۰ نفر

اگر خط چشم می کشی و قرینه در نمیاد، دلیلش اینه که ...

۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۸
کد خبر: 660526
اگر خط چشم می کشی و قرینه در نمیاد، دلیلش اینه که ...

کشیدن خط چشم مهارت زیادی می خواهد، زیرا باید با دقت کامل، خطوطی صاف و نازک را در پشت چشم های خود کشیده و مطمئن شوید که با هم تناسب و تقارن دارند.

اشتباهاتی که هنگام کشیدن خط چشم دارید و نمیدانید

به گزارش اقتصاد آنلاین، کشیدن خط چشم علاوه بر اینکه یک بحث تجربه‌ای دارد، نیاز به دانستن مواردی کاربردی و آموزشی دارد که آگاهی از آن‌ها باعث می‌شود خیلی زودتر در کشیدن خط چشم ماهر شوید و اشتباهات کمتری داشته باشید.

1. نگاه کردن در آینه

اگر هر بار که خط چشم می‌کشید، خط صاف و مستقیمی از آب درنمی‌آید، به این خاطر است که مستقیما به آینه زل می‌زنید. برای کشیدن یک خط چشم صاف و مستقیم، گاهی به آینه نگاه کنید و گاهی به پایین خیره شوید.

این ترفند را امتحان کنید تا خط بهتری پشت پلکتان کشیده شود.

خط چشم

2. کشیدن پوست کنار چشم

پوست کنار چشم خود را نکشید. کمی سر خود را به پایین خم کنید و با نگاه کردن به آینه یک خط چشم صاف‌تر و مستقیم بکشید. کشیدن پوست باعث می‌شود خط چشمتان در حالت عادی کج و بدفرم شود.

3. نوک مدادتان تیز نیست

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود خط چشمتان کج شود و زیبا نباشد، این است که نوک مدادتان کند و کوتاه باشد. قبل از کشیدن خط چشم، مداد خود را با یک تراش تیز بتراشید.

تراشیدن مداد، باعث می‌شود آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که به نوک آن چسبیده‌اند، برطرف شود و به چشمتان منتقل نگردد.

4. خط چشم در پلک پایین

اگر روی پلک پایین خود خط چشم بکشید، چشم‌هایتان ریز و کوچک به نظر خواهد آمد. علاوه بر این، کشیدن خط چشم دور تا دور چشمتان، باعث می‌شود که نگاهتان بسته و چهره‌تان گرفته دیده شود.

بنابراین هرگز به پلک پایین خود خط چشم نزنید و اگر در آرایشی مجبور به این کار شدید، کمی هاله دودی رنگ و آن  هم فقط در گوشه خارجی چشم ایجاد کنید.

5. به داخل چشم خط چشم سفید نمی‌کشید

اگر به دنبال چشم‌هایی جذاب‌تر و درشت‌تر هستید، حتما از مداد چشم سفید رنگ یا بژ برای داخل پلک پایین استفاده کنید. برعکس خط چشم مشکی یه زیر پلک پایین، این ترفند باعث بزرگ‌تر و درشت‌تر شدن چشم‌ها می‌شود.

از یک مداد نرم و با کیفیت استفاده کنید تا چشم‌‌ها دچار حساسیت و تحریک نشوند.

6. استفاده نکردن از ترفندهای کشیدن خط چشم و سایه

حتی اگر در کشیدن خط چشم و سایه زدن بسیار حرفه‌ای و ماهر باشید هم ممکن است نتوانید به خوبی یک خط چشم صاف و مستقیم بکشید. برای این کار از یک نوار چسب کاغذی یا یک کارت ویزیت در گوشه‌ چشم‌ها استفاده کنید.

7. استفاده از خط چشم نامناسب

اگر در کشیدن خط چشم مبتدی هستید، از خط چشمی که ماندگاری طولانی مدت دارد، استفاده نکنید. این نوع خط چشم‌ها خیلی زود خشک می‌شوند و ممکن است پاک کردن خط چشم اشتباه برای شما که یک مبتدی هستید، مشکل آفرین باشد.

مدادهای مشکی که ضدآب هستند انواع مناسب‌تری هستند. از خط چشم مایع هم استفاده نکنید، زیرا استفاده از آن‌ها به مهارت زیادی دارد.

8. رنگ نامناسب

با اینکه محبوب‌ترین رنگ برای خط چشم، مشکی، دودی و رنگ‌های تیره است، اما گاهی استفاده از آن برای بعضی از موقعیت‌ها مناسب نیست. استفاده از رنگ‌های مناسب برای خط چشم نیز یکی از ترندهای محبوب سال 2017 است.

اگر چشم‌هایتان خسته، پف‌کرده یا قرمز است، از رنگ‌‌های که تن مایل به قرمز، مانند آلو و قهوه دارند استفاده نکنید. 

رنگ‌هایی که دارای تناژ آبی هستند، رنگ چشم‌ها را روشن‌تر و آن‌هایی که تیره و خاکستری هستند، رنگ چشم‌ها را طبیعی‌تر نشان می‌دهند.