۰ نفر

چطور خط چشم بکشیم؟ + آموزش صفر تا صد کشیدن خط چشم با مداد

۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۵۲
کد خبر: 664131
چطور خط چشم بکشیم؟ + آموزش صفر تا صد کشیدن خط چشم با مداد

خط چشم می‌ تواند یکی از سخت‌ ترین بخش‌ های روتین آرایشی باشد زیرا فراز و نشیب‌ های زیادی دارد و مهم تر از همه ، این که خط چشم به راحتی کثیف می شود و ممکن است با سایه ترکیب شده و یا کانسیلر زیر چشم را نیز به هم بریزد .

آموزش آسان و سریع کشیدن خط چشم با مداد 

به گزارش اقتصاد آنلاین،اگر هنگام کشیدن خط چشم دست تان می لرزد اما می خواهید این مرحله مهم را پشت سر بگذارید ، استفاده از مداد چشم یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است. در این قسمت به شما توضیح می دهیم که چه زمانی از مداد برای کشیدن خط چشم استفاده کنید ، چگونه این کار را انجام دهید  و همچنین راهکار ها و ترفندهایی را نیز با شما به اشتراک می گذاریم.

چه زمانی برای کشیدن خط چشم از مداد استفاده کنیم؟

اگر تازه کار هستید و  نمی خواهید که ریمل شما هنگام کشیدن خط چشم پخش شود، می توانید از مداد چشم استفاده کنید که یک راه ایده آل برای شروع کار است . مداد ها معمولاً فرمولاسیون جامدی دارند که از مقداری وکس یا ژل، سیلیکون و روغن تشکیل شده‌ اند . کنترل آن ها نسبت به خط چشم مایع راحت تر است و کشیدن یک خط چشم طبیعی و تمیز از طریق آن ها آسان تر است . مداد ها همچنین می توانند به راحتی پخش شوند و خط چشم دودی را ایجاد کنند.

این خط چشم ها فقط برای افراد تازه کار نیستند. خط چشم با مداد می‌ تواند یک ظاهر زیباتر را برای افراد ایجاد کند و برای هر کسی مناسب است . همچنین برای کشیدن خط چشم گربه ای، دودی و دنباله دار نیز تکنیک مناسبی است.

خط چشم

مراحل گام به گام کشیدن خط چشم با مداد

اکنون که می دانید کشیدن خط چشم با مداد کار راحت تری است ، می توانید چگونگی انجام این کار را در نظر داشته باشید. فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید:

مرحله 1: رنگ صحیح را انتخاب کنید.

رنگ صحیح خط چشم برای شما می‌ تواند بستگی به ترجیح شخصی تان داشته باشد . به عنوان یک قانون کلی، خط چشم مشکی می تواند ظاهر دراماتیک تری را نسبت به خط چشم قهوه ای ایجاد کند و کمی خنثی تر و طبیعی تر به نظر برسد. همچنین می توانید از خط چشم های رنگی هم استفاده کنید که کاملاً ظاهر مهیجی دارند و به راحتی هم قابل استفاده هستند .

مرحله 2: آماده سازی پلک و استفاده از پرایمر

یکی از ایراد های موجود برای خط چشم مدادی ، این است که معمولاً مدت زمان زیادی نسبت به انواع دیگر خط چشم ها دوام ندارند . برای مثال خط چشم مایع دوام خوبی دارد. باید هر گونه چربی اضافه را از پشت پلک پاک کنید و از پرایمر چشم استفاده کنید.

مرحله 3: خط چشم بزنید.

به آرامی پلکتان را بکشید. سپس با استفاده از خط چشم نقاط کوچکی روی مرکز پلک تا قسمت خارجی ایجاد کنید که به خط مژه شما خیلی نزدیک باشد . از نوک مداد برای کشیدن یک خط چشم نازک و از کناره های مداد برای کشیدن خط چشم ضخیم استفاده کنید. زمانی که همه نقاط را به هم وصل کردید ، می‌ توانید یک خط چشم زیبا ایجاد کنید. سپس مداد را به گوشه داخلی چشم ببرید و از همین تکنیک برای پر کردن خط چشم در مژه داخلی تا مرکز چشم استفاده کنید.

چگونه برای خط مژه پایین با استفاده از مداد خط چشم بکشیم؟

زمانی که خط چشم پلک بالا را کامل کردید، می توانید همین جا کار را تمام کنید یا این که به سراغ پلک پایین بروید و یک ظاهر دراماتیک تر ایجاد کنید. اگر می خواهید یک خط چشم اسموکی یا دودی داشته باشید، باید پلک پایین را هم در نظر بگیرید.

مرحله 1: خط مژه پایین را تمیز کنید

معمولاً خط چشم مدادی در خط مژه پایین ، بعد از سایه و خط چشم بالا استفاده می شود . اگر اثراتی از سایه و خط چشم بالا به پایین مژه ریخته است، به آرامی با یک پنبه یا پد مناسب این قسمت را تمیز کنید تا بتوانید پلک تمیزی برای کشیدن خط چشم ایجاد کنید.

مرحله 2: خط چشم بکشید

از همان تکنیک قبل که برای خط چشم پلک بالا گفتیم را استفاده کنید. یعنی خط چشم را از مرکز به سمت قسمت های خارجی با نقاط ریز بکشید . زمانی که همه نقاط را پر کردید و یک خط صاف ایجاد کردید ، به گوشه داخلی چشم برگردید و یک خط را از آن جا به سمت مرکز بکشید.

چگونه با مداد برای داخل پلک ، خط چشم بکشیم؟

اگر می خواهید برای داخل پلک خط چشم بکشید، هیچ راهی بهتر از استفاده از خط چشم مدادی نیست. این تکنیک برای چشم های ریز و یا چشم با پلک افتاده هم عالی عمل می کند . اگر می خواهید فقط این قسمت را خط چشم بکشید، هیچ فضای باقیمانده بین خط چشم و پلک باقی نخواهد ماند و فضای بیشتری برای استفاده از سایه خواهید داشت. همچنین می توانید دو مرحله بالا را انجام دهید و بعد سراغ این مرحله بیایید.

مرحله 1: قسمت مناسب را پیدا کنید

از انگشت حلقه استفاده کنید و به آرامی آن را روی پلک پایین بکشید . این کار شما باعث می شود که قسمت داخلی پلک پایین در بالای خط مژه قرار بگیرد. زیرا ممکن است برامدگی کمی از پوست بین پلک و چشم وجود داشته باشد.

مرحله 2: این قسمت را با مداد پر کنید

مداد را روی قسمت داخلی پلک قرار دهید . مراقب زاویه آن باشید تا به داخل چشم شما نرود. به‌ آرامی خط مژه بالا را از قسمت خارجی به سمت قسمت داخلی چشم با مداد پر کنید و هر گونه قسمت باقیمانده را با مداد بکشید. باید خط چشم شما در این قسمت ملایم باشد و ظاهر طبیعی را برای شما ایجاد کند. برای تفکیک بهتر می توانید این فرآیند را تکرار کنید.

ترفند ها و راهکار های استفاده از خط چشم با مداد

با وجود همه محصولات زیبایی ، بعضی از محصولات هستند که استفاده از آن ها راحت تر است و می توانید آن ها را تمرین کنید که در این قسمت نکاتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهکار 1: از یک مداد چشم خنثی یا نود برای داخل پلک استفاده کنید.

استفاده از خط چشم با رنگ روشن یکی از راه های تاثیر گذار برای درشت نشان دادن چشم ها هستند. معمولاً با مداد سفید این کار را انجام می‌ دهند اما برای این که بتوانید ظاهر زیباتری هم داشته باشید و جایگزین پیدا کنید، می توانید از مداد داخل چشم با یک رنگ نود یا خنثی استفاده کنید که همان تاثیر را دارد.

با استفاده از این رنگ ها، داخل پلک خود را با این مداد بکشید تا چشمان شما روشن تر و شاداب تر نشان داده شود.

راهکار 2: خط چشم را همراه با سایه برای کل روز تثبیت کنید.

همان طور که گفتیم یکی از اصلی ترین مشکلات استفاده از خط چشم مدادی این است که مدت زمان کوتاهی دوام می‌ آورد. برای این که خط چشم شما مدت زمان بیشتری دوام بیاورد و بهتر باقی بماند ، از یک سایه تیره مات استفاده کنید. استفاده از براش سایه می تواند ظاهر سایر را بهبود ببخشد و همچنین به پوشش خطا های استفاده از خط چشم کمک می‌ کند.

راهکار 3: از روش نقطه برای ظاهر بهتر استفاده کنید

اگر نمی خواهید خط چشم بزنید اما در کنار آن می خواهید که خط مژه های شما را پرپشت تر به نظر برسد، نقاط ریزی را در نزدیک‌ترین قسمت خط مژه ایجاد کنید .  یک دست خود را کاملاً سبک نگه دارید و به آرامی یک خطی را با نقاط روی این ناحیه ایجاد کنید. راهکار تخصصی: از  مداد قهوه ای تیره برای زیبا تر شدن این خط چشم استفاده کنید که می تواند ظاهر طبیعی تر و چشمان زیباتری را برای تان ایجاد کند.

راهکار 4: برای سایه زدن وقتی ندارید ؟ پس خط چشم خود را پخش کنید.

اگر زمان کافی برای کشیدن یک خط چشم اسموکی یا دودی ندارید اما می‌ خواهید یک نسخه سریع تر از این روش را بزنید، به سادگی خط چشم خود را پخش کنید . یک خط چشم ضخیم در خط بالای خط مژه در پلک بالا بکشید. انجام این کار برای خط مژه پایین انتخابی است. این کار باعث می شود که خط چشم برای پخش شدن به اندازه کافی وجود داشته باشد . سپس خط چشم را به سمت بالا و با استفاده از براش مخصوص یا با استفاده از انگشت پخش کنید. سپس خط چشم را کمی بیشتر به قسمت خارجی خط مژه ببرید تا خط چشمتان دنباله دار نشان داده شود.