۰ نفر

چگونه شخصی قاطع در محیط کار به نظر برسیم؟

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 665450
چگونه شخصی قاطع در محیط کار به نظر برسیم؟

اگر در محیط کارتان آن قدر که باید قاطع نیستید باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید و مسیر نادرستی را پیش رو گرفته اید. گاهی باید خجالت را کنار بگذارید اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و کمی هم در محیط کار قاطع باشید.

راه رسیدن به قاطعیت در کار، کلام و رابطه

به گزارش اقتصاد آنلاین، خجالتی بودن را فراموش کنید و کم حرفی را کنار بگذارید. این عادات سبب می شود که نتوانید در محیط کار موفق عمل کنید. اما چگونه قاطعیت در محیط کار را اعمال کنید؟ اعتماد به نفس پایین، عدم قاطعیت و کم صحبت بودن، شانس شما را برای ارتقا مقام کم می کند.

با ما باشید تا در این مطلب، از رموز کسب و کار برای قاطع بودن در محیط کار را به شما نشان دهیم.

با این روش ها قاطعیت در محیط کار را اعمال کنید.

برای این که بتوانید به این مهم دست پیدا کنید، به کار گیری روش های زیر می تواند بسیار موثر واقع شود:

– عذرخواهی کردن بس است

حتما برای شما هم پیش آمده است که کاری را درست انجام داده اید اما از روشی متفاوت با آنچه که سپرست و مدیرتان انتظار داشته است. در این حالت هیچ جایی برای نادرست بودن کارتان وجود ندارد، پس با به سرعت ابراز کردن ” متاسفم ” نظر و ایده ی خود را زیر سوال نبرید.

راه رسیدن به قاطعیت در کار، کلام و رابطه

در کل بدایند که فروتن بودن ویژگی بدی نیست، اما استفاده ی بیش از اندازه از کلمه ی ” متاسفم ” یا ” ببخشید ” به هیچ عنوان وجه ی جالبی از شما نشان نمیدهد و با این کار شما نمایشی از بی اعتباریتان را عرضه می کنید. بهتر است به سراغ عبارات دیگری بروید که هم ادب شما را نشان می دهد و هم ابراز کنید که ایده های شما هم برای رسیدن به اهداف کار آمد می باشد.

– توجه به انتخاب واژگان را بیشتر کنید

انتحاب واژه ها حین صحبت کردن بسیار مهم است، برخی از واژه های چیزی برای عرضه داشتن، ندارند و تنها مهری بر نمایش عدم اعتماد به نفس شما می زنند. خودتان بهتر می دانید که چگونه با عبارات و واژگان، اعتماد به نفستان را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال این که بگویید ” می توانم نظر بدهم ” یا ” اینکه نظر من این است ” بسیار متفاوت است.

– اطلاعات کسب کنید

گاهی اوقات، عدم اعتماد به نفس از کمبود آگاهی نشات میگیرد، پس برای آنکه حین صحبت کردن به اندازه ی کافی اعتماد به نفس داشته باشید، حتما از قبل مطالعه کنید و اطلاعات لازم و مورد نیاز را کسب کنید تا در جلسه ی کاری بتوانید به اندازه ی کافی مسلط باشید و به خود اطمینان داشته باشید. این اطمینان به خود بر دیگران نیز تاثیر می گذارد و سبب می شود آنان نیز همین حس را نسبت به شما داشته باشند.

– به این باور برسید که اگر قاطع نباشید ممکن است کنار گذاشته شوید

برخی از افراد گمان می کنند که اگر کم رو، کم سخن باشند و هیچ نظری را ابراز نکنند، موقعیت ثبیت شده ای خواهند داشت، اما این اشتباه است. البته باید بگوییم که قاطع بودن با پرخاشگر بودن بسیار متفاوت است. پرخاشگر بودن در هیچ سطح، مقطع و موقعیتی نتیجه ی مثبتی ندارد و بلعکس! اما قاطع بودن به خصوص در رده های مدیریتی بسیار مهم است.

قاطع باشید و با اعتماد به نفس کافی! اجازه دهید توانایی ها و شایستگی شما در محیط کار به رسمیت شناخته شوند قبل از آن که به دلیل کم رو بودنتان حذف شوید. زمانی که همه در محیط کار ببینند که شما فردی توانا و لایق هستید، قطعا احترام لازم و کافی را به شما خواهند گذاشت.

اعتماد به نفس به شما کمک می کند که در زندگی کاری موفق تر باشد، البته توجه داشته باشید که اعتماد به نفس کاذب چندان کمکی به شما نمی کند، سعی کنید با افزایش مهارت ها و توانایی ها، اعتماد به نفس را در خود تقویت کشنید.

با اعتماد به نفس بودن باعث می‌شود شما به موفقیت‌های بیشتری دست یابید. قاطع بودنتان نه تنها به حرفه‌تان کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود تجارب کاری برایتان لذت بخش شود.