۰ نفر

برای طراحی داخلی کدام بهتر است؟ کاغذ دیواری یا رنگ

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 663625
برای طراحی داخلی کدام بهتر است؟ کاغذ دیواری یا رنگ

کاغذ دیواری و رنگ هر دو از دیوارپوش های رایجی هستند که هر یک می توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. اما رنگ یا کاغذ دیواری کدامیک می تواند بهترین انتخاب برای منزل شما باشد؟ این سؤالی ست که قرار است در ادامه به بررسی آن بپردازیم.

رنگ یا کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها همان عناصر کاغذی هستند که از نظر تنوع رنگ و طرح همیشه زبانزد بوده اند. رنگ ها در طرف مقابل فاقد طرح هستند اما به لحاظ تناژ رنگی می توانند تنوع بالایی داشته باشند. اما این ویژگی ظاهری تنها تفاوت بین این دو دیوارپوش پرحاشیه نیستند و برای اینکه به این پرسش پاسخ دهیم که رنگ یا کاغذ دیواری کدام می تواند بهترین گزینه باشد لازم است با سایر تفاوت های این دو دیوارپوش آشنا شویم.

برای طراحی داخلی کدام بهتر است؟ کاغذ دیواری یا رنگ

دوام رنگ بیشتر است یا کاغذ دیواری

اگر بخواهیم تنوع رنگ و کاغذ دیواری را مورد بررسی قرار دهیم باید بدانیم که کاغذ دیواری ها و رنگ خود می توانند به لحاظ کیفیت بسیار متنوع باشند. اما به طور متوسط می توان گفت کاغذ دیواری ها طول عمر بالاتری نسبت به رنگ دارند. مسئله اینجاست که رنگ ها جذب آلودگی بالاتری دارند و وقتی دوده و آلودگی جذبشان شد هیچ گاه مثل قبل نخواهند شد. اما کاغذ دیواری ها به خصوص نمونه های مرغوب تر را می توان با دستمال نمدار تمیز کرد.

برای منزل مینیمال رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری

احتمالاً می دانید که برای اینکه یک منزل با دکوراسیون مینیمال داشته باشید باید در انتخاب بخش عمده ای از لوازم ویژگی سادگی را مد نظر قرار دهیم. به طور کلی شاید بتوان گفت رنگ ها می توانند این ویژگی را در سطح بالاتری داشته باشند اما از سوی دیگر کم نیستند کاغذ دیواری هایی که به لحاظ طرح و رنگ ساده و بعظاً خنثی هستند. به همین دلیل در پاسخ به سؤال " برای ساختمان رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری " باید گفت نوع رنگ و طرح دیورپوش می تواند تعیین کننده باشد اما به طور کلی و در حجم بالا رنگ های خنثی بهترین انتخاب هستند.

اجرای کاغذ دیواری راحت‌تر است یا رنگ؟

برای طراحی داخلی کدام بهتر است؟ کاغذ دیواری یا رنگ

درواقع برای اینکه تصمیم بگیرید نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواری کدامیک می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد باید با نحوه اجرای هر یک آشنا شوید. اینکه برای نصب کاغذ دیواری و اجرای رنگ چقدر باید زمان و هزینه صرف کنید و چالش های هر یک شامل چه مواردی می شود می تواند موارد بسیار مهمی باشد.

به طور کلی برای اجرای هر دو این دیوارپوش ها لازم است دیوار صاف و بی نقص باشد. اما در مورد اجرای رنگ با دردسرهای بیشتری روبرو خواهید شد. اجرای رنگ هم هزینه بالاتری دارد و هم به زمان بیشتری احتیاج دارد و از سوی دیگر بوی آزاردهنده رنگ تا مدت ها می تواند برای ساکنین مشکل ساز باشد. کاغذ دیواری اما بسادگی نصب می شود و فاقد عیوب رنگ است.

جذابیت

شاید دهها سال پیش هدف از استفاده از دیوارپوش پوشاندن عیوب دیوار بود ولی این روزها از دیوارپوش ها استفاده می کنیم تا بر جذابیت های منزل بیافزایم. اما برای رسیدن به این هدف کاغذ دیواری خوبه یا رنگ ؟

رنگ ها با اینکه ساده هستند و طرحی به فضا نمی افزایند اما می توانند فضای منزل را منظم تر و تمیزتر جلوه دهند و از این طریق باعث افزایش جذابیت کلی منزل شوند. همچنین به دلیل سادگی می توانند تمام توجهات را به عنصری خاص در فضا جلب کنند. از سوی دیگر کاغذ دیواری به دلیل دارا بودن رنگ، طرح و تسکچر عنصر قدرتمندتری در دکوراسیون داخلی نسبت به رنگ ها محسوب می شود پس می توان از این جهت بیشتر روی آنها حساب کرد. 

مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر رطوبت یکی از مهم ترین مواردی ست که باید پیش از انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری میزان انتظارات خود را از آن تعیین کنید. رنگ ها پس از خشک شدن به بخشی از دیوار تبدیل می شوند به همین دلیل مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت دارند. اما کاغذ دیواری ها هویتی مستقل از دیوار خواهند داشت و به همین دلیل مقاومت کمتری نسبت به آب دارند. البته جنس کاغذ دیواری در تعیین میزان مقاومت آن در برابر رطوبت بسیار تعیین کننده است؛ مثلاً انواع کاغذ دیواری پی وی سی مقاومت بسیار بالاتری نسبت به رطوبت خواهند داشت.

دغدغه‌ی تعویض

برای طراحی داخلی کدام بهتر است؟ کاغذ دیواری یا رنگ

اگر از آن دسته از افراد هستید که دائماً بدنبال ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل خود هستید باید بگوییم که رنگ می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. می توان دیوارهای رنگ شده را مجدد رنگ کرد اما دیواری که دارای کاغذ دیواری ست را نمی توان پیش از کندن کاغذ دیواری مجدداً کاغذ دیواری کرد. جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار نیز یک کار تخصصی محسوب می شود و در صورت انجام نادرست این مرحله امکان آسیب به دیوار وجود دارد. پس اگر بدنبال یک دیوارپوش موقت هستید شاید پاسخ کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ برای شما رنگ باشد. با این وجود هستند کاغذ دیواری های ارزانی که بدلیل قیمت مناسب می توانند یک دیوارپوش موقت اقتصادی باشند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم برخی از ویژگی های کلیدی که به خریدار کمک می کند تصمیم درستی در انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری بگیرد را مورد بررسی قرار دهیم. درواقع این دو دیوارپوش مزایا و معایب خاص خود را دارند که در شرایط خاص هر یک می توانند یک انتخاب ایده آل باشند. با این حال خرید کاغذ دیواری به دلیل تنوع بالا می تواند چالش های خاص خود را داشته باشد. به همین دلیل لازم است از برخی از وبسایت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید؛ به عنوان مثال شرکت دکورچوب سال ها در حوزه کاغذ دیواری فعال بوده و می توان برای خرید بهترین کاغذ دیواری ها روی آن حساب کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.