۰ نفر

پنکیک و رژگونه شکسته خود را اینگونه ترمیم کنیم + روش

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۱۱
کد خبر: 661077
پنکیک و رژگونه شکسته خود را اینگونه ترمیم کنیم + روش

آیا پنکک و رژگونه تان را داخل کیف لوازم آرایش و درون کیف همراه تان قرار می دهید؟ تا به حال برای شما پیش آمده همین جابجایی باعث شکستن لوازم آرایش پودری شما شود؟

ترمیم پنکیک و رژگونه شکسته به سادگی در خانه + آمورش

به گزارش اقتصاد آنلاین، ​پنکک و رژگونه هر دو  محصول آرایشی هستند که جامد و پودری بوده که ممکن است در هنگام جابجایی و قرار دادن داخل کیف شکسته و له شوند، گاهی این شکستگی برای محصولاتی گران قیمت با برند اورجینال اتفاق می افتد که بسیار جای ناراحتی داشته است. در هنگام بروز شکستگی احتمالی رژگونه و پنکک  برای جلوگیری از غیر قابل استفاده شدن محصولات راه حل هایی وجود دارد که در ادامه این نوشتار به آن خواهیم پرداخت با ما همراه شوید. 

روش ترمیم رژگونه و پنکک شکسته با الکل

رژگونه

اگر لوازم آرایشی شما بخصوص رژگونه و پنکک تان خورده شده است اصلا نگران نباشید چرا که می توانید مجدد آن را ترمیم کرده و استفاده کنید، یک لحظه غفلت و افتادن پنکک یا رژگونه از دست تان می تواند خرابی را به بار آورد که شما تا مدت ها جای آن را نمی توانید تمیز کرده و محبوب ترین محصول بهداشتی خود را نیز از دست داده اید و چاره ای جز ترمیم آن نخواهید داشت. برای ترمیم این دو لوازم آرایشی روش هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. 

تمامی پنکک یا رژگونه را از جای خود خارج کنید: این جمله به این معنی است که شما باید هرچه ماده پودری و جامد در داخل قوطی هست را خارج کرده و به یک کاسه کوچکتر انتقال دهید، در این شرایط اگر مقدار بیشتری از این محصول شکسته شد اصلا نگران نشوید چرا که در نهایت مجددا می خواهیم انسجام این محصولات را بیشتر کنیم و یکنواختی بیشتری به آن بدهیم. فراموش نکنید که اگر پودرتان بیشتر بوده است از ظرفی بزرگتر استفاده کنید و سعی کنید که ته ظرف شما پودر ته نشین نشود. 

پودر کردن بیشتر پودرهای جامد: برای بیشتر پودر کردن لوازم آرایشی شکسته شده سعی کنید از یک قاشق و چنگال برای له کردن آن استفاده کنید و تا جایی که می توانید ترکیب یکنواخت تری را ایجاد کنید زیرا هرچه بهتر پودر شود انسجام کلی آن بهتر خواهد بود. 

ترکیب پودر و الکل: در این مرحله با یک خلال دندان ترکیب پودر و یک قاشق چای خوری الکل را خوب هم زده تا یک ترکیب خمیری شکل به دست بیارید.

ترکیب پودری را به ظرف خود بازگردانید: پس از مرحله پودر کردن بیشتر مواد جامد حال نوبت آن است که شما مخلوط له شده را مجدد به ظرف اصلی آن بازگردانید، به یاد داشته باشید از آنجایی که استحکام این محصولات توسط دستگاه پرس در کارخانه شرکت تولید کننده انجام شده ممکن است مقداری از این پودر در هنگام سفت کردن دستی اضافه آید و شما مجبور شوید برای آن ظرفی جدید در نظر بگیرید. 

با استفاده از ابزاری این پودر را در جای خود محکم کنید: برای انسجام و همگنی بیشتر این محصولات شما می توانید با ته قاشق یا همان پشت قاشق خود این پودر را در جای خود سفت کرده و فشار دهید تا ذرات به صورت فشرده به یکدیگر بچسبد. 

جذب رطوبت: پس از سفت شدن ذرات در جای خود و پیدا کردن یکپارچگی کلی باید در ظرف را باز بگذارید و اجازه بدید این پودر به صورت طبیعی خشک شود، در بعضی مواقع استفاده از یک دستمال کاغذی برای قرار دادن روی مخلوط الکل و ذرات پودری باعث جذب بیشتر رطوبت خواهد شد و رژگونه یا سایه شما سریع تر خشک می شود. 

ممکن است قیمت پنکک مورد استفاده شما بالاتر از آن باشد که دلتان بیاید پس از شکستن آن را دور انداخته و تصمیم به ترمیم آن گرفته باشید، که برای ترمیم آن می توانید از الکل یا گلاب برای حفظ انسجام بیشتر این ذرات استفاده کنید.  

روش ترمیم رژگونه و پنکک شکسته با گلاب

مراحل ترمیم رژگونه و پنکک شکسته با گلاب نیز همانند با الکل بوده است و شما می توانید پس از له کردن و پودری شدن این محصولات با استفاده از قطره چکان مقداری گلاب روی این مخلوط ریخته و خوب با خلال دندان هم بزنید. پس از ترکیب درست این مواد با یکدیگر حال نوبت آن است که این ترکیب خمیری را داخل ظرف خود بازگردانید و برای گرفتن رطوبت آن باید از دستمال کاغذی استفاده کنید و روی خمیر سفت شده در ظرف خود فشار دهید تا در صورت لزوم رطوبت اضافی آن گرفته شود. فراموش نکنید که شکستگی رژگونه نامرتبی بیشتری به همراه دارد چرا که رنگ آن بسیار پر رنگ تر از پنکک بوده و ممکن است شما بخواهید آن را دور بیاندازید و تنها قیمت رژگونه خریداری شده شما را منصرف خواهد که برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت رژگونه با برندهای مختلف می توانید با ما همراه شوید. 

لوازم مورد نیاز برای ترمیم رژگونه و پنکیک شکسته با الکل و گلاب

  • الکل صنعتی با ۷۰ درصد الکل 
  • در صورت نبود الکل جایگزین مناسب گلاب است.
  • کیسه فریزر برای جلوگیری از  پخش شدن بیشتر محصولات. 
  • برس خط چشم یا یک براش نازک برای جابجایی این پودرها. 
  • کاردک مخصوص پخش کردن یا خلال دندان برای ترکیب محصول.
  • قطره چکان برای ریختن الکل یا گلاب. 

تفاوت ترمیم شکستگی با الکل و گلاب 

ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که تفاوت گلاب با الکل برای مخلوط کردن در چیست؟ باید بگوئیم که شما می توانید در کمترین زمان ممکن محصولات مورد علاقه خود را با این دو مایع قابل استفاده کرده و فکر دور انداختن آن را از ذهنتان دور کرده و آن را استفاده کنید. اما تفاوت گلاب و الکل تنها در این است که الکل امکان وجود میکروب در داخل مواد را به صفر می رساند و شما را از بروز اختلالات پوستی نجات خواهد داد.