۰ نفر

چه زمانی می فهمیم همسرمان اعتمادش را از دست داده است؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبر: 665279
چه زمانی می فهمیم همسرمان اعتمادش را از دست داده است؟

وقتی زن و مرد با هم رابطه ای را شکل می دهند، با این آرزو رابطه را شروع می کنند که نیازهای عاطفی همدیگر را برآورده کنند.

این علامت یعنی همسرت بهت شک کرده

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این فضا هر نوع شک، مثل خوره رابطه را ویران می کند. در این مقاله می خواهیم علت شک به همسر را بررسی کنیم.

هر رابطه ای برای موفق بودن نیازمند دو عنصر اصلی است :

۱٫احترام

۲٫ اعتماد

اگر هر کدام از اینها دچار آسیب شوند احتمال فروپاشی رابطه بسیار بالا می رود .پس این دو عنصر را جزو خط قرمز های زندگیتان قرار دهید و تمام تلاشتان را بکنید که از این خط قرمز ها عبور نکنید .

 این علامت یعنی همسرت بهت شک کرده

به محض اینکه اعتماد در رابطه از بین برود رابطه پایه هایش سست می شود و رو به ویرانی می رود . شک از آن چیزهایی است که می تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد و به تدریج پناهگاه امن خانه و زندگی مشترک.را به جهنمی تبدیل کند. همه ی ما حداقل یک بار شک را در زندگیمان تجربه کرده ایم ولی در هیچ کجا مانند زندگی مشترک تخریب کننده نیست .

ریشه های شک به همسر

  1. شک می تواند به خاطر عدم توجه از طرف همسر باشد
  2. شک می تواند ناشی از استرس زیاد باشد
  3. شک ممکن است به خاطر تعارضات کودکی و نوجوانی باشد
  4. شک می تواند به خاطر تجربیات قبلی باشد
  5. و شک ممکن است به خاطر برآورده نشدن نیازها در رابطه باشد.

در اینجا به چند  دلیل مختلف برای علت شک به همسر در رابطه می پردازیم:

  • شک در رابطه باعث می شود کم کم رابطه رو به فروپاشی برود.
  • شک می تواند به عنوان پاسخی به چیزی غیرعادی ایجاد شود.
  • هنگامی که ما متعهد شدیم و در یک رابطه احساس آرامش می کنیم، به طور غریزی شروع به شناسایی طرف مقابل خود می کنیم. ما کم کم رفتارهای آن‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم، الگوهای رفتاری آن‌ها را می‌شناسیم و به آن‌ها کمک می‌کنیم تا از نوسانات خلقی خود عبور کنند.
  • همه اینها به این دلیل اتفاق می افتد که ما به شخصیت آنها و اینکه چگونه یک انسان هستند عادت می کنیم.
  • با این حال، یک تغییر جزئی یا چیزی غیر از معمول نیز به طور غریزی باعث می شود که رابطه خود را زیر سوال ببریم.
  • یعنی اگر تغییر ناگهانی بکنند شک ما را بر می انگیزانند.
  • علت شک به همسر می تواند از استرس و مشغله طرف مقابل باشد.
  • کار هایی  ما را در طول روز مشغول می کند و گاهی اوقات استرسی که در اطراف ما وجود دارد ممکن است باعث ایجاد شک و تردید در روابط زناشویی ما شود. به همین دلیل است که ما باید زندگی حرفه ای و کاری  خود را از زندگی خصوصی خود جدا نگه داریم.
  • استرس، اضطراب و انتظار از کار و سایر کارهای روزمره می تواند منجر به سوء تفاهم های مکرر و شک و تردید در رابطه با شریک زندگی  یا همسرتان شود.
  • زمان هایی وجود دارد که به همسرتان شک می کنید یا  بالعکس او به شما شک می کند.
  • ممکن است که ذهن خسته باشد و مدام درگیر چیز های مختلفی باشد .این موضوع می تواند شما را متقاعد کند که فکر کنید شاید همسرتان به اندازه کافی به شما اهمیت نمی دهد و دقیق نخواهد بود.
  • علت شک به همسر می تواند ترس واقعی شما را پنهان کند.
  • گاهی اوقات یک شریک ممکن است تمایل ذاتی به زیر سوال بردن و شک در همه چیز داشته باشد.
  • گاهی این شک به خاطر ترس از دست دادن طرف مقابل باشد. در این صورت روی به کنترل گری می آوریم که به رابطه آسیب زیادی می زند.
  • شک و تردید می تواند ناشی از تجربیات گذشته باشد.
  • ممکن است شما  در دوران کودکی خود شاهد یک ازدواج ناموفق یا حتی خیانت بوده  باشید و این موضوع می تواند در دوران رشد شخصیت شما تأثیر بگذارد . حتی اگر قبلاً در یک رابطه اشتباه  بوده اید، برخی از ویژگی های شخصیتی شریک زندگی شما می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد .
  • یادگیری پذیرش و قدردانی از خوبی ها می تواند به مقابله با چنین احساس تردید کمک کند و در واقع آن را مفیدتر کند .
  • راه حل مقابله با چنین وضعیتی و رفع این گونه تردیدها قبل ازخراب شدن رابطه این است که دقیقاً بدانید ترس همسرتان چیست و سپس بر اساس آن نیازهای او را برآورده کنید.
  • گاهی اوقات شک و تردید هایی که وجود دارد نشات گرفته از رفتار ها و مشکلات خود فرد است .
  • ممکن است همسرتان به همان چیزی شک کند که در خودش می بیند .
  • چنین تردیدهایی در رابطه ،  زندگی با چنین شخصی را بسیار دشوار می کند که دائماً شما را تحت فشار قرار می دهد ،  شما را به خاطر کارهایی که انجام نداده اید سرزنش می کند و می تواند کاملاً زندگی شما را کنترل کند.
  • گاهی تعارضات شخصیتی طرف مقابلتان شما را آزار می دهد.

 شک به همسر می تواند به خاطر تلقینات اطرافیان نیز باشد

وقتی اطرافیان شما زیاد از خیانتهای مرد و زن صحبت می کنند کم کم به شما القاء می کنند که ممکن است مورد خیانت قرار بگیرید و در این صورت شک و تردید شما افزایش می یاید.

چگونه در یک رابطه بر شک غلبه کنیم

اکنون که برخی از دلایل آشکار شک در رابطه را می دانیم ،  در زیر نکاتی برای غلبه بر این شک ها در رابطه ارائه شده است:

شبهات را باید به جای در دل پروراندن ، باید مطرح کرد

بهترین راه برای غلبه بر هر نوع شک و تردید در یک رابطه ،  صحبت کردن در مورد آن است . هر گونه شک ،  ترس ، سوء تفاهم  و ناامنی  را اگر  بتوانید در میان بگذارید ، به نحوی از بین می روند که انگار هیچ وقت وجو نداشته اند .

شک سالم به همسر و تردید را باید از بدبینی جدا کرد

گاهی اوقات ما تردیدهای رابطه خود را با تعصبات و بدبینی اشتباه می گیریم . ما باید بتوانیم تفاوت میان آن دو را درک کنیم .

گاهی نشانه هایی در رابطه می بینید که ممکن است شک درستی باشد و نیاز است در مورد آن صحبت کنید ولی گاهی بی دلیل شما بدبینی دارید. در حالت بدبینی شما اذیت می شوید و به رابطه آسیب می رسانید.

اجازه ندهید شک به همسر و تردید رابطه شما را خراب کند.

شک و تردید حرفه ای در محیط کار می تواند سالم باشد اما در زندگی خصوصی شما هرگز.  شک و تردید در رابطه می تواند پیوند شما را خراب کند.

زیر سوال بردن ، شک کردن ، ایجاد ترس و ناامنی بر شریک زندگی‌تان ، همگی از ویژگی‌های فردی هستند که دارای طرز فکری تخریب کننده اند.

بنابراین، چگونه می توان از شک در یک رابطه جلوگیری کرد؟

بهتر است قبل از اینکه رابطه خود را با یکی از عزیزانتان از بین ببرید، مثبت اندیش بودن را تمرین کنید ،  به دنبال درمان باشید یا مدیتیشن کنید تا ذهنیت منفی خود را تغییر دهید و خود را از نگه داشتن افکار منفی رها کنید .

در مجموع، هر زوجی باید درک درستی داشته باشد که شک و تردید رابطه را از بین ببرد .

و حتی اگر متوجه شوند که به هر جنبه ای از رابطه خود شک دارند ، باید به راحتی در مورد آن صحبت کنند تا آن را از بین ببرند بدون اینکه بگذارنداین شک ها در دلشان بماند  و در چیزهای  بزرگتر ظاهر شود.

برخورد با همسر شکاک

وقتی همسر شما دچار شک شده است باید با مهارت با او برخورد کنید. یک دفعه با او برخورد نکنید. شاید در درونش ترس یا چیزی او را آزار می دهد. اگر برخورد بد کنید این آزار درونی بیشتر می شود.

بر این اساس گام های زیر را بردارید:

با همسرتان حرف بزنید

بدبینی زندگی را نابود می کند، بنابراین با همسرتان صحبت کنید و نگرانی های او را بشناسید.

شاید او طبق شواهدی دچار شک به شما شده است، بنابراین گفتگو کردن بسیار بهتر از قهر کردن یا دعوا کردن است. از او دلایلش را بشنوید و سعی در رفع آنها کنید.

خط قرمزها را رعایت کنید

حساسیت‌های همسرتان را شناخته‌اید و موقعیت‌های تردید و بدبینی او را بررسی کرده‌اید. سعی کنید تا حد امکان به این موقعیت‌ها نزدیک نشوید. اگر او در مورد تماس‌های تلفنی و پیامکی شما با همکار جنس مخالفتان مشکوک است، سعی کنید این تماس‌ها را قطع کنید یا آنها را در حضور او و در کمال شفافیت و رعایت اصول روابط کاری و رسمی انجام دهید

دروغ نگویید و شفاف توضیح دهید

بدبینی او را با دروغ‌های جزئی و توضیح‌های مبهم تحریک نکنید. اگر به او گفته‌اید که به منزل مادرتان می‌روید، در منزل مادرتان حاضر شوید و جای دیگری نروید. اگر مشکلی پیش آمده است و به قرارتان با مادرتان نمی‌رسید، همسرتان را در جریان قرار دهید. اگر قرار است ساعت ۶ عصر به خانه بیایید، برنامه را طوری تنظیم کنید که رأس ساعت در خانه حاضر شوید.

با او حرف بزنید

احتمالاً سوءتفاهماتی بین شما شکل گرفته است. سعی کنید با توضیح شفاف و شواهد قانع‌کننده، تردیدهای او را رفع کنید. به او اطمینان بدهید که از زندگی در کنار او لذت می‌برید. در این مکالمه انگشت اتهام را کاملاً به سمت او نگیرید. از او بخواهید که هر دو روی این مشکل کار کنید.

عشقتان را به همسرتان نشان دهید

ابراز عشق و اطمینان دادن به همسرتان می‌تواند او را از شر بدبینی خلاص کند و به زندگی دلگرم کند. برای یک فرد شکاک، ابراز کلامی بیشتر از رفتارهای غیرملموس اهمیت دارد. اگر در مورد ابراز عشق و بیان کلامی مهارت ندارید، از یک مشاور کمک بگیرید.