۰ نفر

۵ درسی که زندگی تان را دگرگون می کند

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبر: 662334
۵ درسی که زندگی تان را دگرگون می کند

اولویت های اصلی ما در زندگی همیشه در حال تغییر هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اولویت های اصلی ما در زندگی همیشه در حال تغییر هستند. در بچگی، داشتن اسباب بازی های زیبا در اولویت است . اما یک مرد ۴۰ ساله، احتمالاً به این فکر می کند که همسر و فرزندان عالی داشته باشد و یا موفق شود.

پنج درس حیاتی برای شما آورده ایم که دانستن آن برای زندگیتان مفید است.

با هرکسی وارد رابطه نشوید

اینکه از تنها بودن متنفرید یا دوست دارید سریعتر ازدواج کنید دلیل خوبی برای اینکه با هرکسی به سرعت دوست شوید، نیست. افراد سمی ، نه تنها به روان شما آسیب میزنند بلکه باعث میشوند دیگرنتوانید با دیگران ارتباط برقرارکنید. شاید افراد کم سن و سال علاقه زیادی به روابط کوتاه مدت داشته باشند، اما این روابط در بزرگسالی به آنها آسیب شدیدی میزند و آنها از آن اطلاع ندارند.

تلاش برای تجربه کردن شغل های مختلف

یکی از لذت بخش ترین چیزها در زندگی ، رسیدن به شغلی است که آن را دوست داشته باشیم. انجام کاری که روی آن تسلط داشته باشیم زندگیمان را معنادار می کند. در جوانی بدلایل مختلف شغلمان را تغییر میدهیم و هیچوقت به این فکر نمیکنیم که در چه کاری استعداد داریم. اما با گذشت زمان، وقتی به گذشته نگاه می کنیم ، می بینیم که چقدر وقتمان را تلف کردیم و از رویاهایمان دور شده ایم.

افکاری مانند: « کاش این کار را میکردم؟ کاش آن را ادامه میدادم؟ کاش آن مهارت را یاد میگرفتم و کاش آن شغل را رها نمیکردم» در ذهنمان ما را آزار می‌دهند .

سازگار نبودن و تغییر نکردن

در هر سنی اولویت ها وبرنامه ها تغییر می کنند، اگر به اندازه کافی شجاع نباشید که واقعیت را بپذیرید، بیشترعمر خود را تلف میکنید تا بدنبال چیزهایی بروید که حتی دلیل آن را ندانید. بطورمثال شما در نوجوانی عاشق تفریح کردن و مهمانی رفتن هستید اما در جوانی باید اولویت هایتان را تغییر دهید و بدنبال رسیدن به اهدافتان باشید ولی نمی پذیرید و فکر میکنید که همیشه جوان میمانید . اما به مرور زمان متوجه میشوید که وقت و پولتان را برای افراد و چیزهایی هدر داده اید که ارزش نداشتند. در رویاهای نوجوانی خود گیر نکنید.

به تعویق انداختن اهداف

جوانان به مسائل کوتاه مدت اهمیت بیشتری می دهند( پول درآوردن فوری، تحت تاثیر قراردادن مردم یا رسانه ها و ظاهر خوب) جوانان از رسیدن به موفقیت یک تصور فانتزی دارند. آنها فکر میکنند که بدون سختی کشیدن باید موفق شوند و وقتی در مسیرشان به مشکل میخورند، به سرعت تسلیم میشوند.

هدر دادن وقت

زمان زودتر از آن چیزی که فکرش را میکنید میگذرد. رسانه‌های اجتماعی بر جهان حکومت می‌کنند و ما به آنها اجازه می‌دهیم وقتمان را بگیرند. بطور مثال شما هر روز پنج ساعت را در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنید، در صورتیکه میتوانید این زمان را صرف یادگرفتن یک مهارت جدید کنید. هرچه زمان بیشتری را صرف رسانه ها کنید، به آنها بیشتراعتیاد پیدا میکنید.