۰ نفر

۱۵ تا ویژگی که شما رو جذاب و دلربا می کنه / ویژگی شخصیت های آهنربایی

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۵:۱۲
کد خبر: 664540
۱۵ تا ویژگی که شما رو جذاب و دلربا می کنه / ویژگی شخصیت های آهنربایی

حتما شما هم در زندگیتان با افراد کاریزماتیک برخورد داشته‌اید. شاید دلتان بخواهد شما هم مثل یکی از همین افراد باشید. شما می‌توانید با داشتن بعضی از ویژگی‌های شخصیتی افراد بیشتری را به خود جذب کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  با داشتن ویژگی‌های شخصیتی آهن‌ربایی می‌توانید دایره‌ی اجتماعی خود را به‌راحتی گسترده‌تر کنید و با افراد بیشتری دوست شوید. علاوه بر این می‌توانید موقعیت‌های مدیریتی و رهبری را به دست بگیرید و اعتماد دیگران را به خود جلب کنید.

این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند به‌آسانی روی افراد اثر بگذارید و کاری کنید که دیگران خودشان را با ایده‌های شما وفق دهند. اگر شما هم می‌خواهید دیگران را به خود جذب کنید، مقاله‌ی درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ قرار است ۱۵ ویژگی شخصیتی که دیگران را مانند آهنربا به شما جذب می‌کنند معرفی کنیم. قبل از هر چیز شما را با شخصیت آهنربایی آشنا می‌کنیم. تا پایان مقاله در کنار ما بمانید.

شخصیت آهنربایی چیست؟

جذابیت و شخصیت آهنربایی همان چیزی است که توجه دیگران را به شما جلب می‌کند.

افراد کاریزماتیک که چنین ویژگی‌های شخصیتی را دارند، به‌راحتی با دیگران رابطه‌ی دوستی برقرار می‌کنند، چون خصوصیتشان باعث می‌شود دیگران به‌آسانی به آن‌ها جذب شوند. بعضی از افراد، کاریزماتیک به دنیا آمده‌اند، اما بیشتر افراد ویژگی‌های شخصیتی‌ لازم برای کاریزماتیک شدن را در خود پرورش می‌دهند.


در این زمینه بخوانید؛

از کجا بفهمم تصمیم درست گرفتم؟ / این چیزها، علامت درستی تصمیم شماست

چطور از دو دلی راحت بشم؟ + بهترین راه رهایی از شک و تردید و سردرگمی ها

مهمترین مهارت هایی که باید بلد باشیم


 

زن موفق

ویژگی‌های شخصیتی آهنربایی

اگر همه‌ی ویژگی‌های شخصیتی زیر را نداشتید، ناراحت و ناامید نشوید. زمانی که با این خصوصیات آشنا شدید، می‌توانید آن‌ها را در خود تقویت کنید. برای ایجاد شخصیت آهنربایی باید تبدیل به فردی شوید که دیگران می‌توانند به‌راحتی به او تکیه و اعتماد کنند. باید تبدیل به دوستی شوید که همه تمایل دارند چنین فردی را در زندگیشان داشته باشند.

باید سعی کنید دنیا را تبدیل به مکان بهتری برای زندگی کردن کنید. توجه داشته باشید که هیچ‌وقت دیر نیست. از همین امروز سعی کنید ویژگی‌های شخصیتی زیر را در خود تقویت کنید. در ادامه ویژگی‌های شخصیتی آهنربایی آورده شده‌اند. به احتمال زیاد بتوانید یک یا چند نمونه از ویژگی‌های اخلاقی زیر را در خود پیدا کنید.

۱. نشان دادن خود واقعی به همه

شغل

ویژگی‌های شخصیتی آهنربایی فیک و غیرواقعی نیستند. افرادی که این ویژگی‌ها را دارند، برای اینکه به شما نزدیک‌تر شوند یا به مقصود خود برسند، به شما ابراز علاقه نمی‌کنند. هیچ کدام از کارهای این افراد فیک نیست. به همین دلیل است که آشنایان و اعضای خانواده‌ی این افراد می‌توانند به‌راحتی به آن‌ها تکیه کنند.

افرادی که ویژگی‌های شخصیتی آهنربایی دارند، خود را همان‌طور که هستند نشان می‌دهند و تظاهر نمی‌کنند که فرد دیگری هستند. آن‌ها همیشه به دیگران خود واقعیشان را نشان می‌دهند و از این موضوع هیچ ترسی ندارند.

آن‌ها حتی دیگران را هم تشویق می‌کنند که این کار را بکنند. بعضی از افراد برای اینکه توجه دیگران را به خود جلب کنند، همان‌طور رفتار می‌کنند که دیگران از آن‌ها انتظار دارند، اما افراد کاریزماتیک هیچ‌وقت این‌گونه رفتار نمی‌کنند.

۲. اعتماد به نفس بالا

افراد کاریزماتیک درباره‌ی خودشان خیال‌پردازی نمی‌کنند و ارزش واقعی خودشان را می‌دانند. این افراد با کسانی که قدرشان را نمی‌دانند، رفت‌وآمد نمی‌کنند. افرادی که شخصیت آهنربایی دارند، به‌طور کامل از نقاط قوت و نقاط ضعف خود آگاه هستند. این افراد از صحبت کردن درباره‌ی نقاط ضعف خود هیچ ترسی ندارند.

اعتماد به نفس

چنین افرادی با آگاهی از نقاط ضعف خود سعی می‌کنند آن‌ها را برطرف کرده و نقاط قوت خود را بیشتر کنند. افراد کاریزماتیک از شکست خوردن هیچ ترسی ندارند و اجازه نمی‌دهند ترس از شکست مانع پیشرفت آن‌ها شود. این افراد برنامه‌ریزی دقیقی دارند و طبق برنامه کار را شروع می‌کنند، بدون اینکه از شکست خوردن بترسند.

۳. حس شوخ‌طبعی

همه‌ی ما به‌صورت ناخودآگاه به افراد شوخ‌طبع جذب می‌شویم. افراد کاریزماتیک بدون اینکه به دیگران توهین کنند یا کسی را تحقیر کنند، همیشه اطرافیان خود را می‌خندانند.

آن‌ها برای خنداندن دیگران هیچ‌وقت کسی را قربانی نمی‌کنند. با این افراد که رفت‌وآمد کنید، خنده از لبانتان برداشته نمی‌شود. آن‌ها با حس شوخ‌طبعی خود باعث می‌شوند اطرافیانشان احساس راحتی کنند و معذب نباشند.

۴. تخیل آزاد

خلاق بودن و فکر کردن به ایده‌های نوین ویژگی رایج افراد کاریزماتیک به شمار می‌رود. این افراد همیشه ایده‌های جدیدی را در سر دارند و برای برطرف کردن یک مشکل، راه‌حل‌های متفاوتی را به کار می‌گیرند. این افراد از امتحان کردن روش‌های جدید (و البته معقول!) ترس ندارند. آن‌ها هر زمان که لازم باشد، از تخیلات خود استفاده می‌کنند.

این افراد می‌توانند روش‌های خلاقانه‌ای را برای حل مشکلات پیدا کنند؛ روش‌هایی که به ذهن کمتر کسی می‌رسند. چنین افرادی در این زمینه از دیگران هم کمک می‌گیرند، ایده‌های دیگران را بررسی می‌کنند و بهترین ایده‌ها را به کار می‌گیرند.

۵. مثبت‌اندیشی سالم

همیشه و همه جا شنیده‌ایم که باید مثبت‌اندیش باشیم و این طرز فکر می‌تواند برای سلامت روان ما بسیار مفید باشد. موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده است این است که مثبت‌اندیشی تحت هر شرایطی درست نیست و مثبت‌‌گرایی گاهی اوقات می‌تواند سمی شود. اگر می‌خواهید با مثبت‌گرایی سمی بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله‌ مثبت‌گرایی سمی چیست و چرا خطرناک است؟ را مطالعه کنید.

افرادی که ویژگی شخصیتی آهنربایی دارند، مثبت‌اندیش هستند، اما نه همیشه. این افراد واقع‌گرا هستند و زمانی که اوضاع خیلی بد است، خوشان را قانع نمی‌کنند که همه چیز خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد. بعضی از افراد آن‌قدر در مثبت‌اندیشی زیاده‌روی می‌کنند که دیگر به نکات منفی هیچ توجهی نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند به‌طرز قابل‌توجهی مانع از پیشرفت و تلاش برای بهتر کردن شرایط شود.

باید تا جایی که می‌توانید و شرایط اجازه می‌دهد مثبت فکر کنید، اما زمانی ‌که مشکلی پیش می‌آید و اوضاع مساعد نیست، به جای اینکه دست روی دست بگذارید و به مثبت‌اندیشی بیهوده‌ی خود ادامه دهید، به فکر راهکاری برای بهبود شرایط و رفع مشکلات موجود باشید.

۶. سرشار از انرژی بودن

خوشحالی رضایت از زندگی

افرادی که ویژگی شخصیتی آهنربایی دارند، انرژی خیلی زیادی دارند. انرژی آن‌ها آن‌قدر زیاد است که حتی به اطرافیانشان هم سرایت می‌کند. انرژی مثبت این افراد همان‌ چیزی است که برای داشتن یک زندگی خوب به آن نیاز دارید.

افراد کاریزماتیک انرژی خود را صرف کمک به دیگران، یاد گرفتن مهارت‌های جدید و کاربردی و انجام کارهایی می‌کنند که زندگی خود و دیگران را بهتر می‌کنند.

۷. شنونده‌ی فعال بودن

کسانی که ویژگی‌های شخصیتی آهنربایی دارند، خودشان را به گوش‌ کردن فعالانه متعهد کرده‌اند. به همین دلیل است که زمانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، سر تا پا گوش می‌شوند و با دقت به حرف‌های شما گوش می‌دهند. آن‌ها به حرف‌هایتان گوش می‌کنند تا متوجه مقصود شما شوند؛ نه اینکه منتظر شوند تا نوبتشان برسد و با شما بحث و جدل کنند.

این افراد به‌عنوان یک شنونده‌ی فعال افرادی را که دوست دارند دیگران به حرف‌هایشان بادقت گوش دهند را جذب خود می‌کنند. آن‌ها حتی به دیگران هم کمک می‌کنند تبدیل به یک شنونده‌ی فعال شوند. این افراد دلسوز دیگران هستند و با آن‌ها همدردی می‌کنند.

۸. همدلی با دیگران

افرادی که شخصیت آهنربایی دارند، با دیگران همدردی کرده با آن‌ها با مهربانی و شفقت برخورد می‌کنند. آن‌ها به حرف‌های دیگران گوش می‌دهند و تا جایی که بتوانند به دیگران کمک می‌کنند. این افراد زمانی که دیگران اوضاع سختی دارند، آن‌ها را ترک نمی‌کنند و فقط رفیق خوشی‌ها نیستند، بلکه در درد آشنایان و دوستان خود شریک می‌شوند و آن‌ها را دلداری می‌دهند.

۹. خوش‌صحبت بودن

کسانی که شخصیتی آهنربایی دارند، می‌دانند چه بگویند و چطور صحبت کنند. البته این بدین معنی نیست که آن‌ها در صحبت کردن هیچ ایرادی ندارند. در صحبت‌های این افراد هم مثل دیگران گاهی اوقات اشکالاتی وجود دارد.

کاری که این افراد می‌کنند این است که تمام تلاش خود را می‌کنند ایراداتشان را برطرف کنند. آن‌ها از صمیم قلب حرف می‌زنند و حرف‌هایشان بوی صداقت می‌دهند.

۱۰‌. داشتن اطلاعات زیاد

افرادی که شخصیت آهنربایی دارند، درباره‌ی مسائل مختلف اطلاعات زیادی دارند و تقریبا از هر چیزی سر در می‌آورند. این افراد از هیچ تلاشی برای یادگیری دریغ نمی‌کنند و همیشه و همه جا در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند درباره‌ی خودشان و دیگران اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

تمایل به یادگیری جزء جدانشدنی شخصیت چنین افرادی محسوب می‌شود. افراد دارای شخصیت آهنربایی زمانی که به کاری علاقمند می‌شوند، شروع به یادگیری مهارت‌های مربوط به آن می‌کنند و از مهارتی ‌که آموخته‌اند، در مسیر درست استفاده می‌کنند.

۱۱. باملاحظه بودن

همه‌ی ما دوست داریم با افراد باملاحظه رفت‌وآمد کنیم. کسانی که دارای شخصیت آهنربایی هستند، همیشه به فکر دیگران هستند و هیچ‌وقت به خاطر خودشان موقعیت دیگران را به خطر نمیندازند. این افراد همیشه هنگام صحبت کردن محتاط هستند و به کارهایی که انجام می‌دهند حسابی دقت می‌کنند.

تمام کارهای چنین افرادی حساب شده است. این افراد می‌دانند حرف‌هایی که می‌زنند و کارهایی ‌که می‌کنند می‌توانند به‌شدت روی دیگران اثر بگذارند. این افراد هیچ‌وقت دیگران را از عمد ناراحت نمی‌کنند، اما اگر اشتباهی در حق دیگران کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن عذرخواهی کرده و تلاش می‌کنند اشتباه خود را جبران کنند.

موفقیت جذابیت

۱۲. الهام بخشیدن به دیگران

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از وقت گذارندن با افراد الهام‌بخش و کاریزماتیک دیدگاهتان به زندگی تغییر کرده‌ است و سرشار از انرژی مثبت شده‌اید. افراد دارای شخصیت کاریزماتیک ویژگی‌های مثبت دیگران را پیدا کرده و به آن‌ها کمک می‌کنند این ویژگی‌ها را تقویت کنند.

از آنجایی که این افراد بسیار جذاب هستند، دیگران سعی می‌کنند رفتارهای آن‌ها را تقلید کنند که این یک اتفاق خیلی خوب است. البته آن‌ها دیگران را مجبور به این کار نمی‌کنند. دیگران زمانی که افراد کاریزماتیک را می‌بینند، تمام تلاششان را می‌کنند مثل آن‌‌ها شوند و دیگران را به خود جذب کنند.

۱۳. کنجکاوی ذاتی

کسانی که شخصیت آهنربایی دارند، باعث می‌شوند احساس کنید جذاب‌ترین فرد روی زمین هستید. آن‌ها شما را گول نمی‌زنند که این‌گونه فکر کنید، بلکه تنها کاری که می‌کنند این است که با دقت تمام به حرف‌های شما گوش می‌دهند و باعث می‌شوند به این نتیجه برسید که حرف‌هایتان اهمیت دارند.

افراد کاریزماتیک درباره‌ی دیگران کنجکاو هستند و دوست دارند درباره‌ی اطرافیانشان اطلاعات بیشتری پیدا ‌کنند. آن‌ها به شما این احساس را می‌دهند که داستان زندگیتان اهمیت دارد و مثل تک‌تک انسان‌های روی زمین مهم هستید. هیچ‌کس از رفت‌وآمد با چنین اشخاصی بدش نمی‌آید.

۱۴. صادق بودن

صداقت بخش جدانشدنی شخصیت آهنربایی به شمار می‌رود. افرادی که دارای چنین شخصیتی هستند، نیازی ندارند دروغ بگویند و دروغ گفتن را بیهوده می‌دانند. آن‌ها به ارزش صداقت پی‌برده‌اند و می‌دانند که صداقت بهتر از هر چیزی است. این افراد هیچ‌‌وقت برای اینکه دیگران را به خود جذب کنند، دروغ نمی‌گویند.

شخصیت چنین افرادی آن‌قدر مثبت و گیرا است که دیگران به‌صورت خودکار به آن‌ها جذب می‌شوند. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، آن‌ها تظاهر نمی‌کنند فلان ویژگی را دارند و همیشه خود واقعیشان را به دیگران نشان می‌دهند.

آن‌ها برای حفظ موقعیت خود‌ یا خوشامد دیگران احساسات واقعیشان را مخفی نمی‌کنند. زمانی که از این افراد نظرشان را می‌پرسید، جز حقیقت هیچ چیز نمی‌شنوید.

۱۵. متعهد بودن به رشد فردی

زنان موفق

کسی که شخصیت آهنربایی دارد، همیشه به دنبال روشی است که تبدیل به فرد بهتری شود و کارهای بهتری انجام دهد. چنین افرادی از هر فرصتی که در اختیار دارند، برای رشد و پیشرفت استفاده می‌کنند.

همه‌ی‌ ما نقاط ضعفی داریم. این موضوع درباره‌ی افراد دارای شخصیت آهنربایی استثناء نیست. فرق این افراد با دیگران این است که نقاط ضعف خود را انکار نمی‌کنند، بلکه تلاش می‌کنند بهترین‌ راه‌ها را برای رفع و بهبود آن‌ها پیدا کنند.

چطور شخصیت آهنربایی را در خود ایجاد کنیم؟

نمی‌خواهیم به شما دروغ بگوییم؛ برای اینکه ویژگی‌های شخصیتی خود را به ویژگی‌های افراد کاریزماتیک نزدیک کنید، باید خیلی تلاش کنید. این کار یک شبه انجام نمی‌شود. برای اینکه چنین شخصیتی پیدا کنید، باید به جست‌وجوی کلید خوشحالی و سلامتی بپردازید. برای ایجاد شخصیت آهنربایی به نکات زیر توجه کنید.

توانایی‌ها و مهارت‌های خود را واقع‌گرایانه شناسایی کنید و دست از تحقیر کردن خود بردارید.

صادق باشید و دروغگویی را کنار بگذارید.

به‌طور مرتب تمرینات مدیتیشن را انجام دهید و به دنبال روش‌هایی برای لذت بردن از تنها بودن باشید.

از یک فرد متخصص برای رشد و پیشرفت در زندگی کمک بگیرید.

کلام آخر

همه‌ی ما در طول زندگیمان با افرادی ارتباط داشته‌ایم که به‌خاطر خصوصیات اخلاقی مثبتی که داشته‌اند، به‌ آن‌ها جذب شده‌ایم. ویژگی‌های شخصیتی آهنربایی ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند دیگران مثل آهنربا به شما جذب شوند.

از جمله ویژگی‌های شخصیتی آهنربایی می‌توانیم به صادق و قابل‌اعتماد بودن، کنجکاوی ذاتی، الهام بخشیدن به دیگران، تلاش برای رشد و پیشرفت، با دقت گوش دادن به حرف‌های دیگران و… اشاره کنیم. در بخش کامنت‌ها به ما و مخاطبان دیگر بگویید که چند مورد از ویژگی‌های شخصیتی ذکر شده در این مقاله در شما وجود داشتند؟ آیا خودتان را یک فرد کاریزماتیک می‌دانید؟