۰ نفر

روش هایی برای پاک کردن هاشور ابرو؛ خانگی و کلینیکی

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸
کد خبر: 660218
روش هایی برای پاک کردن هاشور ابرو؛ خانگی و کلینیکی

اگر از هاشور یا تاتوی ابروی خود پشیمان شده‌اید، می‌توانید از تمام روش‌های پاک کردن هاشور ابرو اعم از لیزر، ریموور، کرم‌های پاک کننده و ... استفاده کنید. در این مقاله شما را با روش های پاک کردن هاشور ابرو با لیزر، پاک کردن هاشور ابرو با ریموور و... آشنا خواهیم کرد.​

نحوه پاک کردن هاشور و سایه ابرو در خانه

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروزه استفاده از تاتو و هاشور برای ابرو بسیار طرفدار داشته و بسیاری از خانم‌ها برای زیباتر کردن ابروهایشان از هاشور ابرو استفاده می‌کنند. اما متاسفانه آمار نشان داده که بسیاری بعد از انجام این عمل از آن پشیمان شده و یا این کار مطابق سلیقه آن‌ها انجام نمی‌شود. پس به دنبال راه حلی برای پاک کردن هاشور می‌گردند. اگر به دنبال راه حلی برای این کار هستید، در این مقاله تمام روش‌های پاک کردن هاشور ابرو آورده شده است.

در ابتدا مختصری از مراحل هاشور ابرو و سپس روش‌های پاک کردن هاشور اعم از شیمیایی و خانگی و مراقبت‌های بعد از پاک کردن هاشور را بررسی می‌کنیم.

هاشور ابرو یا Microblading یک روش جدید و جایگزین مناسب برای تتو است که می‌تواند برای همیشه شما را از آرایش کردن و فرم دادن به ابرو‌ها خلاص کند. این کار به دو روش از طریق دستگاه و به صورت دستی انجام می‌شود و با استفاده از شبیه سازی مو در نواحی کم پشت ابرو، ابروهای شما پرپشت‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید. مراحل انجام آن به صورت زیر است:

ابتدا به وسیله خط کش اندازه پیشانی سنجیده می‌شود.

سپس با استفاده از شابلون یا مدل قاب ابرو، مدل ابرو طراحی می‌شود.

در ادامه به منظور کاهش درد، روی ابرو‌ها پماد بی حسی موضعی مالیده می‌شود و در ادامه با دستگاهی به نام میکروپیگمنتیشن که در انتهای آن یک سوزن ویژه تعبیه شده است و درون آن از رنگ‌های اف و جی استفاده می‌شود، هاشور زدن شروع می‌شود.

روش‌ های پاک کردن هاشور ابرو در مراکز زیبایی

برای پاک کردن هاشور ابرو روش‌های گوناگونی وجود دارد. از روش‌های قدیمی و خانگی تا جدیدترین تکنینک‌ها و دستگاه‌ها که به وسیله‌ آن‌ها می‌توان از شر هاشور ابرو خلاص شد.

۱. پاک کردن هاشور ابرو با لیزر

این روش را می‌توان بهترین روش برای پاک کردن هاشور ابرو و تاتو نامید. با توجه به نوع تاتو و پوست صورت، برای هر فرد یکی از روش‌های لیزردرمانی انتخاب می‌شود. فاصله زمانی بین جلسات لیزردرمانی تقریبا ۴ تا ۶ هفته بوده و معمولا برای پاک کردن هاشور ابرو ۲ تا ۴ جلسه لیزر درمانی کافی است.

تاتو‌هایی که به روش میکروپیگمنتیشن انجام می‌شوند هم با لیزر و هم با خود میکرو قابل باز گردانی به حالت قبل هستند. البته باید بدانید که در این روش ممکن است پیاز مو‌های شما سوزانده شده و بعد از پاک کردن، دیگر ابرو‌های سابق خود را نداشته باشید. همچنین باید برای استفاده از این روش بسیار مراقب بوده و از کلینیک‌ها و پزشکان با تجربه استفاده کنید تا آسیبی به صورت و چشم شما وارد نشود.

نکته: جوهرهای قدیمی‌تر، سخت تر از جوهرهای امروزی پاک می‌شوند، به علاوه بعضی از جوهرها پس از چند جلسه لیزردرمانی از بین می‌روند، بعضی دیگر اما اکسید شده و به مراتب تیره تر می‌شوند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، لیزر برای حذف این مواد رنگی کاربردی ندارد و باید از سایر روش‌ها استفاده کرد.

دستگاه‌های لیزر برای پاک‌ کردن سایه ابرو یا هاشور

به طور کلی دو نوع لیزر اصلی برای حذف خالکوبی و تاتو استفاده می‌شوند:

برای اکثر تاتوها، درمان با لیزر Picosecond بسیار سریع‌تر از ان‌دی‌یگ جواب می‌دهد. اما این مورد همیشگی نیست و با توجه به نوع تاتو و پوست صورت برای هر فرد یکی از این دو نوع لیزر انتخاب می‌شود. 

۲. پاک کردن هاشور ابرو با کاور کردن

کاور کردن در واقع روشی است که در آن از مواد همرنگ پوست استفاده می‌کنند؛ یعنی با هم رنگ کردن ابرو با پوست، هاشور را می‌پوشانند. این روش در کوتاه مدت بسیار موثر دیده می‌شود، اما در دراز مدت مواد کاور کننده جذب پوست می‌شوند و به صورت لک و پیس در می‌آیند. در این صورت باز هم باید از روش لیزر برای از بین بردن لک‌ها استفاده کنید.

۳. پاک کردن هاشور ابرو با ریموور

ریموور‌ها نوعی محلول شیمیایی با پایه اسید میوه هستند که کار اصلی آن‌ها بیرون کشیدن رنگ از زیر پوست است. به عبارت دیگر این روش یک روش شیمیایی برای پاک کردن هاشور ابرو است که با کمک سوزن رنگ تاتو توسط یک محلول خاص خارج می‌شود و یا به رنگ خاکستری در می‌آید.

اگر بعد از پاک کردن تاتو یا هاشور، ابرو رنگدانه‌های خاکستری به جا بگذارد، در ترمیم‌های بعدی حتما از رنگدانه‌سازی استفاده می‌شود. اگر تاتو‌ها خیلی قدیمی و پررنگ باشند، ممکن است رنگ خاکستری روی ابرو باقی بماند که در این صورت باید با لیزر این مشکل را حل کنید. در این روش هم باید حتما از یک متخصص و یا فرد حرفه‌ای استفاده کنید.

۴. کرم‌ های پاک کننده هاشور ابرو

اخیرا کرم‌های پاک کننده تاتو و هاشور به بازار عرضه شده‌اند که تاثیر بسیاری روی رنگ هاشور داشته و قادر به پاک کردن آن هستند. کرم پاک کننده هاشور یکی از روش‌های غیر تهاجمی و مقرون به صرفه برای حذف آن است. این کرم‌ها با دارا بودن فرمولاسیون ویژه و ترکیباتی منحصر بفرد و گیاهی، با کمترین عوارض تشکیل شده است که می‌توانند علاوه بر پاکسازی تاتو در شفاف شدن پوستتان تاثیر بسزایی داشته باشند.

از جمله این کرم‌ها می‌توان به Rejuvi Cream، Profade، Wrecking Balm و Tattoo Off اشاره کرد. اما پیشنهاد می‌شود با مراجعه به داروخانه‌ها و یا دکتر‌های زیبایی از بهترین مارک با خبر شده، آن را تهیه کرده و از آن برای حذف تدریجی هاشور ابروهایتان استفاده کنید.

۵. محلول پاک کننده هاشور ابرو

محلول پاک کننده تاتو یکی دیگر از تکنیک‌های مورد استفاده در از بین بردن تاتو و هاشور ابرو است که با دارا بودن مواد جاذب می‌تواند فلزات سنگین به کار رفته در رنگ‌های تاتو را جذب کرده و با ترکیب شدن با آن‌ها این رنگ‌ها را از پوست بیرون کشیده و در خود حل کند. برای پاک کردن هاشور ابرو شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های زیبایی از این محلول استفاده کنید.

۶. پاک‌ کردن هاشور ابرو با گلایکولیک اسید

به طور کلی گلایکولیک اسید موجب لایه برداری پوست می‌شود. قرص‌ها و محلول‌های گلایکولیک اسید که به صورت تجاری تهیه می‌شوند با داشتن فرمولاسیون اسیدی می‌توانند سلول‌های مرده سطح پوست را حذف کنند.

بنابراین پاک‌ کردن سایه ابرو با گلایکولیک اسید به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. چرا که با حذف سلول‌های مرده سلول‌های جدید و بدون رنگ جایگزین می‌شوند. شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به پزشک این روش را برای پاک‌ کردن تاتوی ابرویتان امتحان کنید. البته باید مهارت و دقت کافی برای استفاده از این ماده را برای پاک‌ کردن ابروهایتان داشته باشید و همچنین حساسیت‌زا بودن این ماده را برای پوستتان امتحان کنید.

روش‌ های پاک کردن هاشور ابرو در خانه

 در ادامه روش‌های طبیعی برای ساخت لایه بردار شیمیایی آورده شده که نیاز به صرف هزینه‌های بالا ندارد، اما زمان بیشتری طول می‌کشد تا عمل پاکسازی را انجام دهند.

۱. محلول آبلیمو و نمک

یکی از روش‌های خانگی برای پاک کردن هاشور ابرو، ترکیب آبلیمو و نمک است. در واقع این ترکیب یک ساینده بسیار خوب و حاوی سدیم و کلر است که می‌تواند به سادگی به عمق پوست نفوذ کرده و آثار باقی مانده از هاشور و یا تاتو ابرو را از بین ببرد. همچنین این ترکیب خاصیت سفیدکنندگی طبیعی دارد که باعث روشن شدن هاشور روی پوست می‌شود.

روش کار

۱۰۰ گرم نمک را با آب یک عدد لیمو مخلوط کنید.

با استفاده از یک توپ پنبه‌ای این ترکیب را روی ابروی هاشور شده و یا تاتو شده ماساژ دهید.

سپس بعد از یک ساعت پوست را با آب گرم بشویید.

از این روش باید به صورت مرتب استفاده شود تا شاهد نتایج آن باشید. از این روش برای پاک کردن انواع سایه ابروهای موقت و دائم نیز می‌توانید استفاده کنید.

۲. پودر چوب صندل و سنگ‌ های آسیاب شده

استفاده از پودر چوب صندل و سنگ‌های آسیاب شده برای خلاص شدن از تاتو و هاشور ابرو نیز کارآمد است. این ترکیب می‌تواند سلول پوست را برای رسیدن به جوهر خالکوبی، پاره کرده و آن را ازبین ببرد.

دستور تهیه

مقداری پودر چوب صندل و سنگ‌های آسیاب شده (هر سنگی) را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا ترکیب صاف شود.‌ می‌توانید برای سفت شدن این خمیر، ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.

سپس این مخلوط را به آرامی روی هاشور ابرو خود بمالید.

بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشوئید.

۳. ویتامین E و زردآلو

روغن هسته زردآلو

قدرت پاکسازی زردآلو بسیار بالاست و قادر است جوهر داخل پوست را از بین ببرد؛ با این حال آن را به طور کامل پاک نمی‌کند. برای از بین رفتن هاشور باید زردآلو را با ویتامین ای ترکیب کنید.

دستور کار 

زردآلو، روغن ویتامین E و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید.

این مخلوط را مستقیم روی سطح پوست خود با حرکات دایره‌ای بمالید.

اجازه دهید ۵ دقیقه بگذرد و سپس از آب سرد برای آبکشی پوستتان استفاده کنید.

این کار را به صورت روزانه و برای یک ماه انجام دهید.

۴. ترکیب آلوئه ورا، نمک، عسل و ماست

دستور تهیه

از هر مواد به اندازه ۲ قاشق در کاسه‌ای ریخته و به خوبی آن‌ها را ترکیب کنید.

این ترکیب را به مدت ۳۰ دقیقه روی ابرو قرار دهید.

سپس آن را شسته و به مدت ۳۰ دقیقه با نمک ماساژ دهید.

پس از این که پوست خود را با نمک مالش دادید، پماد آنتی بیوتیک به آن بمالید

پس از گذشت یک تا دو هفته، خواهید دید لایه‌های بالایی پوست محو شده و رنگ هاشور ابرو کاهش می‌یابد.

۵. سرکه سیب و اسطوخودوس

اگر قصد استفاده از روش‌های خانگی برای حذف هاشور ابروی خود را دارید، سرکه سیب را هم از یاد نبرید. همچنین اسطوخودوس گیاهی خوشبو و خوشرنگ است و خواص روغن اسطوخودوس همیشه برای مشکلات پوستی کارساز بوده است.

دستور تهیه

کافی است مقدار کمی سرکه سیب را با کمی سدر مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید.

به این ترکیب کمی روغن اسطوخدوس را اضافه کنید.

خمیر به دست آمده را روی ابروهایتان قرار دهید و پلاستیکی روی آن قرار بکشید

پس از گذشت ۲ ساعت پلاستیک را برداشته و ابروهایتان را بشوئید.

در آخر کمی روغن اسطوخودوس به آن بمالید. این عمل را تا زمان حذف کامل آثار باقیمانده ادامه دهید.

مراقبت‌ های بعد از پاک کردن هاشور ابرو

تا ۲۴ ساعت از مواد شوینده استفاده نشود.

هر روز روزی ۳ بار با پماد ویتامین A محل پاک شده را چرب کنید.

از روز ۷ به بعد از یک کرم بازسازی یا ترمیمی پوست استفاده کنید.

سخن پایانی

خوب است بدانید هزینه پاک کردن هاشور ابرو یا تاتو به مراتب بیشتر از انجام خود تاتو است. پس بهتر است قبل از انجام هاشور و یا عمل‌های دیگر زیبایی، به خوبی درباره آن‌ها تحقیق کنید و از افراد مجرب برای این امور کمک بگیرید.