۰ نفر

روش های مختلف برای پاک کردن آرایش چشم

۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵
کد خبر: 658535
روش های مختلف برای پاک کردن آرایش چشم

چشم ها یکی از اعضای حساس بدن ما هستند که باید توجه ویژه ای نسبت به مراقبت از آنها داشته باشیم. یکی از روش های مراقبت از چشم، رعایت اصول صحیح پاک کردن آرایش چشم است که به شما کمک می کند از خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک های ریز و درشت در امان بمانید.

آرایشگرها با چه روغنی، ریمل و آرایش چشمو پاک میکنن؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، این روزها استفاده از لوازم آرایشی ضد آب رواج پیدا کرده است و این عامل می تواند آسیب زیادی به پوست زیر چشم و پلک وارد کند؛ چرا که لوازم آرایشی ضد آب ماندگاری بیشتری روی پوست دارند و از طرفی سخت تر پاک می شوند. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که از پاک کننده مناسب برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. همچنین باید روش اصولی و صحیح استفاده از پاک کننده را بدانید تا پوست را بدون شکنجه و آسیب، پاکسازی کنید.

نحوه پاک کردن آرایش چشم

روش صحیح پاک کردن آرایش چشم بیش از برند پاک کننده مصرفی شما حائز اهمیت است. حالا که پی به اهمیت روش صحیح پاک کردن آرایش چشم بردید، در ادامه این مراحل را به طور کامل شرح خواهیم داد.

۱. آرایش چشم را به آرامی پاک کنید

ریمل ضد آب

قبل از لمس صورت، دست های خود را خوب بشویید تا از انتقال میکروب و باکتری به پوست و چشم ها جلوگیری شود. سپس مقداری از پاک کننده مورد نظر خود را روی نوک انگشتان ریخته و به آرامی با حرکات دورانی، دور پلک بکشید. از مصرف اسکراب یا دست کشیدن محکم و خشن دور چشم خودداری کنید، چون احتمال بروز پیری زودرس پوست دور پلک را افزایش می دهد.

برای پاک کردن آرایش چشم می توانید از پدهای موجود در بازار هم استفاده کنید. این پدها به راحتی گرد و خاک و لوازم آرایشی را از روی پوست پاک می کنند؛ اما پسماندهایی را هم به جا می گذارند. به همین دلیل توصیه می شود پس از مصرف پد، حتما صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. برای جلوگیری از تحریک پوستی، می توان از دستمال مرطوب بدون عطر و الکل هم استفاده کرد.

۲. پاک کننده چشم خود را بشویید

اگرچه برخی افراد این مرحله را کنار می گذارند، اما به یاد داشته باشید که پاک کننده های آرایشی حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی هستند که باید پس از مصرف با آب فراوان آبکشی شوند. در غیر این صورت، مواد شیمیایی روی پوست باقی مانده و جذب آن می شوند. این تجمع مواد شیمایی در زیر پوست می تواند منجر به پیری زودرس گردد. پس بعد از به کار بردن هر گونه پاک کننده صورت، سریعا پوست را با آب آبکشی کنید. اگر پوست حساسی دارید از یک شوینده ملایم و مناسب استفاده کرده و پوست خود را کاملا پاکسازی کنید.

پاک کننده های آرایشی حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی هستند که باید پس از مصرف با آب فراوان آبکشی شوند.

۳. پد پنبه ای روی چشم قرار دهید

یکی از متخصصان پوست و زیبایی اظهار کرد: “قرار دادن پد پنبه ای خیس روی چشم ها، راهی مناسب برای پاک کردن آرایش چشم است.” برای این کار باید دو پد آرایشی برداشته و مقداری محلول پاک کننده آرایش چشم روی آن اسپری کنید. سپس دراز بکشید و پدها را به مدت ۱۵ ثانیه روی چشم ها قرار دهید. پس از گذشت این مدت، خواهید دید که آرایش چشم سریع تر و راحت تر پاک می شود و دیگر نیازی به وارد کردن فشار به پوست نخواهد بود. همان پدهایی که روی پلک قرار داده بودید را به آرامی روی چشم بکشید تا آرایش این ناحیه پاک شود. سپس از یک شوینده ملایم استفاده کرده و صورت را با آب فراوان آبکشی کنید.

۴. آرایش چشم بادوام را دو بار تمیز کنید

برخی لوازم آٰرایشی چشم از ماندگاری بالایی برخوردارند و این عامل پاک کردن آن ها را دشوار می سازد. برای پاک کردن آرایش چشم بادوام، سعی کنید مراحل را دوباره تکرار کنید. یعنی ابتدا با استفاده از پاک کننده مناسب، آرایش چشم را پاک کنید و در صورت وجود پسماند، این کار را دوباره انجام دهید. شما می توانید از پاک کننده های روغنی استفاده کنید؛ چرا که تاثیر بیشتری در از بین بردن آرایش چشم ضد آب یا با دوام خواهد داشت.

یک پد را آغشته به پاک کننده روغنی کرده و از گوشه داخلی چشم به سمت خارج بکشید. سپس صورت خود را با یک شوینده ملایم شستشو دهید. چون پاک کننده های روغنی به عنوان یک مانع عمل کرده و اجازه نمی دهند کرم دور چشم به درستی به زیر پوست نفوذ کند. به همین دلیل توصیه می شود بعد از پاک کردن آرایش چشم، حتما از شوینده استفاده کنید.

۵. مراقب پوست های حساس باشید

پاک کننده های آرایشی مختص پوست های حساس می توانند از ناحیه زیر چشم محافظت کنند؛ زیرا این نوع پوست در معرض پیری زودرس و بروز چین و چروک بیشتری نسبت به سایر انواع پوست قرار دارد. برای پاک کردن آرایش چشم پوست حساس بهتر است از محصولات فاقد روغن، عطر و الکل استفاده شود. زیرا این محصولات حاوی محرک ها و موادی نیستند که به داخل پلک نفوذ کرده و باعث ایجاد پف یا حساسیت شود.

یک متخصص پوستی پیشنهاد می دهد که پاک کننده آرایش مناسب پوست حساس را روی یک تکه پارچه تمیز و بدون پرز ریخته و به آرامی روی پلک فشار دهید و به مدت ۲۰ ثانیه نگه دارید. این کار باعث می شود تا آرایش چشم شما به آرامی پاک شود و برای از بین بردن آن نیاز به وارد کردن فشار زیاد نخواهد بود. پس از ۲۰ ثانیه، آرایش چشم خود را با استفاده از همان پارچه با حرکات رو به پایین پاک کنید. سپس آن را در جهت بالا حرکت دهید تا زیر مژه ها نیز به خوبی پاکسازی شود.

۶. از چشمان خود محافظت کنید

محافظت از چشم ها بسیار حائز اهمیت است. برای این که کمترین آسیبی به پوست دور چشم وارد نشود، تا جای ممکن سعی کنید از پاک کننده های بر پایه آب استفاده کنید. این کار منجر به افزایش آبرسانی، شادابی و طراوت پوست پلک می شود. پاک کننده های بر پایه آب معمولا کمی ضعیف تر از پاک کننده های روغنی هستند. لازمه استفاده از پاک کننده های آرایش چشم بر پایه آب، عدم استفاده از محصولات ضد آب و با دوام است.

برای این که کمترین آسیبی به پوست دور چشم وارد نشود، تا جای ممکن سعی کنید از پاک کننده های بر پایه آب استفاده کنید. این کار منجر به افزایش آبرسانی، شادابی و طراوت پوست پلک می شود.

۷. پوست دور چشم را مرطوب نگه دارید

پاک کردن آرایش چشم به تنهایی کافی نیست و شما برای مراقبت هر چه بیشتر از این ناحیه باید از محصولات دیگری استفاده کنید. بعد از این که آرایش چشم خود را کاملا پاک کردید و از یک شوینده مناسب برای شستشوی کل صورت استفاده نمودید، نوبت استفاده از تونر می رسد. تونر در متعادل سازی ph پوست موثر است و مصرف آن باعث می شود رطوبت به صورت شما برگردد. استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید. این محصول باید متناسب با نوع پوست و سن شما تهیه و مصرف شود تا بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد. استفاده از کرم مرطوب کننده پروتئینی نیز به شما کمک می کند تا پوست صورت خود را آبرسانی کنید.

۸. روتین صبحگاهی را رعایت کنید

تا اینجای مطلب در مورد روتین پوست شبانه و پاک کردن آرایش چشم بود. اما برای این که به نتیجه مطلوبی برسید، لازم است روتین صبحگاهی را نیز رعایت کنید. در صبح پوست شما کاملا تمیز بوده و محصولات آبرسان که شب قبل مصرف کردید به خوبی جذب شده و تاثیر خود را گذاشته است. به همین دلیل توصیه می شود محصولات درمانی یا کرم دور چشم حاوی ضد آفتاب را در ساعات ابتدایی روز به کار ببرید تا بیشترین اثرگذاری را ایجاد کنند.

پاک کردن آرایش چشم ضد آب

از آنجایی که هر پاک کننده آرایشی قادر به پاک کردن آرایش چشم ضد آب نیست، باید از محصولاتی استفاده کنید که به طور خاص برای پاک کردن لوازم آرایشی ضد آب ساخته شده اند. برای این کار باید یک پد آرایشی برداشته و آن را آغشته به پاک کننده آرایش ضد آب کنید. سپس پد را به مدت ۳۰ ثانیه روی پلک قرار دهید و بعد از گذشت این مدت به آرامی پد را روی پلک بکشید تا تمام پسماندهای آرایشی را از بین ببرد. بهتر است پد را به سمت پایین و در جهت رویش مژه ها بکشید تا چشم ها تحریک نشوند. در صورتی که تمام آرایش ضد آب شما با یک بار کشیدن پد روی پلک از بین نرفت، این مرحله را دوباره تکرار کنید.

یک روش دیگر برای پاک کردن آرایش چشم ضد آب این است که از روغن مخصوص استفاده کنید. روغن نارگیل یک محصول همه کاره است که در اغلب خانه ها یافت می شود. روغن نارگیل قادر است آرایش های سرسخت را به سرعت از بین ببرد. این روغن همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است و از بسته شدن منافذ باز پوست جلوگیری می کند. هنگام مصرف روغن نارگیل چشم های خود را کاملا بسته نگه دارید تا روغن به درون آن نفوذ پیدا نکند. سپس چشم ها را با آب ولرم آبکشی کرده و خشک کنید.

برای پاک کردن کامل آرایش چشم ضد آب می توان از شامپو بچه نیز استفاده کرد. از آنجایی که شامپو بچه بسیار ملایم است و استفاده از آن برای نوزادان بی خطر محسوب می شود، مصرف آن برای نواحی دور چشم نیز مانعی ندارد. مقداری شامپو بچه را روی نوک انگشتان خود ریخته و آن را روی پلک ماساژ دهید. پس از این که مطمئن شدید تمام پسماندهای آرایشی از روی پوست شما پاک شده اند، صورت خود را آبکشی کنید. از شامپو بچه بدون سولفات استفاده کنید که حتی برای حساس ترین پوست ها نیز به اندازه کافی ملایم و ضد آلرژی است.

از آنجایی که هر پاک کننده آرایشی قادر به پاک کردن آرایش چشم ضد آب نیست، باید از محصولاتی استفاده کنید که به طور خاص برای پاک کردن لوازم آرایشی ضد آب ساخته شده اند.

پاک کردن آرایش چشم با وازلین

وازلین قادر است انواع آرایش چشم حتی آرایش ضد آب و بسیار سرسخت را نیز از بین ببرد. وازلین به دلیل چربی بسیار زیاد، برای افرادی که پوست خشک و خشنی دارند، مناسب است. همچنین از بروز چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی اطراف پلک جلوگیری می کند. علاوه بر این، مصرف آن باعث پرپشت و بلند شدن مژه ها نیز خواهد شد. روش استفاده از وازلین بسیار راحت است. کافیست یک پد‌ آرایشی را آغشته به مقداری وازلین کرده و از گوشه داخلی پلک به سمت خارج به آرامی بکشید.

وازلین به دلیل قدرت بالایی که در پاک کردن آرایش چشم دارد، هیچ نیازی به وارد کردن فشار بیش از حد نخواهد داشت. این محصول هیچ گونه عوارض و حساسیتی را به دنبال نخواهد داشت. فقط باید حواستان باشد تا به داخل چشم نفوذ پیدا نکند. در صورت نفوذ وازلین در چشم، آن را با آب فراوان شستشو داده و سریعا پلک بزنید تا اثرات آن از بین برود.

پاک کردن آرایش چشم با گلاب

گلاب یک تونر طبیعی و آبرسان موثر پوست است که مصرف آن به شادابی پوست صورت کمک زیادی می کند. البته قدرت گلاب در پاک کردن آرایش چشم به اندازه وازلین و سایر محصولات پاک کننده نیست. اما می توان از گلاب برای پاک کردن چربی اضافه پلک و همچنین جلوگیری از بروز چین و چروک استفاده کرد. گلاب برای انواع پوست حتی پوست حساس مناسب است و استفاده از آن منعی ندارد.

برای مصرف گلاب کافی است مقداری پنبه یا پد آرایشی را آغشته به گلاب کرده و به آرامی روی پوست پلک و حتی سایر نواحی صورت ماساژ دهید. گلاب از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نیز برخوردار است و به از بین بردن قرمزی و خارش پوست نیز کمک زیادی می کند. افرادی که از پف زیر پلک رنج می برند نیز می توانند به صورت روزانه از گلاب برای از بین بردن این عارضه استفاده کنند.