۰ نفر

دروغ گوها را چگونه بشناسیم؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبر: 665148
دروغ گوها را چگونه بشناسیم؟

اکثر مردم یا حدودا ۶۰٪ از مردم حداقل هر ده دقیقه یک بار در صحبت هایشان دروغ می گویند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اکثر مردم یا حدودا ۶۰٪ از مردم حداقل هر ده دقیقه یک بار در صحبت هایشان دروغ می گویند. بعضی از افراد تا سه بار در یک مکالمه کوتاه دروغ می گوید. وقتی شما یک دروغ می گویید، برای ادامه دادن به صحبت هایتان مجبور هستید بازهم دروغ بگویید.همه ما متوجه دروغ هایی که به ما میگویند، میشویم اما ذهن ما اجازه نمیدهد باور کنیم که کسی به ما دروغ می‌گوید .

ما برای شما نشانه هایی آورده ایم که درک این نشانه‌ها به شما کمک می‌کند تا دفعه بعد که با یک دروغگو مواجه شدید، او را بشناسید.

۱.سؤالات ساده بپرسید

با پرسیدن سؤالهای ساده، ما به طور شهودی متوجه می شویم که کسی دروغ می گوید یا خیر. وقتی سؤالات ساده میپرسید، اگر آن فرد دروغگو باشد حرف هایش ضد و نقیض است و شما میتوانید براحتی زبان بدن او را بخوانید.

ماموران پلیس، قبل از اینکه به سراغ سؤالات مربوط به پرونده بروند، ابتدا سوالات ساده ای مانند "برای امرار معاش چه کار می کنید؟" را میپرسند. آنها می توانند به سرعت تشخیص بدهند که چه زمانی رفتار فرد با حرف هایش ضد و نقیض است.

۲. چشم ها هم دروغ میگویند

اینکه کسی در تمام طول مکالماتش با شما ارتباط مستقیم چشمی دارد، دلیل نمیشود که دروغ نمیگوید.طبق تحقیقات، مشخص شد که هم دروغگوها و هم راستگوها در طول مکالمه تماس چشمی یکسانی برقرار میکنند.

اما فرق ارتباط چشمی آنها در این است که کسی که دروغ می‌گوید به احتمال زیاد در لحظات مهم در مکالمه یا تند تند پلک میزند و یا سرش را برمی‌گرداند. زیرا میخواهند فکر کنند تا دروغ بهتری بگویند.

۳. تلاش بیش از حد

یک دروغگو، سعی می کند شما را متقاعد کند که حرف هایش درست است. اگر کسی به دروغ گفتن عادت کرده باشد، احتمالاً می داند چگونه از کلمات برای متقاعد کردن یا پرت کردن حواس شما استفاده کند. اگر عباراتی مانند «اجازه بده حقیقت را به تو بگویم» یا«با تو صادق هستم» را از زبان فردی شنیدید که به شما دروغ گفته به احتمال زیاد بازهم میخواهد دروغ بگوید.

شما اغلب این حرف ها را ازکسی که خیانت کرده، میشنوید.

۴. فراموش کردن جزئیات

همه در دروغ گفتن حرفه ای نیستند. یکی از بهترین و شاید مطمئن‌ترین راه‌ها ، تعریف داستان ها و اتفاقاتی است که هیچ هماهنگی با هم ندارد. به عنوان مثال، او یک داستان را دو بار تعریف میکند، اما هر بار جزئیات را تغییرمی دهد زیرا جرئیات دروغ اول را فراموش کرده است.

۵. مضطرب شدن

این علامت در کودکان بیشتر است. هر زمان که یک کودک دروغ می گوید، مضطرب میشود . هرچه او ازعواقب کاری که کرده بیشتر بترسد، بیشترمضطرب میشود. او علائمی مثل عرق کردن، بی قراری، قورت دادن آب دهان، مالیدن پشت سر، اجتناب از برقراری تماس چشمی را نشان میدهد.