۰ نفر

با این نشانه ها دیگه نمی شود رابطه عاشقانه را مدیریت کرد

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۴:۳۱
کد خبر: 665224
با این نشانه ها دیگه نمی شود رابطه عاشقانه را مدیریت کرد

اختیارات را در رابطه ممکن است هر کسی از دست بدهد. این اتفاق به دلیل است که زوجین بیس از حد برای هم وقت می گذارند. رابطه باعث پیشرفت می شود اما به شرطی که افراد بتوانند به درستی از آن استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  روابط همیشه آن گونه که ما می خواهیم پیش نمی رود. گاهی اوقات روابط به خاطر دخالت های بی جا از سوی والدین یا دوستان دچار مشکل می شود. طبیعتاً شخصی که دریک رابطه آسیب بیشتری داده باشد سخت تر اعتماد خود را به دست می آورد. این عدم اعتماد به گونه ای است که آن شخص برای برقراری رابطه مجدد دچار مشکل خواهد شد. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود.

جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که ممکن است اختیارات را در رابطه از دست بدهید چگونه است

آسیب های مختلف اختیارات را در رابطه از ما می گیرد

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که ممکن است اختیارات را در رابطه از دست بدهید، صحبت کنیم.


در این زمینه بخوانید؛

چیکار کنم همسرم عاشقم بشه و عاشقم بمونه؟

چجوری میشه از شوهر خسیس پول گرفت؟

مردان ایرانی از این رفتار زنان متنفرند


 

اعتماد، اختیارات را در رابطه اساسی می کند

عشق زناشویی

اعتماد برای همه روابط ما اساسی است. شما باید به دوستان و خانواده خود اعتماد کنید تا از شما حمایت کنند. حتی به زندگی شما اهمیت دهند و از نظر عاطفی در برابر شما کمک کننده باشند. شما باید به همکاران خود اعتماد کنید تا کارشان را انجام دهند و شما را در پشت صحنه خراب نکنند. شما باید هر روز به ده ها غریبه اعتماد کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مبارزه با اعتماد کردن می تواند عمیقاً چالش برانگیز باشد. برای برخی از افراد، این یک موضوع جدی است، جایی که آن ها به سختی می توانند صحبت کنند. حتی ممکن است فعالانه در برابر افرادی که سعی در شناخت آن ها دارند مقاومت کنند. برخی از افراد با پرورش و رشد روابط دست و پنجه نرم می کنند و تمایل دارند از دوستی ها عقب نشینی کنند. هر قدر که ظاهر شود، ممکن است همان مبنا را داشته باشد، مشکل در باور دیگران، آن چه می گویند و اگر برایشان مهم است.

کمک به کسی که دوباره می خواهد اطمینان کند می تواند بسیار دشوار باشد. برای این که اختیارات را در رابطه یاد بگیرید، باید در معرض تجربیات جدید باشید. شما باید باور داشته باشید که طرف مقابل می داند چه کاری انجام می دهد و به نیت او اعتماد کنید. وقتی اعتماد چیزی است که باید یاد بگیرید، چگونه شروع می کنید؟ این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که مسائل مربوط به اعتماد چگونه به نظر می‌رسند. یا از کجا می‌آیند، و برخی نکات و دستورالعمل‌های کلی برای کمک به افراد برای غلبه بر آن ها را به شما می گوید.

داشتن مشکلات اعتماد اختیارات را در رابطه چگونه می کند؟

آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که بگوید کمی OCD دارد؟ این می تواند برای درک این نکته مفید باشد که دوست شما روی چیزهای کوچک خاصی متمرکز است. اما تفاوت بین آن چه که آن ها تجربه می کنند و OCD بالینی بسیار زیاد است. استفاده از این اصطلاح مشکلی نیست، اما درک تفاوت مهم است. با این حال، خط مسائل مربوط به اعتماد کمی مبهم‌تر است. این امکان وجود دارد که یک درمانگر یا روانشناس حرفه ای تصمیم بگیرد که شما با مشکلات اعتماد شدیدی دست و پنجه نرم می کنید. این توانایی شما را برای عملکرد محدود می کند.

معنای داشتن مسائل مربوط به اعتماد می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. شما می توانید با انواع خاصی از روابط یا حتی انواع خاصی از افراد، مشکلات اعتماد داشته باشید. در تمام این انواع، مفاهیم ارتباطی وجود دارد.

زناشویی

مسائل مربوط به اختیارات را در رابطه چگونه ایجاد می کنید؟

همه ما در مقطعی با اعتماد یا درد ناشی از عدم صداقت، شاید حتی خیانت دست و پنجه نرم کرده‌ایم. دروغ بخشی از زندگی روزمره است و آسیب های متفاوتی را وارد می کند. مشکلات اعتماد زمانی پدیدار می شوند که این آسیب یا شدید، مکرر، طولانی مدت یا هر ترکیبی از این سه باشد. عامل مهم آسیب جدی به ظرفیت یک فرد برای باور آن چه دیگران می گویند، این است که دیگران نیت خوب و قضاوت شما دارند.

آسیب هایی مانند این می تواند از منابع مختلف ناشی شود و از فردی به فرد دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد.

دوران کودکی

سال‌های اولیه ما منابع زیادی برای آسیب‌های روانی پایدار هستند. بزرگ شدن در خانواده ای که در آن خشم و ترس یک هنجار بودند، می تواند عمیقاً مضر باشد. داشتن والدینی که طلاق گرفته اند می تواند باعث ترس دائمی از رها شدن شود. البته، بزرگ شدن در یک خانه بدرفتار به احتمال زیاد باعث مشکلات اعتماد می شود. مسائل مربوط به اعتماد می تواند در خارج از خانه نیز ایجاد شود. بزرگ شدن در یک محله سخت یا خطرناک می تواند اعتماد به ایمنی حتی بیرون رفتن از درب ورودی را سخت کند. اگر جامعه اطراف شما به طور کلی مخاطره آمیز و ناپایدار به نظر می رسد، اعتماد به دیگران ممکن است سخت باشد.

روابط عاشقانه

زن زیبا ، زناشویی عشق

این که یک شریک عاشقانه به شما خیانت کند یکی از دردناک ترین تجربیات دنیاست. فرقی نمی کند که در این مورد احساس گناه می کردند یا نه. اگر همسری دارید که وارد یک رابطه عاشقانه می شود یا شریکی دارید که مرتباً در مورد چیزهای کوچک به شما دروغ می گوید، نتیجه یکسان است. شما در تلاش هستید که باور کنید شرکای عاشقانه دیگر به شما اهمیت می دهند.

چند نشانه که ممکن است اختیارات را در رابطه از دست بدهید

با توجه به توصیه های دوستیابی، وقتی یک رابطه جدید را شروع می کنید، همیشه وسوسه انگیز است که بخواهید تمام وقت خود را با فرد مهم جدید زندگی خود بگذرانید. چه به خاطر احساس تعهد یا هیجان باشد، بسیاری از مردم در نقطه ای قرار می گیرند که هویت آن‌ها به طور کامل توسط شرکایشان محو می شود. با این حال، مشاهده این روند دشوار است. خیلی آسان است که منزوی شوید و به خاطر رابطه خود شروع به عدم اختیارات را در رابطه خود کنید. گاهی فراموش خواهید کرد که به خودتان وفادار بمانید.

نکته

دلایل زیادی وجود دارد که چرا این چیزی است که می خواهید از آن اجتناب کنید. اگر با خودتان صادق نباشید، ممکن است متوجه شوید که از دوستان، خانواده، همکاران یا محل کارتان فاصله گرفته اید. از همه چیزهایی که شما را همان چیزی که هستید می سازد. دریافت توصیه های رابطه هرگز آسان نیست. اما باید در نظر داشته باشید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند و تا آنجا که می توانید به آن پایبند باشید.

در غیر این صورت، خطر نابودی حس خود و فشار بیش از حد به طرف مقابل را دارید. به برخی از نشانه‌های گویا که نشان می‌دهد اختیارات را در رابطه از دست می‌دهید، نگاهی بیندازید – و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید.

در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است خود را در یک رابطه از دست بدهید.

شما با مشکلات شریک زندگی‌تان طوری زندگی می‌کنید که انگار جزئی از خودشان هستید.

همدلی هرگز کیفیت بدی نیست. برعکس، این یکی از بهترین مواردی است که می توانید برای کمک به رشد یک رابطه پایدار داشته باشید. اما گاهی اوقات، همدلی می‌تواند خیلی سریع پیش برود، زیرا فراموش کردید که اختیارات را در رابطه خود نگه دارید. ممکن است احساس کنید که موظف هستید که وقتی آن‌ها این کار را می کنند رنج بکشید یا هر مشکلی را با خود به دوش بکشید.

نکته

شریک زندگی شما باید یاد بگیرد که چگونه شخصاً با مشکلات کنار بیاید. این وظیفه یا بار شما نیست که آن را بر دوش خود بگیرید. تنها کاری که انجام می دهید این است که استرس موجود شریک خود را بیشتر کنید. با آن‌ها همدردی کنید، اما مشکلات آن‌ها را از آن خود نکنید. این احتمالا بهترین و صادقانه ترین توصیه رابطه است.

مدام از خود می‌پرسید “چه می‌شد اگر”؟

زناشویی

این نوع تفکر نشانه ای است که شما بیش از حد روی رابطه خود سرمایه گذاری کردید. متوجه خواهید شد که دائماً از خود می‌پرسید اگر آنچه را که همسرتان می‌خواهد انجام ندهید، چه اتفاقی می‌افتد. شما می ترسید که یک قدم اشتباه ممکن است به رابطه پایان دهد. این نوع اضطراب دائمی تله خستگی و ترس است که نمی خواهید در آن بیفتید. هر توصیه دوستیابی به شما می گوید که سعی کنید به خود یادآوری کنید که چرا این شخص با شماست و چرا به شما گفته است که به شما اهمیت می دهد. به یاد داشته باشید که داشتن زندگی شخصی خیانت به رابطه شما نیست.

هنگامی ‌که اختیارات را در رابطه ندارید زمان تمرین خود را از دست می دهید.

زمان حضور در باشگاه یا دویدن معمولاً یکی از معدود مواقعی است که می توانید واقعاً با افکار خود خلوت کنید. اگر متوجه می‌شوید که در تمرینات برنامه روتین خود کم می‌کنید، به این معنی است که زمان کافی برای خود اختصاص نمی‌دهید. ایجاد بهانه برای نرفتن به باشگاه بسیار آسان است، و حتی راحت‌تر است که این بهانه‌ها را به شریک زندگی خود ربط دهید. این یک عادت سالم نیست، زیرا به خاطر چیزی که در نهایت به آن‌ها بستگی ندارد بلکه به شما بستگی دارد، از آنها رنجش می‌برید. عادات زندگی سالم خود را حفظ کنید، حتی اگر سخت باشد.

فرصت های تغییر دهنده زندگی را به خاطر آن‌ها رد می کنید.

در روابط، اغلب متوجه می شوید که تعادل مناسبی بین اولویت ها و سازش پیدا می کنید. اگر متوجه شدید که به طور نامتناسبی فرصت های بیشتری را نسبت به شریک زندگی تان رد می کنید، پس مشکلی  هست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نادیده گیری هر یک از این‌ها می تواند منجر به از آسیب به اختیارات را در رابطه و شخصیت واقعی شما شود. ممکن است نشان دهنده این باشد که شما آنقدر در رابطه خود غوطه ور هستید که فقط به عنوان بخشی دیگر از یک زوج شناخته می شوید. با شریک زندگی خود در مورد رویاها و جاه طلبی های خود برای یافتن راه حل صریح صحبت کنید. مطمئن شوید که با هم در یک مسیر هستید.