۰ نفر

گل کلم را اینطوری باید شست

۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۲
کد خبر: 659240
گل کلم را اینطوری باید شست

شست و شوی میوه و سبزیجات برای سلامت بدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همانطور که می دانید سبزیجات مانند گل کلم دارای کرم و حشراتی هستند که باید به صورت دقیق و با روش خاصی آن را بشویید به همین خاطر، در این مقاله شما عزیزان را با نحوه شستن گل کلم آشنا خواهیم کرد

بهترین و مطمئن ترین روش شستن گل کلم در خانه

به گزارش اقتصاد آنلاین، کرم و حشرات داخل شکاف میوه ها و سبزیجات پنهان می شود و به راحتی قابل تشخیص نیستند از این رو، در زمان خرید سبزیجات باید این نکته را به خاطر داشته باشید که ممکن است دارای میکروب و باکتری های مثل سالمونلا , لیستریا و ای کولی باشند از این رو، شستن سبزیجات بسیار مهم است که در ادامه مطلب شما عزیزان را با نحوه صحیح شستن گل کلم آشنا خواهیم کرد تا به راحتی و بدون هیچ نگرانی آن را خیلی تمیز بشویید.

روش های شستن گل کلم

گل کلم

روش های ساده ای جهت شستشوی سبزیجات وجود دارد که یکی از سبزیجاتی که کمی شستن آن شاید سخت به نظر می آید گل کلم است زیرا، کرم ها ممکن است زیر گل های آن مخفی شده باشند و قابل دیدن نباشند بنابراین، باید آن را با دقت بشویید، بنابراین اگر شما نیز درد مورد طریقه شست و شوی گل کلم اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایین مطلب همراه ما باشید.

شست و شوی گل گلم با زردچوبه :

ابتدا گل کلم را از ساقه جدا نمایید و هر لکه ای را زیر آب کاملا بشویید سپس کاسه مناسبی را انتخاب کرده و به میزان کافی آب داخل آن ریخته و به آن دو تا سه قاشق چای خوری زردچوبه بیفزایید و هم بزنید.

حالا گل های گلم کلم را به آن افزوده و بعد از زمان بیست تا سی دقیقه آن ها را آبکشی کنید تا کاملاً گل کلم ضد عفونی شوید و به راحتی از آن در تهیه غذا استفاده کنید.

نکته : زردچوبه به دلیل داشتن خواص ضد باکتری به از بین بردن میکروب ها کمک می کند.

شست و شوی گل کلم با نمک :

برگ ها را از پایین گل کلم جدا کرده و با کمک چاقوی تیز ساقه بلند را برش داده و در صورت تمایل می توانید گل ها را به قطعات کوچک تر برش دهید سپس داخل قابلمه مناسبی آب داغ ریخته و مقداری نمک به آن بیفزایید.

حالا تمام کل کلم را به آب داغ افزوده و از روی حرارت برداشته سپس اجازه دهید به مدت پنج تا هشت دقیقه گل گلم ها داخل قابلمه بماند با اینکار امکان دارد حشرات کوچکی روی آب شناور شده اند را مشاهده کنید.

حالا آب داغ را خالی کرده و گل کلم را داخل صافی ریخته سپس بر روی یک حوله تمیز خشک نمایید حالا آن را در آشپزی می توانید به راحتی استفاده کنید.

بررسی خواص گل کلم

این سبزیجات پر طرفدار خواص بسیار زیادی بر سلامتی بدن دارند و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کنید که برخی از خواص آن عبارتند از :

  • پیشگیری از تکثیر سلول های سرطانی
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • استحکام استخوان ها
  • بهبود حافظه
  • کمک به کاهش وزن
  • جوان سازی پوست
  • کاهش فشار خون بالا
  • پاکسازی کبد و کلیه
  • درمان کم خونی