۰ نفر

اگر این نشانه ها را دارید به بلوغ عاطفی رسیده اید

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبر: 658839
اگر این نشانه ها را دارید به بلوغ عاطفی رسیده اید

بلوغ عاطفی ربطی به سن ندارد. جوانانی هستند که بلوغ فکری دو برابر سن خودشان را دارند و افرادی مسنی هستند که بچگانه رفتار میکنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، growthlodge نوشت: بلوغ عاطفی ربطی به سن ندارد. جوانانی هستند که بلوغ فکری دو برابر سن خودشان را دارند و افرادی مسنی هستند که بچگانه رفتار میکنند. افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند ، اعتراف نمی کنند که از نظر عاطفی نابالغ هستند و فقط از روی این نشانه ها میتوان آنها را شناخت.

نفس شکننده

آیا تا به حال با کسی دعوا کرده اید که به مشاجره ادامه می دهد و نمی تواند باخت را تحمل کند؟

بچه ها وقتی نمی دانند چگونه احساسات خودشان را تحلیل کنند، گریه میکنند.افراد بالغ وقتی متوجه میشوند که اشتباه میکنند ، شکست را می پذیرند و عذرخواهی میکنند. وقتی از نظرعاطفی بالغ هستید، درک میکنید که باید اشتباه خودتان را بپذیرید. شما درهیچ شرایط احساسی منطق خودتان را از دست نمی دهید.

بلوغ عاطفی

بلوغ عاطفی یعنی چی

توقع بیش از اندازه

وقتی کودک هستید فکر میکنید تنها وظیفه پدر و مادرتان این است که شما را خوشحال کنند.اما وقتی بزرگ شدید، برخی از جنبه های زندگی را میبینید که در کودکی به آنها توجه نمی کردید.

به عنوان مثال، متوجه خواهید شد که والدین شما نیز نیازهایی دارند و اگر تصمیم گرفتند کاری برای شما انجام دهند، باید از آنها تشکر کنید. افراد نابالغ از عالم و آدم بدهکار هستند و از دیگران توقع دارند که همیشه به آنها توجه کنند و برای خوشحال کردن آنها تلاش کنند. آنها بسیار خودخواه هستند و براحتی به دیگران توهین میکنند.

نپذیرفتن اشتباهات

آیا افرادی را دیده اید که وقتی به آنها میگویید اشتباه کرده اند، حالت تدافعی به خود می گیرند؟یک فرد بالغ می‌داند که کامل نیست. همه ما اشتباه می کنیم و اشتباهاتی که مرتکب می شویم ، شخصیت ما را تعریف نمی کنند. افراد بالغ اشتباه میکنند و مسئولیت آن را به عهده میگیرند.

از تعهدات بیزارند

یکی از بهترین نشانه‌های یک بزرگسال بالغ پذیرفتن تعهد است. یک فرد نابالغ هنوز فانتزی یک نوجوان ۱۶ ساله را دارد که زیر بار تعهد نمی رود. افراد بالغ مسئولیت ها را درک میکنند و آنها را به نحو احسن انجام میدهند. آنها واقعیت را میبینند و دیگران را مجبور نمیکنند که کارهایشان را انجام دهند . وقتی تعهد میدهند که مسئولیتی را برعهده بگیرند تمام تلاش خودشان را میکنند که آن را انجام دهند.

بلوغ فکری

بلوغ فکری چیست

عدم کنترل احساسات

ویژگی بارز یک فرد بالغ این است که می تواند احساسات خودش را مدیریت کند. روشی که شما از آن برای کنترل احساسات خود در شرایط حساس از آن استفاده می کنید، بلوغ عاطفی شما را نشان می دهد. یک فرد نابالغ ،وقتی چیزی طبق خواسته اش پیش نرود به سرعت عصبانی می شود و دیگران را سرزنش میکند.

بدنبال تایید دیگران هستند

همه ما تا حدودی به اینکه دیگران در مورد ما چه فکری می کنند اهمیت می دهیم، به همین دلیل است که ما را موجودات اجتماعی می نامند. اما وقتی خودمان را بر اساس نظرات مردم قضاوت میکنیم ، کلید خوشبختیمان را به دیگران میدهیم. اگر ما را تایید کنند خوشبخت هستیم و اگر تایید نکنند احساس بدبختی میکنیم.

به همین دلیل است که اغلب افراد نابالغ بیشتر بدنبال جلب توجه هستند. وقتی لایک پست‌هایشان بالا می‌رود، خوشحال میشوند. اما وقتی می بینند نظر دیگران در مورد آنها منفی است، احساس حقارت میکنند.