۰ نفر

جشن گرفتن موفقیت ها؛ کاری بیهوده یا انگیزشی؟

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۴:۲۲
کد خبر: 664390
جشن گرفتن موفقیت ها؛ کاری بیهوده یا انگیزشی؟

آیا به دنبال روش هایی برای ایجاد انگیزه ، اشتیاق یا رضایت بیشتر در زندگی هستید؟ جشن گرفتن پیروزی های کوچک با تقویت انرژی شما می تواند به این عوامل کمک کند.

"موفقیت کوچک" چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ابتدا ، بیایید تعیین کنیم که "موفقیت کوچک" چیست.هر چیزی که شما به دست می آورید در حالی که با اهدافتان همسو است،پیروزی کوچک تلقی می شود.پیروزی های کوچک می تواند به کار ، روابط شخصی یا شغلی ، تغییر عادت و اساساً همه ی جنبه های زندگی مربوط باشد. دستیابی به موفقیت های کوچک آسان است ، خصوصاً اگر خود انتقادی و کمال گرایی از ویژگی های شما باشد.

به عنوان مثال فرض کنید قصد دارید در مورد دیگران کمتر قضاوت کنید. یک پیروزی کوچک ممکن است این باشد که به افکارتان توجه کنید و جلوی خودتان را بگیرید تا کمتر دیگران را قضاوت کنید.

فرض کنید کسی کلمه ای را اشتباه تلقظ می کند.می توانید اینگونه فکر کنید که چرا همه باید کلمات را به یک شکل تلفظ کنند. شاید شما هستید که اشتباه تلفظ می کنید؟ این آگاهی است. و آگاهی کلید تغییرات موفقیت آمیز در زندگی است.

چرا موفقیت های کوچک؟

چرا به جای جشن گرفتن پیروزی های کوچک ، منتظر نمانید که پیروزی های بزرگ را جشن بگیرید؟

شادی موفقیت

تصور کنید که زنگ خانه به صدا در می آید و شما به آن پاسخ می دهید. فردی با صدای بلند فریاد می زند ، "تبریک می گویم! شما  3 میلیون دلار برنده شده اید! " . چه احساسی خواهید داشت ؟

مطمئناً ، با این مبلغ پول ، نه تنها احساس انگیزه و اشتیاق خواهید کرد ، بلکه احساس خوشبختی و رضایت همیشگی خواهید داشت . طبق تحقیقات انجام شده ، افرادی که مبالغ زیادی را به دست می آورند از کیفیت زندگی خود رضایت بیشتری دارند. اما با این حال ، شادی روزمره ی آن ها ،بیش از دیگران نیست.

خوشبختی فقط یکی از ده ها دلیلی است که می توانید آن را جشن بگیرید.

دلیل مهم آدمهای معروف برای جشن گرفتن موفقیت هاشون

1.انرژی

2. رشد شخصی یا شغلی

3.عشق

4.خوشبختی

1.انرژی

وقتی انرژی تان کم است ، انجام هر کاری ممکن است چالش برانگیز باشد. بدون انرژی ، قابل درک است که به جای دویدن روی تردمیل ترجیح دهید که بخوابید. هنگامی که پیروزی های کوچک خود را جشن می گیرید ، انرژی کمی به خود می دهید که به مرور زمان این انرژی ها جمع شده و بیشتر می شود.

همین حالا امتحان کنید. به چیز کوچکی فکر کنید که امروز به دست آوردید. شاید شما زباله ها را بیرون برده اید در حالی که هوا خیلی سرد بوده و بسیار خسته بودید و نمی خواستید این کار را انجام دهید. به خود بگویید : "من به تو افتخار می کنم که در آن شرایط آب و هوایی وحشتناک برای تمیز نگه داشتن خانه این کار را انجام دادی."

یا شاید بهتر باشد برای جایزه خودتان را به یک فنجان قهوه برای عصرانه دعوت کنید. چه احساسی دارد وقتی که به خودتان تبریک می گویید؟ وقتی به این پیروزی کوچک اشاره می کنید ، چه چیزی در شما تغییر می کند؟

با گذشت زمان ، خواهید دید که جشن گرفتن بردهای کوچک باعث افزایش انرژی در شما می شود. اگرچه احتمالاً هنوز از بیرون بردن زباله متنفر خواهید بود ، اما حداقل انرژی لازم برای انجام این کار را دارید.

هنگامی که انرژی شما بیشتر شود ، ممکن است برای انجام همه ی کارهای کوچک و بزرگ خود انگیزه ی بیشتری داشته باشید. این به یک چرخه ی فیدبک مثبت تبدیل می شود. شما به چیزی دست می یابید ، جشن می گیرید ، انرژی خود را برای رسیدن به کارها افزایش می دهید و دوباره این چرخه را تکرار می کنید. جشن گرفتن پیروزی های کوچک ،شما را در رسیدن به پیروزی های بزرگتر نیز هدایت می کند.

برعکس آن هم  صدق می کند. وقتی کارهای کوچک را به سرانجام نمی رسانید ، انجام دادن کارهای بزرگ بسیار چالش برانگیزتر خواهد بود.

با جشن گرفتن،در تمام مسیر انرژی لازم برای ادامه ی راه را خواهید داشت.

2. رشد شخصی یا شغلی

قدردانی از بردهای کوچک به شما کمک می کند تا میزان پیشرفت خود را پیگیری کنید. این امر به ویژه هنگامی که می خواهید عادت جدید یا تغییری در سبک زندگی خود ایجاد کنید، بسیار مفید است.

تغییرات رفتاری می تواند از بزرگترین چالشهایی باشد که با آن مواجه می شویم و در مسیر رشد و پیشرفت شخصی یا شغلی بسیار مفید است. باید مراقب باشیم که در تله ی"همه یا هیچ " نیفتیم.

برای مثال ، بسیاری از مردم اگر در اولین تلاش  نتوانند به تغییر رفتاری - مانند ترک سیگار - دست یابند ، ممکن است کلاً منصرف شوند.

تقویت مثبت از طریق جشن گرفتن پیروزی های کوچک به شما کمک می کند تا بعد از استراحت موقت ، به مسیر برگردید. "امروز فقط 3 نخ سیگار کشیدم" شاید همان پیروزی کوچکی باشد که شما را به  عدد 2 در روز بعد برساند.

رشد و پیشرفت جزیی از مراحل زندگی است و این فرایند نیاز به استفاده از ابزار مناسب دارد. جشن گرفتن بردهای کوچک ابزاری است که می توانید از آن برای موفقیت در زمینه ی رشد شخصی یا شغلی خود استفاده کنید.

3. دوست داشتن خود

می گویند تحصیلات مهمترین سرمایه گذاری است که می توانید انجام دهید. تصور کنید که امتحان دارید اما با سرزنش کردن خودتان باعث می شوید که در امتحان اضطراب داشته باشید. مهم نیست که چقدر پول برای تحصیل تان هزینه کرده اید، اگر خودتان را دوست نداشته باشید ، هرگز فارغ التحصیل نخواهید شد.

بنابراین ، دوست داشتن  خود سرمایه ی نهایی است که هر فردی می تواند آن را داشته باشد. شما تنها کسی هستید که تمام زندگی خود را می دانید. وقتی خود را بدون قید و شرط دوست داشته باشید ، قادر خواهید بود از هر مانعی در زندگی عبور کنید. جشن گرفتن پیروزی های کوچک یکی از راه های اهمیت دادن به خود است.

افراد هنگام ازدواج چه کار می کنند؟ جشن می گیرند! در روزهای تولد چه کاری انجام می دهید تا به کسی نشان دهید که از تولد او خوشحال هستید؟ جشن می گیرید! چرا جشن می گیریم؟ زیرا جشن ها عشق ما به دیگران را نشان می دهند. بنابراین ، هنگامی که به طور دایم پیروزی های کوچک را جشن می گیرید ، عشقی را که نسبت به خودتان دارید تأیید می کنید.

جشن گرفتن پیروزی های کوچک راهی قدرتمند برای اثبات این نکته است که شما  چقدر شگفت انگیز هستید. این به شما کمک می کند بیشتر به نگرش مثبت خود متکی باشید. به جای اینکه به دنیای بیرون نگاه کنید تا دیگران بگویند نظرشان درباره ی شما چیست. دیگر منتظر نمانید تا افراد دیگر به شما بگویند چقدر فوق العاده و با ارزش هستید.برای شاد بودن احتیاجی به تایید دیگران ندارید .تنها کافیست شروع به تصدیق همه موفقیت های کوچک خود کنید!

به عنوان یک مزیت جانبی ، ثابت شده که دوست داشتن خود، منجر به ایجاد روابط بهتر با دیگران می شود. وقتی خود را دوست داشته باشید ،می توانید دیگران را نیز دوست بدارید.

"آیا این فقط خودشیفتگی  نیست؟" .نه. این به دیگران نشان می دهد که شما چیزهای کوچکی  که در زندگی تان به خوبی پیش می رود را می بینید .و این بدان معنی است که شما قادر به دیدن چیزهای کوچکی که در رابطه یا زندگی دیگران به خوبی پیش می رود،هستید. دیدن اینکه شما پیروزی های خود را جشن می گیرید می تواند باعث شود دیگران هم پیروزی های کوچکشان را جشن بگیرند. و به زودی موفقیت هایتان را با یکدیگر جشن خواهید گرفت.

4. خوشبختی

دکتر جیمز هالیس(روانشناس) ، هدف زندگی انسان را خوشبختی نمی داند،بلکه باور دارد هدف زندگی ،یافتن معنا است.

 چرا تقریباً در هر مقاله ای به  خوشبختی اشاره شده است؟ زیرا خوشبختی همان چیزی است که ما به دنبالش هستیم. و مسیر رسیدن به آن آسان نیست.

به گفته هالیس ، "شادی و خوشبختی به خودی خود هدف نیستند ، بلکه محصول جانبی  لحظه هایی هستند که ما در حال انجام کاری مناسب هستیم ".

خوشبختی یک محصول جانبی است! وقتی کاملاً مشغول زندگی خود باشیم ، اعتماد به نفس ما بیشتر می شود ، اقدامات مان با اهداف مان مطابقت خواهد داشت و در این صورت خودمان را بیشتر دوست می داریم و زندگی پر از معنا را تجربه می کنیم. بنابراین ، اگر می خواهید خوشبختی را تجربه کنید ، باید راه هایی برای معنی بخشیدن به زندگی خود پیدا کنید. جشن گرفتن پیروزی های کوچک می تواند باعث شود معنادار بودن زندگی مان را احساس کنیم.

اگر به دنبال خوشبختی رفتن برای شما سخت است ، تلاش کنید خوشبختی را در کاری که انجام می دهید ببینید. و برای این کار ، سعی کنید تمام پیروزی های کوچک خود را جشن بگیرید.

اکنون که برخی از دلایل جشن گرفتن موفقیت های کوچک را فهمیدید ، بیایید خواندن این مقاله را جشن بگیرید. با خواندن این مطلب ، روی خودتان سرمایه گذاری کرده اید. تبریک می گویم.

حرف آخر

پیروزی های کوچک خود را به صورت روزانه بنویسید. در پایان هفته ، می توانید همه ی آن ها را بخوانید . این کار به شما کمک می کند موفقیت بیشتری را احساس کنید و پیشرفت تان محسوس تر می شود. و اگر می خواهید احساس بزرگتری را تجربه کنید ، لیست پیروزی های کوچک خود را در پایان سال بخوانید.