کارهایی که به احساسات انها صدمه می‌زند تلف نمی‌کنند. قبل از اینکه با فعالیت های برنامه خود تعهد ببندید، مطمئن شوید که آن فعالیت ها مثبت بودن را وارد زندگی تان می‌کنند. اگر این کار را نمی‌کنند، به آنها جواب منفی بدهید.

زمانی که از شما درخواستی شده است، خود را موظف ندانید که باید سریعا به آن درخواست پاسخ دهید. قبل از اینکه به کارها جواب مثبت بدهید، ببینید که آیا با نه گفتن به آن فعالیت، می‌توانید اززمان خود برای انجام کار بهتری استفاده کنید یا خیر.

۴. افراد موفق نگران چیزهایی که تحت کنترل آنها نیست نمی‌شوند.

افراد موفق پی برده اند که در زندگی، با نگرانی به هیچ جایی نمی‌رسید مخصوصا اگر برای موقعیتی کار خاصی از دستشان بر نیاید. پس به افکار خود جامه عمل بپوشانید و روی کارهایی تمرکز کنید که می‌توانید از پسشان برآیید.

۵. افراد موفق با افراد ناباب نمی‌چرخند.

گفته شده است که شما میانگین ۵ نفری هستید که بیشترین وقت را با آنان می‌گذرانید. پس اگر قصد دارید تا بهترین باشید، باید اطراف خود را با بهترین افراد پر کنید. مطمئن شوید که منفی گرایی و انرژی منفی اطراف خود را از بین می‌برید. اگر می‌خواهید در زندگی پیشرفت کنید، باید تمام چیزهایی را که موجب پسرفت شما می‌شود از زندگی تان حذف کنید.

۶. افراد موفق درگیر اشتباهات گذشته نمی‌شوند.

افراد موفق اشتباه می‌کنند. در واقع همه اشتباه می‌کنیم. کلید موفقیت در زندگی این است که یک اشتباه را ۲ بار مرتکب نشویم، از اشتباهات خود درس بگیریم و با استفاده از درسی که از اشتباهات خود گرفته ایم به انسان بهتری تبدیل شویم. پس وقتی اشتباه می‌کنید، این ذهنیت را داشته باشید که اشتباه دیگر رخ داده و شما نمی‌توانید برای جبران آن به عقب باز گردید. روی چیزی که یاد گرفته اید تمرکز کنید و استراتژی مثبتی را طراحی کنید. از اشتباهات خود بگذرید...

۷. افراد موفق به کارهایی که مردم انجام می‌دهند، توجه نمی‌کنند.

الهام گرفتن از کارهایی که افراد موفق انجام می‌دهند بسیار عالی است، وقتی دائما خودتان را با نفر بغل دستتان مقایسه می‌کنید، سبب کاهش اعتماد به نفس خود می‌شوید و به نوعی خود را کوچکتر می‌بینید. برای جلوگیری از این کار، باید ذهنیت خود را تغییر دهید. از دیگران الهام بگیرید، اما روی ذهنیت درست تمرکز کنید، ذهنیتی که در آن فقط باید با مهمترین فرد (خودتان) رقابت کنید.

۸. افراد موفق خود را در اولویت ِ آخر قرار نمی دهند

همه ی ما درگیر روزهایی می‌شویم که در آن خواب و ورزش کافی نداریم و دلیلش این است که وقت خود را صرف انجام پروژه ای بزرگ کرده ایم. اما برای موفقیت و خوشبختی در درازمدت، باید خودتان را در اولویت قرار دهید. برخی از راه های عالی برای انجام این کار این است که روزتان را با انجام کارهای مورد علاقه تان شروع کنید. حال ممکن این کار تمرین کردن، مراقبه، نویسندگی یا مطالعه کتاب مورد علاقه تان باشد. کاری را انجام دهید که به نفع شماست. با انجام دادن کارهای مورد علاقه، احساس شادی، تمرکز و قدرت را برای باقی روز خواهید داشت.