۰ نفر

حالا که لوازم برقی آشپزخونه گرون شده، ازشون درست استفاده کن + روش ها

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۱۴
کد خبر: 665286
حالا که لوازم برقی آشپزخونه گرون شده، ازشون درست استفاده کن + روش ها

نکاتی وجود دارند که در دفترچه راهنمای هر وسیله برقی گفته نمی‌شود و یا چندان توجهی به آنها نمی‌کنیم و همین موضوع سبب می‌شود به شیوه نادرستی از لوازم برقی استفاده کنیم و نتیجه این کارها، کاهش عملکرد مناسب و خراب شدن زود به هنگام آنهاست.

بدترین اشتباه خانم ها در استفاده از لوازم برقی آشپزخانه

به گزارش اقتصاد آنلاین، با این مقدمه کوتاه در این نوشتار سعی کرده‌ایم از این اشتباهات رایج صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مسیر همراه ما باشید، حتی اگر فکر می‌کنید تمام راه‌های صحیح استفاده از وسایل برقی را می‌دانید:

 1- اجاق گاز را به صورت مستقیم تمیز نکنید

یکی از اشتباهات رایج در تمیز کردن اجاق گازهای رومیزی، صفحه‌ای و فردار آن است که ماده شوینده ویژه اجاق گاز را به صورت مستقیم روی سطوح آن اسپری می‌کنند. در حالی که اینکار ممکن است به رنگ و دیگر اجزای اجاق گاز آسیب بزند. برای تمیز کردن روی اجاق گاز بهتر است ماده شوینده را روی اسفنج و دستمال اسپری کنید و سپس آنها را روی سطوح اجاق گاز استفاده کنید. همچنین اگر به تازگی اجاق گاز و یا فر شما مشکل پیدا کرده است، برای مثال فندک آن به خوبی کار نمی‌کند و یا شعله‌ها به درستی کار نمی‌کنند و فر حرارت زیادی تولید نمی‌کند، از یک تعمیرکار بخواهید برای بررسی وضعیت در محل حاضر شده و مشکل را برطرف کند. این تعمیرکاران باید قادر به تعمیر انواع اجاق گاز اخوان، سینجر، کن، آلتون، پیلوت و اسنوا در مدل‌های جدید و قدیم باشند تا با خیالی راحت، تعمیر و سرویس آنها را به عهده آنها قرار دهید.

2- ظرف‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای

اگر از مایکروفر برای گرم کردن مواد غذایی استفاده می‌کنید، تلاش کنید از انواع شیشه‌ای گرد برای اینکار استفاده کنید. مشخص شده است، نواحی زاویه‌دار ظروف گوشه‌دار مانند مربعی و یا مستطیلی، انرژی بیشتری را به خود جذب می‌کنند و در نتیجه غذا به صورت یکنواحت گرم نمی‌شود.

همچنین سعی کنید پس از گرم کردن غذا در مایکروفر، به آن نمک بزنید، چرا که حرارتی که مایکروفر به غذا می‌دهد، باعث کشیده‌شدن نمک‌ها در لایه بیرونی غذا می‌شود.

3- از آب سرد برای شستن لباس‌ها استفاده کنید

بسیاری فکر می‌کنند اگر ماشین لباسشویی را با آب گرم بشویند، قدرت پاک کنندگی آن بیشتر می‌شود، اما کاملا برعکس است، آب گرم در بسیاری از موارد باعث چروک شدن، گشادشدگی لباس‌ها و تغییر رنگ آنها می‌شود. از طرفی عمر مفید ماشین لباسشویی را کاهش می‌دهد.

همچنین اگر نشانه‌هایی از خرابی ماشین لباسشویی مشاهده می‌کنید، سعی کنید علائم را بررسی کنید، شاید مشکلی در شلنگ آب به وجود آمده باشد و یا جایگاه تراز قرار گیری آن دچار مشکل شده باشد. اگر مشکل برطرف نشد، از تعمیرکاران بخواهید برای بررسی مشکل و تعمیرات احتمالی در محل حاضر شوند. در حال حاضر، همه افراد متخصص باید توانایی تعمیر انواع ماشین لباسشویی خارجی مانند سامسونگ، و ایرانی مانند آبسال، پاکشوما، دوو و اسنوا را داشته باشند. اما پیش از درخواست این موضوع را با آنها چک کنید.

4- برای روشن کردن مخلوط کن از مایعات استفاده کنید

اگرچه در حال حاضر انواع بسیار قدرتمندی از مخلوط‌کن‌ها وجود دارد، اما اگر قصد مخلوط کردن مواد مختلفی را دارید، سعی کنید ابتدا موادی با بافت نرم و مایع را داخل آن بریزید و سپس قطعات سخت مانند دانه‌های خوراکی، یخ و مانند آن را وارد کنید. مایعات، باعث حرکت نرم‌تر تیغه‌های مخلوط کن می‌شود.

5- درب آرام پز را باز و بسته نکنید

باز و بسته کردن آرام‌پزی که روشن است، فقط منجر به خروج بخار و گرما از دستگاه می‌شود و در نتیجه مدت زمان پخت غذا بیشتر می‌شود. بنابراین تا جایی که می‌توانید از انجام اینکار صرف‌نظر کنید و یا برای مدت زمان محدودی و تنها برای اضافه کردن مواد غذایی داخل آن را باز و بسته کنید.

6- ظروف را در مرکز ماشین ظرفشویی قرار دهید

ماشین ظرفشویی

بیشترین جایی که آب در ماشین ظرفشویی جریان پیدا می‌کند، ناحیه مرکزی آن است و به این ترتیب مواد شوینده در کنار‌ه‌های ماشین ظرفشویی جمع می‌شوند. بنابراین تصمیم با شماست، انتخاب کنید که بهتر است چه ظروف کثیفی در میانه دستگاه و چه ظروفی در کناره‌های آن قرار گیرد.

همچنین دمای ماشین ظرفشویی را طبق استانداردی تنظیم کنید که در دفترچه راهنمای آن موجود است و پیش از روشن شدن دستگاه، از بسته بودن درب آن کاملا مطمئن باشید. موضوع دیگر آن است که سعی کنید تا جایی که می‌توانید ذرات غذایی چسپیده شده به سطوح ظروف را از آنها جدا کنید تا شسته شدن آنها بهتر انجام شود و مشکلات کمتری در آینده برای دستگاه به وجود بیاید.

7- دمای کولرهای گازی را کم نکنید

بسیاری تصور می‌کنند اگر درجه حرارت کولر گازی را در کمترین حالت تنظیم کنند، دمای خانه زودتر خنک خواهد شد. اما اینکار فقط باعث هدررفت انرژی می شود. بهتر است دمای کولر گازی را در یک دمای ثابت نگاه دارید و از کم و زیاد کردن آن بپرهیزید تا در مدت زمان کمتری، دمای خانه، معتدل شود.

8- مراقب جریان هوای یخچال باشید

سعی کنید تا حد امکان مواد غذایی را در یخچال به نحوی بچینید که امکان انتقال جریان هوا وجود داشته باشد. برای اینکار بهتر است جلوی دریچه‌های هوایی یخچال با مواد غذایی به طور کامل گرفته نشود.

سعی کنید مواد غذایی را بر حسب چینشی که در دفترچه اشاره شده است و جایگاه‌هایی که برای آن طراحی کرده‌اند، قرار دهید. برای مثال میوه‌ها بهتر است در کشوهایی پایینی یخچال قرار بگیرند تا کمتر در معرض رطوبت ایجاد شده یخچال قرار بگیرند. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه کلیک کنید.

9- فر را قبل از استفاده گرم نکنید

برای درست کردن انواع مختلف کیک‌ها و نان‌ها لازم است، درجه حرارت فر، قبل از گذاشتن مواد تنظیم شده باشد. در این حالت، می‌‌توانید فر را از قبل روشن کنید. اما برای پختن غذاهای ساده مانند سوپ و یا حتی مرغ، چندان ضرورتی برای گرم کردن فر پیش از استفاده ندارید.

موارد اشاره شده از جزئی‌ترین اشتباهاتی است که افراد مرتکب می‌شوند و گاهی فقط ممکن است به دلیل شرایط خاصی رخ دهد. اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که در انجام این موارد تداوم به خرج دهید.