۰ نفر

رشته ها و مواد امتحانی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴
کد خبر: 660546
رشته ها و مواد امتحانی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام رشته ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعه های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مروتی در خصوص مواد آزمون و ضرایب دروس آزمون دکتری گفت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ دروس امتحانی شامل: آزمون زبان با ضریب ۱ ، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب ۱ ، آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب ۴ است.

وی در خصوص دکتری آموزشی و پژوهشی گفت: سنجش و پذیرش برای ورود به این مقطع بر اساس آزمون متمرکز ۵۰ درصد ،سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد و مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد است.

معاون امور آزمون ها درباره نحوه پذیرش دکتری پژوهش محور گفت: سنجش و پذیرش برای ورود به این مقطع بر اساس: آزمون متمرکز ۳۰ درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، مصاحبه علمی و بخش عملی ۳۰ درصد و تهیه طرح واره ۲۰ درصد است.

وی یادآور شد: آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ روز پنجشنبه یازدهم اسفند برگزار خواهد شد.

مروتی در پایان متذکر شد: متقاضیان این آزمون برای اطلاع از مجموعه های امتحانی و کسب اطلاعات تکمیلی به اطلاعیه ای که متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود مراجعه کنند.